اطلاعات عمومی واشنگتن دی سی امریکا

اطلاعات عمومی واشنگتن دی سی امریکا
واشینگتن، دی.سی. (به انگلیسی: Washington, D.C.) رسماً ناحیه کلمبیا (به انگلیسی: District of Columbia ‎) که عموماً بدان واشینگتن، ناحیه یا به سادگی دی. سی. پایتخت ایالات متحده آمریکا است. قانون اقامت در ۱۷۹۰ خلق یک ناحیه پایتختی در کنار رود پوتومک در ساحل شرقی کشور را تصویب کرد. بنا بر قانون اساسی آمریکا، این ناحیه تحت نظارت انحصاری کنگره ایالات متحده بوده و نتیجتاً بخشی از هیچ ایالتی نیست. ایالت‌های مریلند و ویرجینیا هر یک برای تأسیس ناحیه فدرال زمین اهدا کردند، که سکونتگاه‌های الکسندریا و جورج‌تاون را که از قبل وجود داشت نیز شامل می‌شد؛ به هرحال کنگره بخش ویرجینیا را در ۱۸۴۶ پس داد. شهر واشینگتن، که به افتخار جرج واشینگتن نامگذاری شده، در ۱۷۹۱ تأسیس شد تا پایتخت جدید کشور باشد. کنگره یک دولت شهرداری را برای کل ناحیه کلمبیا پس از جنگ داخلی آمریکا تأسیس کرد.

نشان ملی واشنگتن دی سی امریکا

واشینگتن دی.سی. در ۲۰۱۱ جمعیت تخمینی برابر ۶۱۷٬۹۹۶ داشته و ۲۵اُمین شهر پرجمعیت آمریکا بوده‌است. در زمان کار افرادی که از مریلند و ویرجینیا می‌آیند جمعیت آن را تا یک میلیون نفر بالا می‌برند. منطقه شهری واشینگتن با ۵٫۶ میلیون جمعیت هفتمین منطقه شهری بزرگ در کشور است.
این شهر در «ناحیه کلمبیا» (District of Columbia با سرنام “دی.سی.”) زیر نظر کنگره آمریکا و خارج از حاکمیت تمامی ۵۰ ایالت این کشور قرار دارد. این ناحیه مشترک و برای همگان است و لذا تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های فدرال همچون کتابخانه ملی کنگره آمریکا در این ناحیه مستقرند و از نظر قانونی این ناحیه یک ایالت نیست.
شهر واشینگتن و ناحیه کلمبیا از نظر گستره یکسان هستند و یک شهردار دارند؛ بنابراین از دید عملی هر دو نام به یک موجودیت اشاره دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است