اطلاعات عمومی ایالت کنتاکی امریکا

اطلاعات عمومی ایالت کنتاکی امریکا
کِنتاکی (به انگلیسی: Kentucky) پانزدهمین ایالتی است که به ایالات متحده آمریکا پیوست، و از نظر فرهنگی از ایالت‌های جنوبی آمریکا است. پایتخت آن فرانکفورت و شهرهای مهم آن لویی ویل و لکزینگتون است.
از دیدنی‌های کنتاکی می‌توان پارک ملی غار ماموت را نام برد که دارای ۵۹۰ کیلومتر راه کشف شده درون غار می‌باشد. در سال ۲۰۱۲، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با ۱۸۶٬۲۶۶ میلیارد دلار داشت، که بیش از تولید ناخالص داخلی کشور اوکراین (۱۷۶٬۳۰۹ میلیارد دلار) بود.
نام این ایالت از زبان بومیان منطقه گرفته شده، و از kenhtake بمعنای «برروی بوته‌زار» می‌باشد.
از افراد مشهور این سرزمین می‌توان هریت بیچر استو، جنیفر لارنس، جانی دپ، جفرسون دیویس، محمد علی کلی، دایان سایر مجری سراسری، کلونل هارلند ساندرز مؤسسرستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی، آبراهام لینکلن و ادگار کیسی و محمد یوسفی سادات پیشگو را نام برد.
این ایالت بیشترین مسیر کشتیرانی را دارد. کنتاکی با هفت ایالت و دو رودخانه معروف هم مرز است – اوهایو و می سی سی پی – که در امتداد قسمت شمال و غرب این ایالت جریان دارند. کنتاکی با میسوری در غرب، ایندیانا و ایلینویز در شمال غرب، اوهایو در شمال شرق، ویرجینیای غربی در شرق و ویرجینیا در جنوب شرقی هم مرز است. این ایالت آب و هوای مرطوب نیمه استوایی، شبیه به میلان – ایتالیا، بوینس آیرس – آرژانتین، بریزبن و کوئینزلند – استرالیا، هنگ کنگ – چین، اوکیناوا – ژاپن، اودسا و اوکراین و بلگراد – صربستان دارد.

نشان ایالت کنتاکی امرکیا

بخش شرقی کنتاکی بخشی از منطقه آپالاچی محسوب می شود و با فرهنگ آپالاچی متمایز خود این ایالت را تحت تاثیر قرار داده است. زمین این منطقه، به عنوان “فلات کامبرلند” شناخته می شود و پر از تپه است که به طور فزاینده ای از سمت شمال غربی به جنوب شرقی ارتفاعش زیاد می گردد. بخش غربی از ایالت، به عنوان “Jackson purchase” شناخته می شود که شامل تنها exclave غیر پیوسته در ایالات متحده است.
شمال داخلی کنتاکی به عنوان “منطقه بلوگرس” شناخته می شود و خانه جمعیت زیادی در این ایالت و نیز مراکز تاریخی شهری و دشت های مرتع بی درخت می باشد که برای اهداف مربوط به اسب سواری و کشاورزی عالی است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است