اطلاعات عمومی ایرلند

اطلاعات عمومی ایرلند
ایرلند (به ایرلندی Éire)، (به انگلیسی: Ireland) با نام قدیم هیبرنی (به انگلیسی: Hibernie) نام کشوری به پایتختی دوبلین است که در جزیرهٔ ایرلند، در شمال‌غرب قارهٔ اروپا واقع شده‌است. نام رسمی این کشور جمهوری ایرلند است و گاهی با نام ایرلند جنوبی خوانده می‌شود تا با ایرلند شمالی اشتباه نشود. جمعیت جمهوری ایرلند بیش از ۴٫۷۵ میلیون نفر است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی ایرلند بیشتر آشنا بشیم
رئیس جمهور ایرلند رئیس حکومت در این کشور است که برای دوره‌ای هفت ساله انتخاب می‌شود و تنها دو بار می‌تواند به این سمت انتخاب شود. هرچند ریاست‌جمهوری در ایرلند بیشتر جنبه تشریفاتی دارد اما بر اساس قانون اساسی اختیاراتی هم دارد. نخست‌وزیر ایرلند را رئیس جمهور به مجلس معرفی می‌کند. نخست وزیر معمولا رئیس حزب برنده در انتخابات عمومی مجلس است. معمولا اعضای هیات دولت در ایرلند به صورت ترکیبی از چند حزب تعیین می‌شوند. این اتفاق از سال 1989 در این کشور بدون استثنا در همه دولت‌ها اجرا شده است. دو مجلس این کشور شامل سنا و ملی است. مجلس سنا 60 عضو دارد و مجلس ملی 166 عضو. انتخابات مجلس ملی هر هفت سال یک بار برگزار می‌شود.
و زبان ایرلندی و انگلیسی، زبان‌های اصلی ایرلند شناخته می‌شوند. هر دو زبان به طور چشمگیری به ادبیات این منطقه کمک کرده‌اند. زبان ایرلندی زبان بومی و رسمی ایرلند است که از بیش از دو هزار سال پیش و از زمان مهاجرت پروتوگالیک‌ها در عصر آهن به وجود آمده اما امروزه گویشورانش در اقلیت هستند.
زبان ایرلندی دارای گنجینهٔ بزرگی از نوشته‌ها در سده‌های مختلف است و توسط زبان شناسان به ایرلندی باستان از قرن ۶ تا ۱۰ میلادی و ایرلندی میانه از قرن ۱۰ تا ۱۳، زبان ایرلندی نوین اولیه تا قرن ۱۷ و ایرلندی امروزی از قرن ۱۷ تا کنون تقسیم‌بندی شده است. این زبان برای مدت‌ها زبان رایج ایرلند بود و در دوره‌هایی تحت تأثیر زبان‌های لاتین، زبان نورس باستان،فرانسوی و انگلیسی قرار گرفته بود.
ایرلند سهم بزرگی در شاخه‌های مختلف ادبیات جهان، بخصوص ادبیات انگلیسی داشته‌است. شعر به زبان ایرلندی، قدیمی‌ترین نمونهٔ شعر بومی در اروپاست. جاناتان سوییفت که اغلب، کماکان از وی به عنوان نخستین هجونویس در زبان انگلیسی یاد می‌شود، در عصر خود برای نوشتن آثاری چون سفرهای گالیور و یک پیشنهاد ساده، بسیار معروف بود. همچنیناسکار وایلد که از دیگر نویسندگان ایرلندی است، بیش از هر چیز به خاطر بذله گویی‌های نقل شده‌اش شناخته می‌شود.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است