اطلاعات عمومی فنلاند

اطلاعات عمومی فنلاند
جمهوری فنلاند کشوری است در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا. این کشور ۵٫۴ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن هلسینکی است. حدود یک میلیون نفر از جمعیت کشور در منطقه کلان‌شهری هلسینکی زندگی می‌کنند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی فنلاند بیشتر آشنا بشیم
واحد پول این کشور یورو است. دو زبان فنلاندی و سوئدی در این کشور رسمیت دارند. ۸۹٫۳۳ درصد از مردم کشور فنلاندی‌زبان هستند و سوئدی در چند منطقهٔ ساحلی در غرب، جنوب، و منطقهٔ خودگرداناُلند صحبت می‌شود.

فنلاند پرچم

اقتصاد در فنلاند
تولید ناخالص داخلی فنلاند 9/185 میلیارد دلار است که 5/2 درصد آن در بخش کشاورزی، 7/31درصد آن در بخش صنعت و 9/65 درصد آن در بخش خدمات تولید می‌شود.
دو میلیون و 68 هزار نیروی کار در این کشور وجود دارد و نرخ بیکاری در آن 6/6 درصد است. نرخ تورم فنلاند در سال 2007 میلادی 7/2 درصد بود.
صادرات این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، آهن‌آلات، الوار، کاغذ و خمیر کاغذ است که به کشورهای آلمان ، سوئد، روسیه، انگلیس، آمریکا  و هلند صادر می‌شود.
واردات این کشور شامل مواد غذایی، نفت و فرآورده‌های آن، مواد شیمیایی، تجهیزات حمل و نقل، آهن و فولاد، ماشین‌آلات، منسوجات و الیاف پارچه و پشم است که از کشورهای آلمان، روسیه، سوئد، هلند، چین، انگلیس  و دانمارک  است.

مردم فنلاند
جمعیت این کشور پنج میلیون و 234 هزار و 460 نفر است که میانگین سنی آنها 6/41سال است. امید به زندگی برای زنان 31/82سال و برای مردان 15/75 سال است.
93/4درصد از جمعیت آن فینی هستند، 7/5درصد سوئدی و 4/0درصد روسی. بقیه از تبارهای استونیایی، کولی‌های اروپا و سامی هستند. 2/84درصد از جمعیت آن مسیحی و پیرو کلیسای لوتری فنلاند هستند.

فرهنگ مردم فنلاند
مهمترین رویدادهای مهم تاریخی یا ورزشی در فنلاند «پاوو نورمی» و «لاسه ویرن» هستند. این کشور موفقیت‌های ورزشی مهمی در زمینه اتومبیل‌رانی و قهرمانی فرمول یک داشته‌است. «یاری لیتمن» و «سامی هیپیا»، دو ستاره فوتبال این کشور هستند.
از شخصیت‌هایی فرهنگی فنلاند می‌توان به «ژان سیبلیوس» یا آهنگسازان معاصری چون «کایا ساآریاهو» و «ماگنوس لینبرگ» و رهبران ارکستری مانند «پکا سالونن»، «یوکا پا ساراسته»، «ساکاری اورامو» و «اوسو وانسکا» را نام برد.
فنلاندی‌ها به فنلاندی بودن شرکت نوکیا و «لینوس توروالدز»، سازنده لینوکس افتخار می‌کنند. فنلاندی‌ها شدیداً علاقه‌مندند که هر چه در خارج در مورد آنها می‌نویسند را بخوانند و همیشه نظر بازدیدکنندگان از فنلاند را دربارهٔ این کشور می‌پرسند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است