اطلاعات عمومی کشور یونان

اطلاعات عمومی کشور یونان
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  اطلاعات عمومی کشور یونان آشنا بشیم .
یونان (به یونانی: Ελλάδα) (Hellas) کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیهدارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان نزدیک است. «یونان» نام فارسی این کشور است و این نام از ایونیا منطقه یونانی‌نشین آسیای صغیر گرفته شده‌است. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و میراث‌دار یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ ترکان عثمانی است.

کشور یونان با مساحت 131940 کیلومتر مربع از یک شبه جزیره و 3087 جزیره که تنها حدود 300 جزیره آن مسکونی است تشکیل شده است. این کشور کوهستانی در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته  و با کشورهای ترکیه ، مقدونیه , بلغارستان و آلبانی مرز مشترک دارد و شهر آتن پایتخت این کشور است.
آتن پایتخت اساطیری یونان و مهد تمدن غرب, پرجمعیت ترین شهر یونان و شهرهای ستالونیک، پاترا، ایراکلیون و لاریسا دیگر شهرهای  بزرگ یونان میباشند.
بر اساس آمار اعلام شده 98 درصد مردم این کشور پیرو مذهب ارتدوکس،و بقیه را سایر ادیان تشکیل می دهند
آتن زادگاه سقراط، افلاطون، ارسطو، دموستون و دیگر فلاسفه یونانی می‌باشد. به طور کلی کشور یونان به کشور هزار جزیره معروف است که هر یک از مناطق آن دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از نظر آب و هوا، زیبایی و طبیعت است. آثار بی‌نظیر تاریخی این شهر از جمله آکروپلیس هر ساله هزاران جهانگرد را به سوی خود جذب می‌کند.

پایتخت : آتن
زبان رسمی :  یونانی
نوع حکومت : جمهوری پارلمانی
واحد پول : یورو
پیش‌شماره تلفن : 30

یونان

مکان های تاریخی اصلی آتن که در مرکز شهر واقع شده اند:

آکروپلیس و پارتنون که افق قابل دیدی را ایجاد کرده اند
آمفی تئاترهای دایونیسیس و هرودس آتیکوس
موزه ملی تاریخی که اشیای آنتیک و قدیمی بسیار زیبایی را به معرض نمایش می گذارد.
هتل های واقع در مرکز شهر آتن و هتل های مجلل ساحلی که در جزایر زیاد به چشم می خورند سالانه میزبان سیل گردشگران در این منطقه می باشند.
آنچه که شما می توانید بخرید شامل طلا و نقره آلات، هنرهای دستی ، دست نوشته ها، سفال، چرم، ظروف مینا کاری شده، اجناس عقیق کاری شده و قالیچه می باشد.
و مکان هایی که می توان از آنها خرید کرد شامل مراکز خرید داخل شهر ها، فروشگاه های کوچک و سوغاتی فروش های داخل هتل ها می باشند
رستوران ها و مراکز تفریحی درون شهر و رستوران هایی که غذای دریایی ارائه می دهند واقع درپیراووس و بندرگاه های دیگر و اجرای مراسم فرهنگی در شهرهای اصلی که شامل تئاتر، موزه ها و گالری ها می شود ازجمله مکان هایی هستند که می توانید از موسیقی و غذا  لذت ببرید.
ورزش های ساحلی و آبی در جزایر که شامل قایق رانی، موج سواری، غواصی، چتربازی  (در حالی که یک قایق شما را به سرعت میکشد ) ، جت اسکی، کشتی سواری، ماهیگیری، گلف و آب درمانی و مراکز زیبایی درون هتل ها و  اجرای تورهای پیاده روی در جزیره از مواردی است که  منحصر به فرد بوده و باید در نظر گرفته شود.

“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است