اطلاعات عمومی ایالت یوتا امریکا

اطلاعات عمومی ایالت یوتا امریکا
یوتا (به انگلیسی: Utah) ایالتی است در ایالت‌های جنوب غربی آمریکا. پایتخت و شهر مهم آن سالت‌لیک‌سیتی است. پرووو شهر دوم ایالت است. یوتا همچنین جزو ایالت‌های غرب آمریکا به‌شمار می‌آید. جمعیت این ایالت دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است و شهر سالت‌لیک‌سیتی، مرکز ایالت، ۱۹۰ هزار نفر جمعیت دارد. یوتا در تاریخ ۴ ژانویه سال ۱۸۹۶ به عنوان چهل‌وپنجمین ایالت به ایالات متحده پیوست. یوتا سیزدهمین ایالت بزرگ آمریکا و ۳۴امین ایالت پرجمعیت این کشور است.
ایالت یوتا واقع در غرب، یوتا یک مقصد توریستی محبوب برای فعالیت های در فضای باز و تفریحی است و سابقه منحصر به فرد خود را دارد. نام “یوتا” از قبیله یوت (بومی آمریکا) مشتق شده و به معنی “مردمی از کوه” می باشد. بسیاری از افراد یوتا را به دلیل چشم انداز های متنوع و زیبایش اعم از جنگل های کاج  بزرگ و بیابان های خشک آنجا برای تحصیل انتخاب می کنند. سه منطقه کاملاً متمایز زمین شناسی از جمله کوه های راکی​​، آبگیر بزرگ و فلات کلرادو در این ایالت وجود دارند.

نشان ایالت یوتا امریکا 1

بزرگترین مناطق شهری این ایالت سالت لیک سیتی و لوگان است. حدود ۸۰ ٪ از جمعیت  ۲,۸ میلیون نفری ایالت یوتا در طول جبهه Wasatch (مرکز آن در سالت لیک سیتی است) زندگی می کنند. از آنجا که جمعیت در این منطقه  بسیار متمرکز شده است، سایر مناطق ایالت تقریباً خالی از سکنه است و باعث شده جمعیت ایالت یوتا  از نظر شهریت رتبه ششم در ایالات متحده را داشته باشد.
سالت لیک سیتی دارای آب و هوای نیمه خشک متشکل از چهار فصل متمایز است: تابستانهای گرم، زمستان های سرد و پر برف و فصل های کوتاه و گذرای پاییز و بهار. بالاترین درجه حرارت ثبت شده ۱۰۷ درجه فارنهایت (۴۲ ° C ) است که در تابستان سال ۱۹۶۹ ثبت شده است و سردترین دمای ثبت شده ۳۰ درجه فارنهایت ( ۳۴ درجه سانتیگراد ) در سال ۱۹۳۳ می باشد. اقتصاد سالت لیک سیتی بر اساس خدمات گرایی (خدمات دادن)  و خدمات دیگر صنایع عمده  شامل دولت، تجارت، حمل و نقل، آب و برق و خدمات حرفه ای و کسب و کار می باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است