اقامت ایالات متحده امریکا

اقامت ایالات متحده امریکا
تفاوت دارندگان گرین کارت و سیتیزن
خوب است که در اینجا به صورت خلاصه با گرین کارت یا کارت سبز و سیتیزن ( شهروند ) شدن در آمریکا بیشتر آشنا شویم:
گرین کارت:
این کارت ها نوعی کارت شناسایی هستند و بیان کننده ی مشخصات فرد مهاجر خارجی می باشند. دلیل نام گذاری این کارت رنگ ظاهری آن است و علت خاص دیگری هم ندارد. اگر شما از طریق راه کارهای ارائه شده در ادامه ی مطلب، موفق به مهاجرت و کسب اقامت دائم آمریکا شوید یک کارت سبز برایتان صادر می شود که نشان دهنده ی اقامت قانونی شما در آمریکا می باشد.
فرد دارنده ی گرین کارت می تواند مانند یک شهروند آمریکایی در این کشور اقامت و یا کار کند اما اگر برخی از شرایط را رعایت نکند بلافاصله از کشور اخراج می گردد، شرایطی مانند اشتغال به شغل های غیر قانونی، قتل و …
سیتیزن:
افرادی که به اصطلاح سیتیزن ایالات متحده ی آمریکا هستند مزایای بیشتری نسبت به مهاجران دارای گرین کارت دارند. آن ها می توانند از کمک های دولتی در زمینه های مختلف بهره مند شوند، برای مثال می توانند اقوام دور خود را هم به آمریکا دعوت کنند ( کاری که افراد دارای گرین کارت نمی توانند انجام دهند ) یا از کشور اخراج نمی شوند و…
توجه داشته باشید هر دوی این افراد شهروند آمریکا به حساب می آیند و انواع ویزا و مواردی را هم که در ادامه توضیح می دهیم بنابر شرایط خود فرد مانند: رده ی تحصیلی، فردی که او را به کشور دعوت می کند، نوع درخواست شما و … می تواند منتهی به سیتیزن شدن یا گرفتن گرین کارت گردد. همچنین اقدام از هر روش را که برگزینید نکات جزئی بسیار زیادی دارد که باید از همه اطلاع داشته باشید و آشنایی با این ویزاها تنها قدم اول شما خواهد بود.
• نکته ای که بسیار مورد پرسش قرار می گیرد: افرادی که در قرعه کشی لاتاری برنده می شوند، سیتیزن ایالات متحده خواهند شد.

ویزای امریکا

انواع ویزای دائم برای مهاجران
ویزاهای دائمی برای افرادی صادر می شود که تصمیم دارند برای کار و تحصیل و به آمریکا بروند و برای همیشه در آن جا زندگی کنند. لازم به ذکر است که اگر مهاجر، موفق به اقامت دائم هم شده اما بعد از آن مرتکب جرمی بزرگ مانند قتل یا فروش مواد مخدر یا از این قبیل گردد اقامتش لغو خواهد شد.
در این قسمت به معرفی انواع ویزای دائم می پردازیم:
۱- ویزای خانواده | Family
اگر فردی که قصد مهاجرت دارد یکی از بستگان نزدیکش در آمریکا بوده و دارای اقامت دائم باشد می تواند مهاجرت از نوع خانواده را درخواست نماید. این گونه افراد شامل این نوع مهاجرت می شوند:
الف) همسر یک شهروند آمریکایی باشد.
ب) والدین در آمریکا اقامت داشته باشند و فرزند مهاجرشان زیر ۲۱ سال سن داشته باشد.
ج) فرزند خوانده ی یک شهروند آمریکایی باشد.
د) به صورت موقت به آمریکا مهاجرت کرده و سپس فرزند خوانده ی یک شهروند آمریکایی شود.
از این دسته ها برخی در اولویت هستند برای مثال فرزندان کوچک و مجرد شهروندان آمریکایی، دختران مجرد زیر ۲۱ سال که والدینشان مقیم آمریکا اند، فرزندان دختر و پسر متاهل که والدینشان سیتیزن هستند و یا برادر و خواهران افراد مقیم که زیر ۲۱ سال سن دارند.
اگر دارای یکی از ویژگی های دریافت ویزای خانواده هستید می توانید شانس بالایی در دریافت اقامت دائم آمریکا داشته باشید.

۲- ویزای افراد ماهر | EB-۱
ممکن است شما در کاری توانا باشید که آمریکا به آن نیازمند باشد، یا از افراد نخبه در رشته ی کاری و تحصیلی خود باشید، اگر این چنین است شانس خوبی برای کسب اقامت دائم در آمریکا دارید.
در ادامه با توجه به اولویت، افرادی که شامل این نوع ویزا می شوند را معرفی می کنیم:
الف) افرادی که توانایی فوق العاده ای در زمینه ی علوم، هنر، آموزش و پرورش، کسب و کار و رشته های ورزشی دارند و اسناد و مدارک معتبری در دستانشان است.
ب) استادان برجسته و محققان: اگر شما در سطح بین المللی به عنوان محققی توانا شناخته می شوید شامل این بند هستید. استادان دانشگاه هم باید حداقل سابقه ی ۳ سال تحصیل در دانشگاه را داشته باشند و یا آمریکا را برای ادامه تحقیق و پژوهش هایشان انتخاب کرده باشند.
ج) از طریق کارفرما: اگر شما در شرکتی کار می کنید که شعبه ای در آمریکا دارد و کارفرمایتان می تواند اقامت شما را تضمین نماید شامل این بند خواهید بود، البته فراموش نکنید که باید حداقل سه سال سابقه کار داشته باشید و بدانید که روند کار شما هم حداقل یکسال طول خواهد کشید.

