اقامت در بلاروس

اقامت در بلاروس
با در نظر گرفتن این موضوع که بلاروس دارای مرز مشترک با روسیه است دارای منابع طبیعی و مواد معدنی است وصاحب ثروتمندترین ذخایر مواد خام و منابع انرژی، همراه با زیرساخت های حمل و نقل توسعه یافته برای تحویل آنها است و این امر موارد زیادی را برای سرمایه گذاری در این کشور بوجود می آورد. در ادامه به سرمایه گذاری در این کشور و دریافت اقامت اکشور بلاروس را بررسی میکنیم. همچنین به دیگر راه های اخذ اقامت نیز می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت در بلاروس آشنا  بشیم .
فضای سرمایه گذاری بلاروس
برنامه اصلاحات بلاروس برای تشویق بیشتر فعالیت های کارآفرینی در خانه وجذب کالیبر بالای سرمایه گذاری خارجی بسیار موثر بوده است. بلاروس به عنوان چهارمین اصلاح طلب کسب و کار در جهان در گزارش کسب و کار ۲۰۱۰ بانک جهانی نامگذاری شد. بلاروس پیشرفت قابل توجهی در زمینه اقتصاد داشته است و در رتبه۵۸ قرار گرفته است، یک جهش معنادار از موقعیت ۸۵ در سال ۲۰۰۹٫ در مقایسه با دیگر کشورهایی که در زمینه اقتصاد پیشروهستند، به عنوان مثال، اسپانیا (۶۲)، لهستان (۷۲)، چین (۸۹) در رتبه خوبی قرار گرفته است و یکی از مهم ترین اقدامات دولت لغو اصطلاح ” اشتراک طلایی” که اجازه دولت برای مداخله در کسب و کار به بخش خصوصی واگذار شد.
برنامه خصوصی سازی بلاروس
بخشی جدایی ناپذیر از درایو سرمایه گذاری بلاروس برنامه خصوصی سازی گسترده آن است که، در دراز مدت، طراحی شده است که۹۰٪ از مالکیت کسب وسرمایه گذاری دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است.
تضمین سرمایه گذاری در بلاروس
شرایط قانونی مساعد برای فعالیت های سرمایه گذاران در بلاروس تشکیل شده است. قوانین سرمایه گذاری بلاروس در شرکت مالی بین المللی درگیر در تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری در کشورهای مختلف، شایسته تقدیر است.
بلاروس یک چارچوب قانونی قوی برای حفاظت از منافع سرمایه گذار خارجی در میان کشورهای مستقل مشترک المنافع وکشورهای عضو تاسیس کرده است. یک چارچوب قانونی شفاف به منظورسرمایه گذاری در بلاروس در سال ۲۰۰۸برای اطمینان و تضمین سرمایه گذاری در بلاروس فراهم شد:

  • مالکیت خارجی اموال
  • برابری کامل حقوق سرمایه گذاران خارجی
  • محافظت در برابر تبعیض در مورد نوع مالکیت و آزادی برای بازگرداندن سودها در خارج از بلاروس

 

ویزای بلاروس

ثبت شرکت دربلاروس
به منظور ثبت شرکت دربلاروس بایستی شخص یک سرمایه اولیه بین ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰دلار داشته باشد که این هزینه و سرمایه به شخص بازگردانده می شود و بلاک نمی شود, همچنین نیازی به بیزینس پلن نمی باشد و پس آن شخص میتواند در کشوری مدرن و پیشرفته اقامت بگیرید که این اقامت شامل خود شخص و همسرو فرزندان زیر ۱۸سال وی می شود حال اگر شخص دارای فرزند بالای ۱۸سال بود میتواند فرزندش را به عنوان یکی از شرکای شرکت معرفی کند و سهیم در سهام شرکت شود که پس از آن ویزای بیزنس برای او صادر می شود و این اقامت شامل تمام کشورهای عضوCIS  مثل روسیه, قزاقستان,ترکمنستان,تاجیکستان, لیتوانی, آذربایجان و ارمنستان را می توان بدون ویزا رفت وآمد کرد. در ضمن شخص میتواند در مناطق آزاد این کشور مانند پارک های فناوری ثبت شرکت را انجام دهد تا به مدت ۵سال معاف از مالیات باشد و همچنین اگر شخص بتواند در این ۵سال حداقل ۱۵۰۰۰۰هزار یورو تراکنش مالی و سوددهی شرکت را نشان بدهد به اقامت دایم منجر می شود.

 اخذ اقامت تحصیلی بلاروس
تحصیل در بلاروس به زبان انگلیسی و یا روسی امکان پذیر است، دانشجویان در صورت عدم آمادگی زبانی میتوانند در دروه های زبان روسی یا انگلیسی(پادفک) در بلاروس شرکت کنند.
تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های بلاروس مستلزم قبولی درآزمون ورودی برای متقاضیان میباشد، این آزمون شامل دروس زیست وشیمی و انگلیسی است و آزمون دشواری نمیباشد. دانشجویان در صورت عدم آمادگی و یا عدم تسلط به زبان میتوانند در دوره 9 ماهه کالج روسی و یا انگلیسی شرکت کنند. دانشجویان بعد از گذراندن دوره 9 ماهه کالج(پاتفک) و سپری کردن امتحان ورودی و در صورت قبولی در این آزمون وارد رشته مورد نظر خود میشوند.
هزینه تحصیل در بلاروس را میتوان در حدود 1500 تا 2 هزار دلار در هر ترم دانست. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس را نیز میتوان بین 3500 دلار تا 4200 دلار در هر سال متغییر دانست. هزینه دوره های کالج(پاتفک) روسی در دروه 9 ماهه بین 2300 تا 3500 دلار و پاتفک انگلیسی در دروه 9 ماهه 4500 دلار میباشند. هزینه های زندگی دانشجویی در بلاروس را میتوان در حدود 400 دلار در هر ماه در نظر گرفت.

تولد در خاک بلاروس
تولد در خاک بلاروس منجر به اخذ اقامت بلاروس نمیشود، مگر اینکه آن شخص بدون تابعیت باشد، یا والدین او نامعلوم باشند.  در شرایط زیر تابعیت بلاروس به فرزند اعطا میشود:
والدین فرزند تابعه بلاروس باشند، در این صورت اگر فرزندی در کشور دیگری نیز به دنیا بیاید، باز هم تابعت بلاروس را اخذ میکند. اگر والدین فرزندی تابعیت بلاروس داشته باشند، اما خانواده او مقیم کشور دیگری باشند، مشروط به تقاضای والدینش تابعیت بلاروس را به دست می آورد.

خرید ملک در بلاروس
یکی دیگر از راه هایی که منجر به اقامت در بلاروس می شود خرید خانه در این کشور است که حداقل قیمت خرید این ملک می بایست ۱۵۰۰۰۰ هزار یورو باشد که در این صورت به شخص یک ویزای ۳تا۵سال را می دهند که هر ساله این ویزا مهر و تمدید می شود و لزومی به متندن شخص در این کشور هم وجود ندارد پس از اخذ اقامت در این کشور بعد از مدت ۵سال شخص تابعیت این کشور را میگیرد که به او و خانواده وی ویزای اروپا داده می شود و شخص بدون هیچ محدودیتی می تواند در این کشورهای اروپایی رفت آمد کند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است