اطلاعات عمومی تایلند

اطلاعات عمومی تایلند
تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌ جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است.
چون تایلند به دریا نزدیک است بشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار  حاصلخیز می باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است.علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می گذارد، اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.

تایلند

فصل گرم وخشک در تایلند

 از فوریه  ( دومین ماه سال 13 بهمن تا 11 اسفند) تا می (12 اردیبهشت تا 11خرداد)، میانگین دمای ۳۴ درجه، رطوبت ۷۵ درصد.

فصل بارانی و آفتابی در تایلند

از ژوئن( 12خرداد تا10تیر) تا اکتبر (10 مهر تا 10 آبان) ، میانگین دمای ۲۹ درجه، رطوبت ۸۷ درصد.

فصل سرد در تایلند

 از نوامبر (11آبان تا 10 آذر)تا فوریه  دومین ماه سال 13 بهمن تا 11 اسفند) ، میانگین دما تا زیر ۲۰درجه، کاهش رطوبت.

فصل بارانی و آفتابی در تایلند

 در بانکوک معمولا باران زیادی در ماه های آگوست(11مرداد تا 10 شهریور) و سپتامبر(11شهریور تا 9 مهر) می بارد و در اکتبر (10 مهر تا 10 آبان)به بیشترین حد خود رسیده و سیلاب هایی نیز در شهر جاری می شوند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است