اطلاعات عمومی ماداگاسکار

اطلاعات عمومی ماداگاسکار

ماداگاسکار جزیره‌ای است که در اقیانوس هند در نزدیکی سواحل جنوب شرقی آفریقا قرار گرفته و پایتخت آن شهر «آنتاناناریوو» است. ماداگاسکار چهارمین جزیره‌ی بزرگ جهان است. جمعیت آن ۲۲ میلیون نفر و زبان‌های رسمی این کشور مالاگاسی و فرانسوی است. واحد پول این کشور آریاری مالاگاسی نام دارد. حدود نیمی از مردم این کشور مسیحی و نیمی دیگر پیرو سنت‌های دینی بومی هستند. سنت دینی بومی این کشور بر پیوند میان زندگان و نیاکان در گذشته‌ی آن‌ها تمرکز دارد.

ماداگاسکار ۸۸ میلیون سال پیش، از هند جدا شد و پس از آن هیچ‌گاه به خشکی‌های دیگر دنیا متصل نبوده است. این جدایی طولانی باعث شده تا اغلب گیاهان و جانورانش بی‌همتا باشند و در جای دیگری از دنیا پیدا نشوند. حدود ۹۰ درصد از تمامی گونه‌های گیاهی و جانوری ماداگاسکار بوم‌زاد این جزیره‌اند و معروف‌ترین آن‌ها «لمور‌ها» هستند. از دیگر جانوران این جزیره، آفتاب‌پرست پلنگی است که در بخش‌های شرقی و شمالی ماداگاسکار یافت می‌شود. بیش از ۸۰ درصد از ۱۴٬۸۸۳ گونه‌ی گیاهی این جزیره را در هیچ‌جای دیگر جهان نمی‌توان یافت. ازجمله پنج خانواده از گیاهان تنها ویژه ماداگاسکار هستند. این اکولوژی ویژه باعث شده‌ است که برخی بوم‌ شناسان از ماداگاسکار به عنوان «قاره‌ی هشتم» یاد کنند.در حال حاضر تنوع زیستی این جزیره به دلیل رشد زیاد جمعیت انسانی و دیگر تهدید‌ها با مخاطره روبه‌رو است.

 

نشان ملی ماداگاسکار

 

تاریخ نخستین نشستگاه انسانی در ماداگاسکار احتمالا به سده‌ی چهارم پیش از میلاد می‌رسد. ماداگاسکار از سال ۱۸۹۶ از جمله مستعمرات فرانسه بوده‌ است، این کشور در روز ۲۶ ژوئن ۱۹۶۰ به عنوان «جمهوری مالاگاسی» از فرانسه اعلام استقلال کرد، در ادامه و در سال ۱۹۷۵ نام این کشور به «جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار» تغییر کرد.

هسته‌ی جمعیت ماداگاسکار که مالاگاشی نامیده می‌شوند، ترکیبی از تیره های بانتو زبان آفریقا، عرب‌ها و مالایایی‌ها هستند. مالایایی نام همگانی تیره‌های منطقه‌ی هند شرقی (مالزی،فیلیپین و اندونزی) است که از آن‌جا در سراسر آسیای جنوب شرقی و جزیره‌های اقیانوس آرام پراکنده شده‌اند.

صادرات ماداگاسکار را قهوه، وانیل، شکر و ادویه تشکیل می‌دهد. این جزیره از اعضای کشور‌های اتحادیه‌ی آفریقا است.

بر اساس گزارش فائو، بیش از سه چهارم مردم دو منطقه در جنوب غرب و جنوب ماداگاسکار با ناامنی غذایی مواجه هستند که این وضعیت همواره در حال تشدید یافتن است زیرا محصول ذرت و مانیوک به شدت کاهش یافته است و تولید برنج نیز پایین‌تر از سطح عادی است. بنا بر اعلام صندوق بین‌المللی پول، ۹۳ درصد از مردم این جزیره در فقر به سر می‌برند و کمتر از دو دلار در روز درآمد دارند.

مهمترین گروه قومی این جزیره یعنی مالاگاسی‌ها از جنوب شرق آسیا آمده‌اند. در این گروه، مهم‌ترین قوم‌ها عبارت‌اند از مرینا، که پیرامون پایتخت سکونت دارند، بتسیمیساراکا، در شمال شرق، و ساکالاوا که در غرب این جزیره زندگی می‌کنند. جمعا بیش از بیست قوم، تیره، و طایفه در این جزیره زندگی می‌کنند.از دیدگاه نژادی، مردمان ماداگاسکار ترکیبی از عناصر جنوب آفریقا و جنوب شرقی آسیا هستند. بعد‌ها بازرگانان عرب نیز به شمال ماداگاسکار آمده و اسلام را معرفی کردند. بخش کوچکی از جمعیت ماداگاسکار نیز از نوادگان مهاجران اروپایی، هندی، کرئولی، قمری و چینی هستند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است