اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی
رومانی (به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق بامولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی کشور رومانی آشنا بشیم
رومانی با داشتن مساحت ۲۳۸٬۴۰۰ کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت است و همچنین با داشتن ۱۹.۹۴ میلیون جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بخارست ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است رومانی عضوی از اتحادیه اروپا و سازمان ناتو می باشد. زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئو رومانی است. اکثریت مردم رومانی مسیحی هستند که حدود ۸۷ درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند. مردم رومانی از آمیزش قوم بومی داچیا (قومی هندواروپایی مرتبط به تراکیهای‌ها) و رومی‌ها پدید آمده و زبان رومانیایی از ریشه لاتین و هم‌خانواده با زبان ایتالیایی است.
رومانی پرجمعیت ترین کشور بالکان و مرکز اروپا است.مردم رومانی سفید پوست می باشند. ۱/۸۸% جمعیت رومانی را رومنها ( تقریبا۷۸% ارتدکس ) تشکیل می‌دهند و مهمترین اقلیتهای قومی این کشور را مجاری تبارهای کاتولیک با ۹/۷% جمعیت، کولیهای ارتدکس ۱/۱ ، آلمانی‌ها کاتولیک ۶/۱، اکراینی(۳%)،روس ۰۲%)، صرب(۱%)، اسلواک (۱%)، بلغاری (۱%)، سایر ملیتها(۱%) سایر هستند. اقلیتهای ترک و تاتار در رومانی با جمعیت ۷۰ هزار نفری مسلمانند و غالبا در مناطقی نزدیک به دریای سیاه ساکنند و دارای دو نماینده در پارلمان می باشند.

اقامت رومانی 1

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها

قاره

اروپا

نام کشور رومانی
نام انگلیس Romania
پایتخت بخارست
نام انگلیسی پایتخت Bucharest
کد تلفن 40
واحد پول ROL
کد دو حرفی RO
کد سه حرفی ROU
مساحت کیلومتر مربع 238,500
جمعیت 19,372,734
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است