اطلاعات عمومی پرو

اطلاعات عمومی پرو
پرو زمانی خاستگاه تمدن‌های مختلفی بود که در رشته کوه‌های آند ظهور و بروز پیدا کردند. از جمله این تمدن ها می‌توان به تمدن اینکایی اشاره کرد. اینکاها در واقع بزرگترین دوره تاریخ پرو را با ساخت معابدی بزرگ در قلب کوهستان و با احداث 10 هزار کیلومتر جاده رقم زدند.این کشور دارای جاذبه های دیدنی و عجایبی است که دیدن آن به همه گردشگران توصیه می شود. سایت آسمونی در این مقاله جاذبه های دیدنی و همچنین عجایب پرو را برای شم عزیزان تهیه و تنظیم کرده است که در ادامه می خوانید.
پرو دقیقا در جنوب خط استوا و در نیمکره جنوبی قرار دارد. این کشور همچنین در سواحل غربی قاره آمریکای جنوبی واقع شده و با کشور‌های اکوادور، کلمبیا، برزیل، بولیوی، شیلی و اقیانوس آرام هم مرز است.
از معروفترین دوره‌های تاریخی در پرو، امپراتوری اینکاها پیش از ورود اسپانیایی‌ها به این کشور را می‌توان نام برد. نخستین اسپانیایی‌ها در سدهٔ ۱۶ میلادی وارد این کشور شدند و این سرزمین به مستعمرهٔ اسپانیا تبدیل گشت. پرو استقلال خود ازاسپانیا را در روز ۲۸ ژوئیه سال ۱۸۲۱ میلادی اعلام کرد.

نشان پرو

سیاست‌های سابق پرو در یک چارچوب نظام ریاست جمهوری و دموکراتیک پارلمانی قرار گرفته‌است، که از طریق آن رئیس جمهور پرو هم به عنوان رئیس کشور و هم رئیس دولت، و هم در یک نظام چندحزبی جمع‌گرا قرار می‌گیرد. قدرت اجرائی نیز در اختیار دولت است. قدرت قانونگذاری بین هردو بخش دولت و کنگره تقسیم می‌شود. قوه قضائیه از دو قوه مجریه و مقننه مستقل به‌شمار می‌آید.
جمهوری پرو کشوری است که در آمریکای جنوبی واقع شده است و پایتخت آن «لیما» است. لیما شهری ساحلی و رو به اقیانوس آرام است. این شهر همچنین بزرگ‌ترین شهر پرو نیز محسوب می‌شود.
لیما که توسط یک فاتح اسپانیایی به نام فرانچسکو پیزارو در ۱۸ ژانویه ۱۵۳۵، بنا نهاده شده تحت عنوان «شهر شاهان» نیز شناخته می‌شود. چرا‌که سه بار در آن تاج‌گذاری شده است. این شهر بیش از ۳۰۰ سال، مهم‌ترین شهر و بزرگ‌ترین ناحیه‌ی پایتختی در آمریکای جنوبی بود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است