اطلاعات عمومی ایالت واشنگتن امریکا

اطلاعات عمومی ایالت واشنگتن امریکا
واشینگتن (Washington) ایالتی در غرب آمریکا می‌باشد. ایالتی در شمال غربی اقیانوس آرام، از شمال با استان بریتیش کلمبیا کانادا و از جنوب باایالت اورگن و از شرق با ایالت آیداهو مرز دارد. پایتخت آن الیمپیا و شهرهای مهم آن سیاتل، واشینگتن و سپوکین هستند. نام این ایالت از جرج واشینگتن نخستین رئیس جمهور آمریکا گرفته شده است. ایالت واشینگتن در سال ۱۸۸۹ به عنوان چهل و دومین ایالت آمریکا ثبت شد.
ایالت واشنگتن در مرز شمالی ایالات متحده، با بریتیش کلمبیا، کانادا در شمال، و اورگان در جنوب مرز دارد. همچنین به طور مستقیم در اقیانوس آرام قرار دارد، که نقش بزرگی در آب و هوای این منطقه ایفا می کند. در بخش های غربی تر این ایالت ۵۰۰ سانتی متر باران در طول سال می بارد. شهر سیاتل به دلیل آب و هوای بارانی اش بدنام شده است، بنابراین گردشگران در واشنگتن باید آماده باشند و با خود چتر بیاورند! با این حال، بخش شرقی ایالت سطح نسبتاً کم بارش را دارد. متوسط ​​درجه حرارت سالانه در محدوده ۴ درجه سانتیگراد تا ۱۱ درجه سانتیگراد است، اما طرف غربی ایالت می تواند درجه حرارت قطب شمال را در زمستان و امواج  گرما را در تابستان تجربه کند.

نشان ایالت واشنگتن امریکا

واشنگتن همچنین یک ایالت بزرگ کشاورزی است و بزرگترین تولید کننده سیب در امریکا از دهه ۱۹۲۰ بوده است. اگر می خواهید خوشمزه ترین سیب ها را بخورید، ایالت واشنگتن تنها جایی است که این امکان برایتان فراهم می شود! علاوه بر این، بسیاری از محصولاتی که از آسیا وارد شده اند از بندر پاجت ساوند در واشنگتن عبور می کنند، که ساحل غربی این ایالت است.
واشنگتن نام مستعار “همیشه سبز” را کسب کرده و دلیل خوبی نیز برای آن وجود دارد. طبیعت به وفور در این ایالت یافت می شود، و تنوع زمینی وجود دارد، از جمله کوه ها، دریاچه ها، و چشم انداز های خوش منظره و زیبا که در سراسر این ایالت گسترده شده اند. کوه ها طیف گسترده ای از فعالیت ها ازجمله  پیاده روی و کمپینگ برای اسکی و اسب سواری را فراهم می کنند. اگر ماجراجو هستید می توانید به کوه سنت هلن بروید که آتشفشانش از سال ۱۹۸۰ که فوران کرد هنوز بخار دارد. واشنگتن پارک های زیبای زیادی مانند پارک ملی المپیک، پارک ملی کوه رینیر، و پارک ملی نورث کاسکیدز دارد. حدود ۱۲۰ پارک ملی در ایالت هستند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است