اطلاعات عمومی ایالت نیومکزیکو امریکا

اطلاعات عمومی ایالت نیومکزیکو امریکا
نیومکزیکو (به انگلیسی: New Mexico) از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا است. نیومکزیکو پنجمین ایالت بزرگ آمریکا از نظر مساحت است. مرکز آن شهر سنتافه و بزرک‌ترین شهر آن البوکرکی است. جمعیت این ایالت دو میلیون و صد هزار نفر است و بیشتر مردم آن در امتداد رودخانه ریو گرانده زندگی می‌کنند.
جمعیت منحصر به فرد و متنوع نیومکزیکو فرصت ها و تجربه های هیجان انگیزی را برای مهاجران فراهم می کند. با داشتن جمعیت خارجی ۸٫۲ ٪ و مردم دو زبانه که تقریباً ۳۶٫۵ ٪ از آنها به یک زبان غیر انگلیسی در خانه صحبت می کنند.
ایالت نیومکزیکو با ایالت کلرادو، آریزونا، یوتا در چهار گوشه و با اوکلاهما، تگزاس و کشور مکزیک هم مرز بوده، نیومکزیکو یک قطب مسافرتی درسراسر جنوب غربی آمریکا است. با داشتن بیابان های خشک، تپه های بلند، رودخانه ریو گراند ریور و قله های جنگلی پوشیده از برف کوه های راکی​​، نیومکزیکو چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

نشان ایالت نیومکزیکو امریکا

نیومکزیکو یک مقصد گردشگری محبوب است و برخی از شرکت ها حتی به دنبال احتمال گردشگری فضایی نیز هستند.
آلبوکرکی، بزرگترین شهر در نیومکزیکو و ششمین شهر از نظر سرعت رشد در کشور، دارای جمعیت شهری بیش از ۸۸۷۰۰۰ نفر است. این شهر در مرکز فناوری کریدور نیومکزیکو قرار دارد و یک مرکز اصلی فعالیت شرکت ها و نهادهای با تکنولوژی بالا است. این به معنی فرصت های فراوان برای افراد علاقه مند به توسعه فن آوری های جدید و کار با برخی از بزرگترین نامها در صنعت می باشد. در سال ۲۰۰۶، مجله فوربس، این شهر کویری را به عنوان بهترین شهر برای کسب و کار قرار دارد.
اقتصاد ایالت نیومکزیکو توسط صنایع قدرتمند نفت و گاز، پروژه های دولت فدرال، و گردشگری و  بخش خدمات تقویت شده است. نیومکزیکو دارای ذخایر گسترده ای از سوخت های فسیلی و بسیاری از مزیت های جغرافیایی برای منابع انرژی تجدید پذیر می باشد. این امر باعث شده بسیاری از زمینه های جالب تحصیلی برای دانش آموزان علاقه مند به علوم زیست محیطی، علوم زمین و زمین شناسی و شیمی و علوم مرتبط فراهم باشد. هزینه های دولت فدرال با عملیات نظامی ارتباط نزدیک دارد، و این ایالت محل تعدادی از پایگاه های نیروی هوایی و دیگر تجهیزات نظامی است. دولت ایالات متحده بیش از ۲۵ درصد از جمعیت  اینجا را استخدام می کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است