اطلاعات عمومی کشور پرتغال

اطلاعات عمومی کشور پرتغال
پُرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا است. پایتخت آن لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی است که از شاخهٔ زبان‌های رومی‌تبار است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی کشور پرتغال بیشتر آشنا بشیم
جمعیت این کشور ۱۰٫۵ میلیون نفر و واحد پول آن یورو است. این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است و شیوه حکومتی آن جمهوری پارلمانی است. پرتغال جزءکشورهای توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید. دین مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی است.
رتغال در سال ۱۱۳۹ میلادی اعلام پادشاهی مستقل کرد. گرچه امپراتوری بزرگی که با کوشش دریانوردان پرتغالی به وجود آمده بود بعداً روی به افول نهاد، آنچه هنوز برجای مانده به حدی است که امروزه دولت پرتغال سومین کشور بزرگ مستعمراتی جهان به شمار می‌رود.
پرتغال غربی‌ترین کشور سرزمین اصلی اروپاست و خاک پرتغال به همراه تنها همسایه خود اسپانیا شبه‌جزیره ایبری را تشکیل می‌دهد. پرتغال از سوی غرب به اقیانوس اطلس محدود شده‌است و دو مجمع‌الجزایر آزور و مادیرا واقع در این اقیانوس نیز جزء خاک پرتغال هستند.
هرچند در این کشور دین رسمی تعیین نشده است اما ۸۴/۵ درصد از مردم آن کاتولیک و پیرو کلیسای رم هستند. زبان رسمی مردم آن پرتغالی است که از شاخهٔ زبان‌های رومی ‌تبار است.
شمال پرتغال به دلیل داشتن اقلیم کوهستانی دارای آب و هوایی سرد و بارانی و جنوب کشور نیز دارای آب و هوای نسبتاً گرم و خشک می باشد.

پرتغال نقشه

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

 

قاره

اروپا

نام کشور پرتغال
Portugal
پایتخت لیسبون
Lisbon
کد تلفن 351
واحد پول EUR
کد دو حرفی PT
کد سه حرفی PRT
مساحت کیلومتر مربع 88,800
جمعیت 10,304,434
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است