اطلاعات عمومی ایالت کارولینای جنوبی امریکا

اطلاعات عمومی ایالت کارولینای جنوبی امریکا
کارولینای جنوبی (به انگلیسی: South Carolina) ایالتی است در جنوب شرق آمریکا و یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا به‌شمار می‌رود. این ایالت یکی از سیزده ایالتی است که در جریان انقلاب آمریکا علیه سلطه بریتانیا قیام کردند. پایتخت آن کلمبیا و شهر مهم آن چارلستون است. پارک ملی کانگری در این ایالت قرار دارد.
در سال ۲۰۱۲، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با ۱۹۱٬۲۷۸ میلیارد دلار داشت، که قابل مقایسه با تولید ناخالص داخلی کشور جمهوری چک (۱۹۵٬۶۵۷ میلیارد دلار) بود.
از افراد مشهور این سرزمین می‌توان ژوزف گلداشتاین، جان ادواردز، رونالد مک نیر (دانشمند٫ قهرمان کاراته٫ و فضانورد سیاهپوست فضاپیمای چلنجر) و اندرو جکسون را نام برد.

نشان ایالت کارولینای جنوبی امریکا

کارولینای جنوبی ایالتی است در جنوب شرق آمریکا و یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا به‌شمار می‌رود. برخی معتقدند که این ایالت اولین ایالتی از سیزده ایالتی بوده است که در جریان انقلاب آمریکا علیه سلطه بریتانیا قیام کردند. این ایالت اولین ایالتی بوده است که قانون کنفدراسیون را تصویب کرده و با تصویب قانون اساسی امریکا در 23 می 1788 هشتمین ایالتی بوده است که به ایالات متحده پیوسته است. جالب است بدانید که این ایالت بعد از عضویت در ایالات متحده در سال 1860 تصمیم به خروج از این اتحاد گرفت و پس از حدود هشت سال دوباره بدان پیوست. اولین نزاع جنگ داخلی امریکا نیز در این ایالت روی داده است. پایتخت آن کلمبیا و شهر مهم آن چارلستون است. کارولینای جنوبی چهلمین ایالت پهناور و بیست و چهارمین ایالت پرجمعیت امریکا محسوب می شود که 46 کاونتی را در بر می گیرد.

جمعیت کارولینای جنوبی نزدیک به چهار میلیون و هفتصدوپنجاه هزار نفر است که 70درصدشان سفید پوست می باشند. کشاورزی و صنعت پایه های اقتصاد کارولینای جنوبی هستند. تولیدات کشاورزی دولت عبارتند از: تنباکو، مرغ، گاو، گوسفند، فرآورده های لبنی، سویا، یونجه، برنج، و خوک. خروجی های صنعتی نیز عبارتند از: محصولات نساجی، محصولات شیمیایی، محصولات کاغذی، ماشین آلات، خودرو و محصولات خودرو و نیز گردشگری. بزرگترین تولید کننده هلو در امریکا این ایالت است

آب و هوای گرم نیمه استوایی در این ایالت حکمفرماست. تابستانها گرم و مرطوب هستند. مصرف الکل در این ایالت ممنوع است مگر برای موارد خاص که در داروخانه ها و سوپرمارکت های مجاز یافت می گردد. پارک ملی کانگری در این ایالت قرار دارد. بیشترین مرگ و میر ناشی از سکته در امریکا در این ایالت گزارش شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است