۳- ویزای شغلی | EB-۲
امکان دارد شما واجد شرایط دریافت شغلی متناسب با توانایی و استعداد هایتان در آمریکا باشید. دریافت این گونه اقامت نیز اولویت بندی دارد که به شرح زیر است:
الف) افرادی که مدرک کارشناسی و حداقل ۵ سال سابقه ی کار در زمینه ی حرفه ی خود را دارند.
ب) افرادی که قادر به اثبات و نشان دادن توانایی های خود هستند؛ در زمینه هایی مانند علم، هنر و…
ج) افرادی که منافع ملی خود را به گونه ای به خطر انداخته اند که به نفع ایالت متحده باشد و در ضمن توانا و ماهر باشند.
اگر شامل این موارد می شوید می توانید برای دریافت ویزای شغلی اقادام نمایید.

۴- فعالیت در شغل های مورد نیاز | EB-۳
برخی از شغل ها هستند که بنابر وضعیت جامعه در آمریکا بیشتر مورد نیاز هستند اگر شامل این شغل ها شوید هم می توانید درخواست مهاجرت و اقامت دائم نمایید.
الف) کارگران ماهر فصلی با حداقل ۲ سال سابقه کار.
ب) افرادی که دارای مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشدی باشند که معادل یکی از مدارک آمریکایی باشد.
ج) کارگران، افراد زیر دست و بی تجربه برای کارگری.

۵- مهاجرت افراد خاص | EB-۴
شاید شما دارای ویژگی خاص و یا دارای شغلی باشید که شامل این بند از کسب اقامت دائمی در آمریکا باشد، افرادی که شامل این بند هستند عبارت اند از:
الف) مترجمان عراقی و افغانی
ب) عراقی هایی که با ایالت متحده یاری رسانده اند.
پ) کارمندان سازمان ملل متحد در سراسر جهان
ت) پزشکان 
ث) نیروهای اجباری مسلح
ج) کارمندانی که در کانال پاناما کار می کنند.
چ) بازنشستگان عضو کشورهای ناتو
ح) همسران و فرزندان افراد عضو ناتو که همسرشان فوت شده است.
خ) افرادی که در زمینه ی رادیو و تلویزیون فعالیت می کنند.

۵- ویزای سرمایه گذاری | EB-۵
این نوع ویزا که با نام EB-۵ شناخته می شود در سال ۱۹۹۰ میلادی به هدف کمک به وضعیت اقتصادی آمریکا پایه گذاری و از سال ۱۹۹۲ میلادی اجرایی شد. این نوع ویزا به افرادی تعلق می گیرد که سرمایه ای در دستشان است و تصمیم به راه اندازی کسب و کاری جدید و یا سرمایه گذاری در مشاغل به وجود آمده را دارند. به بیانی آسان تر افرادی که می توانند مبلغ حداقل ۵۰۰,۰۰۰ دلار را با خود به آمریکا ببرند و در آن جا به عنوان سرمایه گذار اقامت کنند شامل اقامت دائم به عنوان سرمایه گذار خواهند شد.
چند نکته در رابطه با ویزای سرمایه گذاری ضروری است که باید بدانید:

_ می توانید در مرحله ی اول ۱۰۰,۰۰۰ دلار پرداخت کرده و باقی را به مرور بپردازید.
_ باید بدانید که قصد دارید یک کسب و کار نو را راه اندازی کنید یا در کسب و کارهای موجود شریک شوید، برای مثال شرکتی تازه تاسیس نمایید یا شعبه ی یکی از فروشگاه های زنجیره ای را خریداری کنید.
_ نباید تصور کنید که مانند بسیاری از کشورهای جهان سوم سودهای بانکی در آمریکا بالاست و روی درآمد از طریق سودهای بانکی زیاد حساب کنید زیرا در بهترین حالت در آمریکا به پول شما ۴ درصد سود تعلق خواهد گرفت.
_ سرمایه گذاری می تواند به یکی از این شکل ها باشد: مالکیت انحصاری، مشارکت محدود یا کلان، تاسیس شرکت مرکزی، سرمایه گذاری مشترک. ( سرمایه گذاری مشترک به این صورت است که فردی را بیابید که بتواند اندازه ی شما یعنی ۵۰۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری نماید و با هم یک کسب و کار بزرگ تر را راه اندازی نمایید ).

شرایط مورد نیاز برای ایجاد شغل:
حداقل بتوانید با ۵۰۰۰۰۰ دلار برای ۵ نفر از ساکنان ایالات متحده شغل ایجاد کرده و تا ۲ سال وجود شغل آن ها را تضمین کنید. باید هر ۵ نفر به صورت تمام وقت استخدام شوند ( حداقل ۳۵ ساعت کار در هفته )، توجه داشته باشید که اگر سرمایه ۱۰۰۰۰۰۰ دلار باشد باید برای ۱۰ نفر شغل تمام وقت ایجاد کنید.
دیگر این که سرمایه گذاری از طریق ایجاد شغل کار سختی است و لازم به کسب اطلاعات جامع در این زمینه می باشد. همچنین بدانید که طی هر سال زمینه های شغلی که طرفدار و نیاز بیشتری در آمریکا دارند تغییر می کنند و خوب است که پیش از اقدام خوب در زمینه ی سرمایه گذاری تحقیق کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است