اطلاعات عمومی هلند

اطلاعات عمومی هلند
هُلند (به هلندی: Nederland (تلفظ: نـِیدِرلانت)) کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکز زدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند (به زبان هلندی: Koninkrijk der Nederlanden کُنینک‌رَیک دِر نِیدِرلاندِن) بشمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیاهمجوار است. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به‌شمار می‌رود.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی هلند بیشتر آشنا بشیم

هلند یکی از کشورهای اروپای غربی است که به کشور آسیاب‌های بادی، دوچرخه، پنیر و گل لاله مشهور است. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند است که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. این کشور با کشورهایآلمان و بلژیک همسایه است. هلند کشور هنرمندان هم هست. بسیاری از هنرمندان مشهور جهان از رامبراند گرفته تا ون‌گوگ، نقاشان معروف، در این کشور زندگی می‌کردند. تقریبا 20 درصد از مساحت هلند را آب تشکیل می‌دهد. در عین حال پایین بودن ارتفاع مناطق خشکی آن نسبت به سطح دریا باعث شده هلندی‌ها سدهای زیادی احداث کنند. 25درصد مساحت آن، از عقب نشینی و  خشک شدن آب دریا ، تشکیل شده است. هلند کوه ندارد و ارتفاع بلندترین تپه در جنوب این کشور ۳۲۲ متر است. هلند عضو اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و پیمان کیوتو را نیز امضا کرده است. با وجود اینکه آمستردام پایتخت رسمی کشور هلند است برای تمرکززدایی، بسیاری از وزارتخانه‌های این کشور در شهر لاهه یا اطراف آن مستقر شده‌اند.

هلند پرچم

این کشور از بزرگترین تولیدکنندگان لبنیات در جهان بوده و علاوه برآن، مقادیر زیادی گندم، جو و سیب‌زمینی از مزارع این کشور به دست می‌آید. اکثر صنایع هلند، در شهر بندری روتردام ‌در جنوب غربی هلند متمرکز شده‌اند. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود. تولید ناخالص داخلی هلند در سال 2006 میلادی 6/529 میلیارد دلار بود و رشدی سه درصدی نسبت به سال پیش از آن داشت. نیروی کار این کشور 49/7 میلیون نفر است و نرخ بیکاری آن 5/5درصد. 50/1 درصد از مردم آن در سال 1999 میلادی زیر خط فقر زندگی می‌کردند.نرخ تورم درهلند1/1 درصد در سال است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است