اطلاعات عمومی بلژیک

اطلاعات عمومی بلژیک
بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: Koninkrijk België)، (به فرانسوی: Royaume de Belgique) (به آلمانی:Königreich Belgien) کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت آن بروکسل است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی بلژیک بیشتر آشنا بشیم
بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها ورومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد. بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد.

اطلاعات عمومی بلژیک

بلژیک به علت دوزبانگی کشور همواره با بحران وحدت و هویت روبروست. گرچه اختلافات بیشتر در ظاهر، جنبه زبانی و فرهنگی دارند، ولی در دهه‌های اخیر مولفه اقتصادی نیز بیش از پیش در آنها عمده شده‌است. بلژیک سه منطقه جغرافیایی مهم دارد: دشت ساحلی در شمال غربی، فلات مرکزی و کوه‌های آردن در جنوب شرقی.
بی طرفی بلژیک با اشغال کشور از طرف آلمان در 1914 نقض شد (و باعث اعلام جنگ بریتانیا به آلمان گشت). مقاومت شجاعانه آلبر پادشاه کشور در سالهای 1914 تا 1918 موج تحسین بین المللی شد؛ در حالی که تسلیم شدن لئوپولد سوم در زمان اشغال مجدد کشور از 1940 تا 1945 به دست آلمان انتقادات شدید را در پی داشت. کنگو بلژیک، که به صورت مایملک شخصی لئوپولد دوم در 1879 به دست آمده بود، درمیان هرج و مرج در 1960 رها شد. بلژیک هم اکنون مرکز اصلی اداره جامعه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی است ولی این کشور گرفتار رفابت حاد میان فلامانی زبانان و فرانسوی زبانان است و به تدریج به سوی نظام فدرال پیش می‌رود.
بلژیک کشوری کوچک، صنعتی، با تراکم جمعیت بالا و دارای منابع طبیعی اندک است. در مرکز و شمال، خاک در مجموع حاصلخیز است و آب و هوا موجب بازدهی بالایی از گندم، چغندر قند، چمن و علوفه است. فلز کاری، که در اصل بر اساس ذخایر کوچک مواد معدنی در آردن بود مهمترین صنایع است. منسوجات، مواد شیمیایی، سرامیک،شیشه و لاستیک نیز جایگاه مهمی دارند ولی به غیر از زغال سنگ، تقریبا تمامی مواد خام مورد نیاز صنایع اکنون باید وارد شود. مشکلات اقتصادی دهه‌های 1970 و 1980 انعکاسی از نقسیم زبانی بلژیک بوده است. بیکاری بیشتر منحصر به منطقه والون فرانسوی زبان در جنوب است، در حالی که صنایع در شمال فلامانی رونق داشته است. بانکداری، تجارت و به ویژه امور اداری شمار روز افزونی را در استخدام خود دارد، و بروکسل از نقشش به عنوان پایتخت غیر رسمی جامعه اروپا سود برده است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است