اقامت کشور آلمان

اقامت کشور آلمان
اقامت آلمان نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی به دو دسته موقت و دائم تقسیم  میشود که شرایط اخذ اقامت برای هریک متفاوت است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور آلمان  آشنا  بشیم .
دسته اول یعنی اقامت آلمان از نوع موقت که شامل اقامت تحصیلی ، آموزشهای حرفه ای و شغلی ، سمینارها و پژوهش و تحقیق میباشد ، مدت زمان این نوع اقامت حد اکثر یک سال میباشد و در صورت نیاز به زمان بیشتر مانند تحصیل ، باید هر سال ویزا تمدید گردد .
دسته دوم اقامت دائم آلمان یا همیشگی به افرادی تعلق می گیرد که پنج سال کامل دارای اقامت غیر دائم بوده، هزینه زندگی خود را از راه کار خود تامین ‌نموده و زبان آلمانی را تا اندازه ای بداند، از اقامتهای که میتوانند منجر به اقامت دائم شوند به اقامتهای سرمایه گذاری ، ازدواج ، و بلوکارت اشاره نمود  و لازم به ذکر است این نوع ویزا ها نیز در اصل موقت می باشند ولی در نهایت تبدیل به اقامت دائم میگردند.

ده دلیل عمده وجود دارد که کشور آلمان را به بهترین کشور برای اجرای ایده های کارآفرینی و سرمایه گذاری تبدیل کرده است :
۱ – زیرساخت های درجه یک
۲ – طرح های تشویقی و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران
۳ – شرایط مالیاتی رقابتی
۴ – بستر سرمایه گذاری ایمن
۵ – کیفیت زندگی
۶ – اقتصاد پیشرو
۷ – بازیگر جهانی
۸ – بهره وری بالا
۹ – نیروی کار بسیار عالی و متخصص
۱۰ – قدرت نوآوری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری
با توجه به قوانین مهاجرت کشور آلمان، دریافت اقامت فرد متقاضی ( مجرد و یا متاهل همراه با خانواده همسر و کلیه فرزندان مجرد زیر ۱۸ سال ) از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت تجاری امکان پذیر می باشد شرایط اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری :
ارائه نامه رسمی  از بانک کشوری که از آنجا اقدام می نمایید ، که بیانگر سرمایه نقدی مورد نظر باشد .
ارائه طرح وبرنامه تجاری یا صنعتی قابل قبول که در آن بازار کار هدف و درآمد و سود دهی با توجه به مشخصات بازار کشور آلمانبررسی شده باشد ،و پیش بینی میزان کارکرد حساب بانکی از شروع فعالیت تا انتهای ۳ سال آینده ۲۵۰۰۰۰ یورو باشد.

اقامت از طریق کارت آبی
در سال ۲۰۰۷ میلادی با توجه به کمبود نیروی کار متخصص در اروپا کشورهای عضو اتحادیه که بالغ بر ۲۷ کشور هستند ، طرحی را برای جذب نیروهای کار متخصص غیر اروپایی برنامه ریزی کردند و به واسطه این برنامه برای کار و مهاجرت به تمامی کشور های عضو اتحادیه بغیر از انگلستان ، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این طرح خودداری کردند مهاجرت کاری داشته باشند.
این طرح بر اساس ایده گرین کارت آمریکا برنامه ریزی گردید و با توجه به نماد پرچم اروپا نام آن را کارت آبی گذاشتند ، و بر این اساس امکان اخذ اقامت از طریق استخدام فراهم گردید.
کشور آلمان اولین کشوری بود که با توجه به اینکه در آن زمان بزرگترین قدرت صنعتی اروپا محسوب میگردید و پتانسیلهای خوبی داشت لذا از این طرح استقبال نمود.
از اول جولای ۲۰۱۲ میلادی دولت آلمان شرایط و پیش نیاز های دریافت آبی کارت را بطور رسمی اعلام کرده و به آن ضمانت اجرایی داده است.

شرایط درخواست اقامت آلمان
متقاضی میبایست با ارائه مدرک معتبر ( نامه رسمی بانک از هر کشور ایران یا غیره ) ثابت کند که دارای سرمایه نقدی به میزان قابل توجه میباشد.
لازم به توضیح است که احتیاج به انتقال هیچ سرمایه ای به آلمان نیست و فقط جنبه اطمینان دولت آلمان جهت تامین هزینه های آتی متقاضی و خانواده اش میباشد.
ارائه طرح و برنامه تجاری یا صنعتی قابل قبول ، سودآور و قابل اجرا در کشور آلمان Business Plan
در شرایط دریافت اقامت دائم برای متقاضی و خانواده تحت تکفل ایشان، میبایست میزان کارکرد حساب بانکی و هزینه های متقاضی در کشور آلمان از تاریخ ورود و آغاز فعالیت تجاری تا انتهای ۳ سال آینده، ۲۵۰٫۰۰۰ € یورو باشد .
کلیه هزینه های شخصی خود و خانواده و همچنین خریدها و هزینه های تجاری در آلمان ( کرایه منزل یا خرید خانه خوراک و پوشاک هزینه های کاری، حقوق ماهیانه مدیرعامل و . . . ) شامل آن ۲۵۰٫۰۰۰ € یورو محسوب خواهد شد.

