اطلاعات عمومی ترینیداد و توباگو

اطلاعات عمومی ترینیداد و توباگو
جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری متشکل از دو جزیره در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. پایتخت آن پرت آو اسپاین است.

 رئیس حکومت در این کشور رئیس‌جمهور است که با رای نمایندگان مجلس سنا برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شود. رئیس دولت نخست‌وزیر است که ریاست کابینه را به عهده دارد. معمولاً رئیس‌جمهور رهبر حزب اکثریت در انتخابات مجلس قانونگذاری را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب می‌کند. مجلس سنا در این کشور ۳۱ کرسی دارد که نمایندگان آن برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شوند. مجلس نمایندگان ۴۱ کرسی دارد که اعضای آن با رای مردم برای دوره‌ای پنج ساله تعیین می‌شوند.

نشان ترینیداد و توباگو

جمهوری ترینیداد و توباگو با توجه به تولید ناخالص داخلی بالایش یکی از ثروتمندترین کشورهای این منطقه به‌شمار می‌رود. ترینیداد و توباگو در شمال شرق ونزوئلا و جنوب گرانادا قرار دارد و از دو جزیره اصلی ترینیداد و توباگو و چند جزیره کوچک تشکیل شده‌است. ترینیداد و توباگو منابع زیادی از نفت و گاز دارد که باعث رونق و شکوفایی اقتصادی آن شده‌است.
کل نیروهای مسلح : 2650 ( 1991 ). به‏علاوه 4000 پلیس شبه ‏نظامی. خدمت سربازی ندارد.
میزان باسوادی : 1/96% ( 1985 ). سنین تحصیل اجباری : 5 تا 11 سال. تعداد دانشگاه : 1.
نفت و فرآورده‏های پتروشیمی نقاط اتکای اقتصادی این کشور است. ترینیداد ذخایر مهم گاز طبیعی و نفت نیز دارد. صنعت توریسم منبع بزرگی برای درآمد ارز خارجی است.

ترینیداد در 1797 به تملک بریتانیا درآمد؛ توباگو در 1802 به بریتانیا واگذار شد. بردگان افریقایی برای کار در مزارع تولید شکر آورده شدند، ولی پس از لغو برده‏داری در دهه 1830، کارگران از هند آمدند. در 1899 این جزایر به صورت مستعمره واحد ادغام شد و در 1962 تحت رهبری دکتر اریک ویلیامز استقلال یافت. سیاستهای معتدل ویلیامز مزایای اقتصادیی در پی داشت ولی موجب برانگیختن شورش طرفداران جنبش قدرت سیاهپوستان و ارتش در 1970 شد. از 1976 حکومت این کشور جمهوری بوده است. در ژوئیه 1990، گروه کوچکی از بنیادگرایان اسلامی در تلاشی برای برپایی کودتا نخست‏ وزیر و چندین وزیر دولت و نماینده پارلمان را به گروگان گرفتند.

جمعیت کشور ترینیداد و توباگو حدود یک میلیون نفر با میانگین سنی ۳۲ سال است. امید به زندگی برای زنان ۶۸ و برای مردان ۶۶ سال است.

ادیان مسیحیت، هندو و اسلام اصلی‌ترین ادیان آن است. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است

اسلام مذهب حدوداً ۶ درصد جمعیت ترینیداد و توباگو را با ۶۵٬۳۱۸ نفر تشکیل می دهد. اکثریت در ترینیداد زندگی می کنند ولی شمار اندکی نیز در توباگو هستند. اولین مسلمانان از آفریقا به عنوان برده توسط استعمارگران وارد شدند. گروه دومی در ۱۸۱۶ به عنوان گروه کوچکی از سربازان استعماری وارد شدند.
مساجد بسیاری در این کشور وجود دارد و عید فطر تعطیل رسمی است. مساجد بسیاری مربوط به جامعه احمدیه در ترینیداد و توباگو وجود دارد.
شهرهای مهم: سان فرناندو, آریما
مساحت: 5,128کیلومتر مربع
خط ساحلی: 362کیلومتر
مختصات جغرافیایی: 11 درجه شما لی و 61 درجه غربی
همینطور میتوانید آشنایی با شهر های ترینیداد و توباگو را نیز مطالعه بفرمایید
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است