اقامت در کشور لیختن اشتاین

اقامت در کشور لیختن اشتاین
مجوز اقامت در لیختن اشتاین دو نوع است. یک نوع مجوز اقامت همراه با اجازه اشتغال به کار و نوع دیگر مجوز اقامت بدون اجازه کار کردن در لیختن اشتاین است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت در کشور لیختن اشتاین بیشتر آشنا بشیم
هر سال 72 مجوز اقامت برای شهروندان ناحیه اقتصادی اروپا صادر می‌شود: 56 مجوز برای کسانی که در لیختن اشتاین مشغول به کارند و 16 مجوز برای کسانی که در لیختن اشتاین مشغول به کار نیستند. نیمی از این مجوز ها به برندگان غرقه کشی (لاتاری) و نیم دیگر توسط دولت لیختن اشتاین اعطا می شود. محدودیت های صدور مجوز اقامت برای شهروندان سوییس شدیدتر است و سالانه فقط 17 مجوز اقامت برای شهروندان سوییس صادر می شود: 12 مجوز اقامت برای کسانی که در لیختن اشتاین کار می کنند و 5 مجوز برای کسانی که کار نمی کنند. همه این مجوزها توسط دولت لیختن اشتاین اعطا می شود.
شهروندان سایر کشورها برای کسب مجوز اقامت باید مدیر، کارشناس یا کارگر واجد شرایط با دوره کارآموزی کامل و یا چند سال سابقه کار داشته باشند.
دارنده مجوز تا 5 سال حق اقامت در کشور لیختن اشتاین را دارد. پس از پایان این زمان، دارنده مجوز اقامت و اعضای خانواده او می توانند برای دریافت مجوز دائمی اقامت یا مجوز اقامت نامحدود اقدام کنند.
سیاست های محدود کننده ای برای مهاجران خارجی که قصد دارند در کشور لیختن اشتاین ساکن شوند، وجود دارد. هیچ یک از مهاجران خارجی شاغل در لیختن اشتاین حق سکونت در شاهزاده نشین لیختن اشتاین را ندارند، حتی اگر توسط شرکتی در لیختن اشتاین استخدام شده باشند. کارکنان خارجی برای سکونت در لیختن اشتاین باید مجوز اقامت دریافت کنند. هر سال 56 مجوز اقامت برای شهروندان ناحیه اقتصادی اروپا که در لیختن اشتاین کار می کنند، صادر می شود. نیمی از این مجوزها با قرعه کشی (لاتاری) و نیم دیگر توسط دولت اعطا می شود. غرقه کشی هر بهار و پاییز انجام می شود و شهروندان سوییس حق شرکت در این غرقه کشی را ندارند. در عوض سالانه 12 مجوز اقامت برای شهروندان سوییس شاغل در لیختن اشتاین صادر می شود. تمامی این مجوزها را دولت اعطا می کند.
شهروندان سایر کشورها (به جز ناحیه تجاری اروپا و سوییس) برای دریافت مجوز اقامت باید مدیر، متخصص یا کارگران واجد شرایط دوره دیده و یا کارکنان با سابقه کار باشند.

پاسپورت لیختن اشتاین

 

شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین و قانون دوبلین

این قانون یک موافق نامه ایی در کشورهایی نظیر کشور لیختن اشتاین، دانمارک، نروژ، سوئیس ، ایسلند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. که مطابق با قانون دوبلین فقط یک کشور ، مسئولیت رسیدگی به پرونده پناهندگی متقاضی را خواهد داشت. پس نکته ای در این میان حائز اهمیت قرار می گیرد این است که اگر فرد متقاضی در کشور دیگری درخواست پناهندگی داده باشد و آن پرونده جاری می باشد ، فرد متقاضی نمی تواند در کشور لیختن اشتاین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خواست پناهندگی بدهد. که در چنین موردی که اگر برای فردی در کشور لیختن اشتاین و کشور های عضو اتخادیه اروپا به وجود بیاید اداره مهاجرت آن کشور فرد را به کشور امن دیگری یا به کشور که قبل از ورود به کشور اصلی در آن بوده است و از طریق خاک ان کشور به کشور نهائی رسانده است بازگشت می زنند که تشخیص این که فرد قبلا در کدام یک از کشور ها بوده است توسط سیستم انگشت نکاری انجام می شود.

کشور لیختن اشتاین می تواند آخرین گزینه برای پناهندگی افرادی باشد که از درخواست به کشور های دیگر نا امید شده اند شما برای این که بتواند برای پناهندگی به کشور لیختن اشتاین اقدام داشته باشید باید در ابتدا به یکی از کشورهای اتریش یا روسیه مهاجرتی از قبیل تحصیلی یا توریستی داشته باشید. متقاضی پس از این که توانست پای خود را به یکی از مرزهای اطراف کشور لیختن اشتاین برساند می تواند از طریق زمینی به این کشور رفته . در مدت زمان ۲ هفته شرایط شما مورد بررسی دولت کشور لیختن اشتاین قرار می گیرد که جواب بررسی نهایی کمپس ها اعلام می شود و در این مدت فرد پناهنده از مزایای تامین اجتماعی برخوردار می شود. که در این مدت حقوق هر فرد مبلغی بالغ بر ۸۰ فرانک (کمی بیش از ۲۰۰ یورو در ماه ) می باشد. و در این مدت فرد پناهنده اجازه کار بصورت پاره وقت در صورت لزوم را دارد. که در صورتی که به متقاضی اجازه کار بدهد میزان حق مسکن از حقوق فرد متقاضی کسر خواهد شد.
نکته ای که باید مورد توجه پناهندگان قرار بگیرد که از موارد مهم در امور مهاجرت می باشد این است که اگر شما متقاضی پناهندگی در یکی از کشور های اروپایی هستید اگر قبل از این که در خواست پناهندگیشان مورد تائید واقع شود به کشور خود بازگردند به مدت زمان ۱۰ سال این شانس را از خود می گیرید که در هیچ کدام یک از کشورهای اروپائی طبق قانون مهاجرتاجازه ورود نخواهید داشت و هیچ گونه ویزایی حتی ویزای توریستی هم برای شما صادر نخواهد شد و این مورد می تواند یک پوئن منفی در کارنامه شما ثبت شود

اقامت لیختن اشتاین 1

پناهندگی از طریق سیاسی، پناهندگی مذهبی و پناهندگی اجتماعی:

که هر کدام از این موارد قوانین مربوط به خود را دارد در مورد پناهندگی اجتماعی ، قوانین کشور ها با هم متفاوت می باشد که در تمامی کشور های عضو اتحادیه اروپا نظیر کشور لیختن اشتاین این مورد مورد تایید نمی باشد بدیل اوضاع نابسامان کشور ایران در این زمینه واین که دارای امنیت بسیار بالایی می باشد.

پناهندگی مذهبی یک نوع تغیر دین می باشد که باید این به آن کشور ثابت شود که اگر به کشور خود باز گردد مورد آزار و اذیت روحی و سیاسی قرار خواهد گرفت.

مورد دیگر پناهندگی ، پناهندگی سیاسی می باشد که این مورد هم مانند پناهندگی مذهبی می باشد با این تفاوت که دیگر نیازی به تغیر دین نمی باشد و صرفا باید به سفارت کشور مقصد قرار گیرد که بع دلیل فعالیت سیاسی اگر به کشور خود بازگردد مورد آزار اذیت روحی و جسمی قرار می گیرد.

راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است