ویزای آلمان

ویزای جستجوی کار
طبق گزارش آماری که ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد ، بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت حال حاضر آلمان خارج از خاک آلمان متولد شده اند ، به عبارتی دیگر یک هشتم جمعیت آلمان را مهاجرین تشکیل می دهند و جالب تر آنکه این گزارش اشاره می کند سهم مهاجران از بازار کار آلمان بیش از یک هشتم است ، تقریبا یک هفتم نیروی کار آلمان را مهاجر هان تشکیل می دهند و این مشخص می کند نیروی کار خارجی سهم پررنگی در صنعت و شکوفایی اقتصادی آلمان داشته است ، از این رو دولتمردان و پارلمان آلمان قوانین تسهیل کننده ای برای مهاجرت به آلمان تصویب کرده اند.
همچنین حضور گسترده مهاجران در این کشور نشان از سطح بالای کیفیت زندگی و همچنین قوانین تسهیل شده مهاجرت به آلمان برای نیروی تحصیلکرده و جویای کار است.
آمار مهاجرتی آلمان نشان می دهد که بیشترین مهاجرین به ترتیب در شهرهای برلین ، هامبورگ ، مونیخ ، کلن ، فرانکفورت زندگی می کنند، و پس از این شهرها ، جمعیت مهاجرین در شهرهای جنوبی و غربی به مراتب بیشتر از سایر شهرها است.
تفکیک بندی ملیتی گزارش مهاجرت به آلمان مشخص می کند که یک سوم مهاجران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این کشور سکونت دارند ، همچنین مهاجران ترک ۱۳ درصد ، لهستان ۱۱ درصد ، روس ها ۹ درصد ، قزاقها ۵  درصد ، رومانی ها ۴ درصد از مهاجران کشور آلمان را تشکیل می دهند.
با توجه به نیاز روزافزون آلمان به نیروی متخصص و تحصیلکرده ، دولت آلمان تسهیلات خاصی برای متقاضیان علاقه مند به کار و زندگی در آلمان فراهم نموده است ، پارلمان آلمان قانونی را تصویب کرده است که طبق آن علاقه مندان واجد شرایط  می توانند با ویزای جستجوی کار به آلمان سفر کرده و شش ماه در آنجا اقامت داشته باشند ، ضمنا در این مدت می توانند به جستجوی شغل مناسب بگردند و پس از عقد قرارداد با کارفرمایان آلمانی ، اقامت موقت ، بلوکارت و یا اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

پناهندگی در آلمان
پناهندگان پس از ارائه درخواست پناهندگی در آلمان ، چندین ماه تا چندین سال در شرایط حقوقى نامشخص و بلاتکلیفى بسر میبرد تا با تقاضاى پناهندگى شان موافقت شود و این دوره انتظار در وضعیت نامعلوم و نا مشخص، مهمترین نگرانی پناهندگان در پروسه انتظار پناهندگی در آلمان است .
یکی دیگر از مشکلات پناهجویان در دوره انتظار پناهندگی در آلمان وضعیت سخت زندگی در کمپ های پناهندگی است . زندگی در اتاقک ها با شرایط بهداشتی و رفاهی نامناسب که عمدتا با فاصله زیاد از شهرها قرار دارند روزگار سختی را برای پناهندگان فراهم می کند.
از این موارد که بگذریم، احساس غربت و دوری از خانواده از دیگر فشارهای روحی دوران پناهندگی در آلمان است.

پناهندگی در آلمان از نوع پناهندگی سیاسی
بیشترین پناهندگانی که به خاک آلمان می رسند به ترتیب از کشور های سوریه، افغانستان، عراق هستند.
اما شانس پذیرش برای اخذ پناهندگی آلمان یکسان نیست ، تقریبا تمامی سوری ها موفق به گرفتن پناهندگی سیاسی شده اند . در خصوص پناهندگان افغانی ۲۱ درصد  و پناهندگان عراقی ۹ درصد از درخواست های پناهندگی شان رد شده است و استدلال آلمان ها بر این واقعیت استوار است که در این کشورها مناطق امن نیز وجود دارد.

مدت زمان انتظار دریافت پناهندگی سیاسی آلمان
به طور میانگین هشت ماه پس از ارائه تقاضای پناهندگی در آلمان ، نتایج اعلام می گردد البته با توجه به ملیت های مختلف این مدت متفاوت است و جالب است بدانید تقاضای پناهندگی کسانی که از کشورهای امن می آیند بسیار سریعتر بررسی شده و نتایج اعلام می شود ،  در واقع دولت آلمان با تعیین تکلیف سریع این پرونده ها ، مدت زمان بیشتری برای بررسی دقیق مهاجران سوری فراهم می کند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است