اطلاعات عمومی نیوزلند

اطلاعات عمومی نیوزلند

نیوزیلندنیوزیلند (به انگلیسی: New Zealand) یا زلاندنو کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است، این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و مناطق خودمختار نیو، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر می‌گیرد.

زلاندنو فاصله زیادی با دیگر خشکی‌های کره زمین دارد، به طوریکه استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن قرار دارد، دریای میان این دو کشور به دریای تاسمان معروف است. نزدیکترین همسایگان این کشور از شمال جزایر تونگا، فیجی، نیوکالدونیا هستند.
نیوز یلند سرزمین مهاجران ( در حدود سه چهارم از جمعیت ، اروپایی تبار هستند) و متشکل از ملیت های مختلف است ، اگر چه بسیار کمتر از استرالیا . گروه های مهاجران هنوز از انگلستان ( و چند کشور اروپایی دیگر ) به نیوزیلند می آیند، اگر چه درسال های اخیر تعداد روزافزونی از مهاجران نیز از آسیا وآفریقای جنوبی به این کشور مهاجرت می کنند. نژاد بومی مائوری حدود 10 درصد ( در حدود 350000 نفر) و پلی نزیایی ها( که اکثرا ازفیجی ، ساما و تونگا هستند) 4 درصد جمعیت را تشکیل می دهند.

اکثر مناطق نیوزیلند آب وهوای اقیانوسی معتدل ( بجز منطقه دورافتاده شمالی ، که آب و هوای نیمه استوایی دارد) و چهار فصل متمایز دارند که مخالف فصول نیمکره شمالی هستند. تابستان درکشور گرم است و گاهی اوقات در ماه دسامبر یا ژانویه موجی از گرما کشور را فرا می گیرد.
زمستان سرد است و گاهی در طول روز در ساحل شرقی دما بسیار پایین تر از صفر درجه می رود و بارش برف در شهر کریستچرچ ( در جزیره جنوبی ) نامتعارف نیست. بخش شمالی جزیره جنوبی معمولا آب وهوای معتدل تری دارد و میزان تابش خورشید در آن بیشتر است.
 زبان های رسمی انگلیسی و مائوری هتسند و علامت های رسمی و فرم ها به هر دو زبان هستند.
 نیوزیلند استاندارد زندگی بالایی دارد و در بررسی که اخیرا انجام شده، از این نظر در مقام دهم جهان و بالاتر از استرالیا قرار دارد. هزینه زندگی مناسب و غذا، کالا ها و خدمات ضروری نسبتا ارزان هستند. کالاهای وارداتی مثل وسایل نقلیه موتوری و اجناس الکتریکی گران هستند ، اگر چه درسالهای اخیر قیمت های به معنای واقعی کلمه کاهش یافته اند.
نرخ مالیات بر در آمد پایین تر از میانگین کشورهای پیشرفته است و انتظار می رود در سالهای آتی کاهش بیشتری داشته باشند. مالیات بر درآمد از حقوق کسر می شود (PAYE) و سه نرخ دارد: پایین ( 15 درصد برای در آمدهای سالیانه زیر 9500 دلار نیوزیلند ) ، استاندراد (5/19 درصد ) و بالا (33 درصد برای درآمدهای سالیانه بالای 38000 دلار نیوزیلند ). افرا د شاغل در نیوزیلند باید در اداره درآمدهای مالیاتی درون کشوری( IRD) در محل اقامت خود ثبت نام کنند که IRD یا کد مالیاتی صادر می کند: گزارش مالیاتی باید سالانه تهیه و تنظیم شود.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است