اطلاعات عمومی کشور روسیه

اطلاعات عمومی کشور روسیه
روسیه (به روسی: Россия، واج‌نویسی: راسیا) با نام رسمی فدراسیون روسیه (Российская Федерация، واج‌نویسی: راسیسکایا فدراتسیا) پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای کاسپین، دریای سیاه، ودریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی کشور روسیه بیشتر آشنا بشیم

روسیه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان است. پهناوری روسیه کمتر از دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا و بیشتر از یک دوم مساحت قاره آفریقا است. این کشور در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده‌است و بیشتر مناطق کشور سردسیر و کم بارش است. به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است.

نشان روسیه

روسیه با حدود ۱۴۴/۵ میلیون نفر (در سال ۲۰۱۷) جمعیت نهمین کشور پرجمعیت دنیاست. تراکم جمعیت روسیه ۸٫۴ نفر در هر کیلومتر مربع است که از پایینترین نرخهای تراکم جمعیت در جهان است. همچنین نرخ رشد جمعیت در این کشور منفی است. بیشتر جمعیت روسیه در غرب این کشور (بخش اروپایی) زندگی می‌کنند. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ حدود ۸۱ درصد از مردم این کشور از قومیت روس هستند. در مجموع ۱۶۰ گروه قومی در این کشور زندگی می‌کنند. تاتارها ۳٫۹ درصد جمعیت روسیه را تشکیل می‌دهند و بزرگترین اقلیت قومی این کشور محسوب می‌شوند. اقوام اوکراینی، چوواش، باشقیر، چچنی، و ارمنی نیز هر یک بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند و آوارهای قفقازی، بلاروسی‌ها، آسی‌ها، آذربایجانی‌ها و قزاق‌ها از دیگر اقوام پرجمعیت روسیه هستند.
زبان رسمی روسیه، زبان روسی است ولی ۲۷ زبان رسمی دیگر نیز در ۲۱ جمهوری خودگردان (بیشتر در جنوب غرب کشور و منطقه قفقاز شمالی، قرار دارند) وجود دارد. کشور روسیه تا پیش از قرن هجدهم یک حکومت نه چندان نیرومند در شرق اروپا بوده است و وسعت آن چندان زیاد نبود ولی در آغاز قرن ۱۸ میلادی و با اصلاحات تزار پتر بزرگ، این کشور به یک امپراتوری پهناور و نیرومند تبدیل شد. نام کشور در سال ۱۹۱۷ میلادی به علت انقلاب کمونیستی به «اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی» تغییر یافت و روسیه با عنوان جمهوری فدراتیو روسیه شوروی، مهمترین و بزرگ‌ترین جمهوری در اتحاد جماهیر شوروی بود. در سال ۱۳۷۰ شمسی(۱۹۹۱ میلادی)، شوروی پس از جنگ سرد طولانی با غرب فروپاشید و فدراسیون روسیه به جای آن نشست.
واحد پول روسیه روبل است. روسیه با تولید ناخالص داخلی ۱۲۸۹ تریلیون دلار در سال ۱۳۸۶، هفتمین اقتصاد بزرگ جهان بوده‌ است . روسیه عضو گروه هشت است و از کشورهای صنعتی به حساب می‌آید. اقتصاد آن صنعتی و وابسته به منابع بزرگ انرژی به ویژه گاز است.  راههای ترابری این کشور نیز اهمیت بساری دارند همچنین اقتصاد روسیه بر پایه سرمایه داری و خصوصی سازی است که این موضوع پس از فروپاشی شوروی و رهایی از اقتصاد دولتی و سوسیالیستی انجام پذیرفت. درآمد سرانهٔ این کشور در سال ۲۰۱۰ میلادی در حدود ۲۲۳۰۰ دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۰۵ میلادی که ۹۹۰۰ دلار بوده است، رشد چشمگیری داشته و دائماً رو به رشد می باشد. تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۱۶ میلادی روسیه از ۱۰ کشوری محسوب شود که بیشترین درآمد سرانه را دارند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است