اطلاعات عمومی تایوان

اطلاعات عمومی تایوان
تایوان جزیره ای است واقع در شرق آسیا، جنوب شرق چین، شمال فیلیپین، بین دریای چین شرقی، دریای چین جنوبی و دریای فیلیپین. این سرزمین توسط تنگه تایوان، از کشور چین جدا می شود. 75درصد این کشور کوهستانی است وارتفاع بلندترین نقطه آن به 3950 متر می رسد. قسمت زیادی از جمعیت تایوان، که در مراکز اقتصادی – تجاری و صنعتی اشتغال دارند، در جلگه های ساحلی غربی این جزیره، زندگی می کنند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی تایوان بیشتر آشنا بشیم .

تایوان 1

دین 93 % مردم تایوان، مخلوطی از بودایی، آیین کنفیسیوسی و تائویست می باشد. 5 % از تایوانی ها نیز مسیحی هستند.
صادرات تایوان را عمدتا کامپیوتر و قطعات آن، لوازم الکترونیکی، فلزات، منسوجات و پلاستیک تشکیل می دهند. علاوه بر صنایع سبک و سنگین، کشاورزی این کشور با فرآورده هایی مانند برنج، چای، میوه و سیب زمینی، نقش مهمی در اقتصاد کشور، به عهده دارد. ذخایر معدنی این کشور نیز شامل سنگ آهک، سنگ مرمر، آزبست، گوگرد و مس می باشد.
تایوان دارای آب و هوای استوایی، با میانگین بارش سالانه 260 سانتی متر می باشد. فصل بارندگیهای موسمی بین خرداد تا شهریور است.
بیش از چهار پنجم مردم تایوان از قوم هان می‌باشند که بین قرن هفتم تا نهم میلادی به این جزیره مهاجرت کردند. پس از آن از قرن دوازدهم میلادی مالایایی‌ها و اقوام فوکیئن و کوانگ تونگ در این جزیره ساکن شدند. نژاد ۸۴ ٪ تایوانی‌ها را تایوانی و ۱۴ ٪ را نیز چینی تشکیل می‌دهند، همچنین دین ۹۳ ٪ مردم تایوان، مخلوطی از بودایی، آیین کنفیسیوسی و تائویست و ۵ ٪ نیز مسیحی هستند. زبان رسمی تایوانی‌ها، زبان ماندارین است. زبان‌های تایوانی و زبان هاکا نیز رایج است.
واحد پول تایوان، دلار جدید تایوان با واحد جزء (سِنت) نام دارد. صادرات تایوان را عمدتاً کامپیوتر و قطعات آن، لوازم الکترونیکی، فلزات، منسوجات و پلاستیک تشکیل می‌دهند.
نیروگاه تایچونگ با ظرفیت تولید ۵۸۲۴ مگاوات، بزرگترین نیروگاه زغال‌سوز دنیا در این کشور قرار دارد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است