اطلاعات عمومی سنگال

اطلاعات عمومی سنگال

جمهوری سنگال کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت آن داکار است. اگرچه سنگال نه کشور پهناوری است و نه موقعیتی راهبردی دارد، با این حال نقش برجسته‌ای در سیاست قاره آفریقا بازی می‌کند.سنگال در آفریقای غربی و در حاشیه اقیانوس اطلس قرار گرفته و مساحت این کشور ۱۹۶۱۹۰ کیلومتر مربع می باشد. طبق آماری که سال ۲۰۱۶ از جمعیت سنگال اعلام شد حدود ۱۵ میلیون نفر در این کشور سکونت دارند. ارتفاع این سرزمین کم است و بیشتر وسعت آن را علفزارهای ساوان  و استپ پوشانده است.

فرانسوی‌ها نخستین بار در سال ۱۶۵۹ در سنگال بندرگاهی ساختند و نام آن را سن لوئی گذاشتند. این کشور در سال ۱۹۶۰ از زیر سلطه فرانسه خارج شد. سنگال به عنوان کشور ملت آفریقایی که بیش از ۹۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند به نوعی یک پل فرهنگی بین مسلمانان و دنیای سیاهان آفریقایی به‌شمار می‌آید.

اکثریت مردم سنگال از قوم «ولوف» هستند ولی گروه‌های نژادی فولانی، سرر، پولار و ماندینکا نیز در سنگال زندگی می‌کنند. زبان رسمی این کشور فرانسه و خط آن لاتین است اما لهجه بومی ولوف و پولار در سنگال رواج دارد. امید به زندگی در میان مردان سنگال ۶/۶۰ سال و در میان زنان این کشور ۸۲/۶۳ سال است.

نرخ باسوادی درمیان مردان این کشور حدود ۴۳ درصد و در بین زنان ۲/۲۳ درصد است. ۹۲ درصد مردم این سرزمین مسلمان و اهل تسنن هستند. حدود ۲ درصد از آن‌ها نیز مسیحی هستند. شیعیان از جمله گروه‌های موجود در این کشورند که دارای مدارس و مساجدی از آن خود هستند و ارتباط آنان با سایر مسلمانان و فرق اسلامی بسیار خوب است. آمار شیعیان سنگال بیش از دویست هزار نفر است که بیشتر آنان را شیعیان بومی تشکیل می دهند، تعداد شیعیان مهاجر لبنانی نیز بیش از چهل هزار نفر است.

با توجه به بافت های تاریخی که در کشور سنگال وجود دارد، باستان شناسان متوجه شده اند که از ماقبل تاریخ افرادی در این کشور سکونت داشته اند. تاریخ این کشور در طول زمان دست خوش حملات متعددی بوده است، در ابتدا قوم توکولئور در این کشور سکونت می کردند. برای نخستین بار فرانسوی ها در سال ۱۶۵۹ در سنگال بندرگاهی ساختند و نام آن را سن لوئی قرار دادند. ساخت این بندر توانست باعث رونق اقتصادی و تجاری این کشور شود. انگلیسی ها و فرانسوی ها دخالتهای زیادی را در کشور سنگال داشتند، اما سنگال نهایت در سال ۱۹۶۰ اعلام استقلال از فرانسه نمود و این روزها از این کشور به عنوان جمهوری سنگال در مجامع بین الملل نام برده می شود.

 

سنگال

 

اطلاعات ضروری کشور سنگال

پایتخت سنگال: داکار

زبان رسمی: فرانسوی، ولوف

واحد پول: فرانک (XOF)

تفاوت زمانی: +۳

ولتاژ برق:  ۲۲۰ ولت

پیش شماره: +۲۲۱

فرودگاه: فرودگاه داکار، کد (DKR)

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است