اقامت کشور ارمنستان

اقامت کشور ارمنستان
کشور ارمنستان سرزمینی کوهستانی است که در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۱، از شوروی جدا می شود و کشور جمهوری مستقل ارمنستان را به وجود می آورد، این کشور در جنوب قفقاز، میان دریای سیاه و خزر واقع شده است، حدود چهل کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد پایتخت آن ایروان؛ از شرق با جمهوری آرتساخ، از غرب با ترکیه، از شمال با گرجستان و از جنوب با کشور ایران همسایه است. پرچم این کشور دارای سه رنگ  به طور افقی است که به ترتیب قرمز نماد کوهستان و استقلال ارمنستان، آبی تیره نماد مردم این کشور که به طور صلح آمیز زندگی می کنند و رنگ نارنجی، نماد استعداد خلاق و کار سخت این ملت می باشد. زبان گفتاری و نوشتاری آنان ارمنی شرقی است، مساحت این کشور ۲۹۷۴۳ کیلومتر مربع با جمعیت ۲۹۹۹۸۶۰۰نفر و تولید ناخالص داخلی ۲۵۳۲۳ بیلیون دلار می باشد. در نوشتار پیش رو، وضعیت نظام سیاسی و حقوقی، تابعیت، اقامت، چگونگی ثبت شرکت در این کشور را بررسی خواهیم کرد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور ارمنستان آشنا بشیم .

اقامت کشور ارمنستان

نظام سیاسی و حقوقی:
در نظام حقوقی این کشور اصل تفکیک قوا پذیرفته شده است، دولت قدرت خود را از قانون اساسی و قوانین عادی می گیرد، قوای مقننه و مجریه و قضائیه از یکدیگر مستقلند. بنابر این نظام سیاسی این کشور جمهوری ریاستی است؛ ما با این حال مقام ریاست جمهوری نفوذ و اختیارات وسیعی نسبت به سایر قوا دارد.
این کشور در سال ۱۹۹۵ قانون اساسی خود را تصویب می کند و دراصل اول ان حاکمیت قانون را به رسمیت می شناسد و خود را کشوری اجتماعی، مستقل و دموکرات معرفی می کند. مطابق قانون اساسی این کشور مردم در انتخابات شرکت می کنند واز این طریق و با تصدی پست های دولتی و مقامات اجرایی قدرت را در اختیار دارند، نظام چند حزبی نیز در این کشور پذیرفته شده است و یکی از دستاورد های ارزشمند این قانون به نظر نگارنده این است که با کمال احترام به ارزش های مذهبی و آزادی در اجرای دستورات آن، مسائل دینی از تشکیلت دولت و سازمان های آن جداست و مدخلیتی در این زمینه وجود ندارد.
در این کشور نیز، قانون اساسی بالاترین قدرت اجرایی و قانونی را دارد و قوانین عادی که در تضاد با قوانین اساسی باشد، باطل است، همچنین اعتبار عهدنامه ها بیش از قوانین داخلی است زیرا هیچ قانونی نمی تواند آن را نسخ یا معلق کند اما مفاد آنان نمی تواند با قوانین اساسی ارمنستان در تعارض باشد.
در عرصه ی بین المللی ارمنستان از اعضای سازمان ملل متحد، شورای اروپا، اتحادیه ی کشور های مستقل مشترک المنافع، سازمان تجارت جهانی و بیش از ۴۰ سازمان بین المللی و منطقه ای دیگر است.
کشور ارمنستان قوانین خاص خودش را دارد لذا افراد برای آگاهی از شرایط اخذ تابعیت در ارمنستان میبایست قوانین جدید مهاجرت به ارمنستان را بدانند. مقررات تابعیت ارمنستان مبتنی بر قانون اساسی مصوب 1995 و قانون تابعیت مصوب 1995 این کشور می‌باشد.
در این مبحث به بررسی همه راه های اخذ تابعیت ارمنستان می پردازیم؛
از طریق شناسایی ( به رسمیت شناختن )
الف: اتباع شوروی سابق که در خاک ارمنستان به صورت دائم اقامت داشته باشند و تابعیت کشور دیگری را نیز به دست نیاورده باشند.
ب: افراد بدون تابعیت که به طور دائم در خاک این کشور سه سال قبل از تصویب قانون تابعیت اقامت داشته و همچنین کسانی که از اتباع شوروی سابق برای تابعیت ارمنستان اقدام کرده باشند.
ج: ارمنیان شوروی سابق که تا قبل از 21 سپتامبر 1991 در خارج از کشور سکونت داشته و تابعیت کشور دیگری را نیز تحصیل نکرده باشند و تقاضای خود را نیز به کنسولگری (سفارت) این کشور در خارج داده باشند.
اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند در ارمنستان
شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند در ارمنستان از شرایط بسیار مهم می باشد لذا طفلی که یکی از والدین وی تبعه ارمنستان بوده و یکی دیگر از والدین وی نامعلوم و یا بدون تابعیت باشد می‌تواند برای تابعیت این کشور اقدام نماید.
ب: طفلی که یکی از والدین وی تبعه ارمنستان باشد و یکی دیگر خارجی، در صورتی‌ می‌تواند تبعه ارمنستان بشود که والدین وی (هم پدر و هم مادر) اعلام رضایت کتبی برای تحصیل تابعیت ارمنستان را نموده باشند و در صورتی‌که رضایت‌نامه‌ای وجود نداشته باشد نمی‌تواند این طفل به تابعیت ارمنستان درآید.
اخذ تابعیت و اقامت ارمنستان از طریق نَسَب
الف: طفلی که والدین وی (پدر و مادر) تبعه ارمنستان بوده و در خارج از ارمنستان متولد گردد تبعه ارمنستان محسوب می‌شود.
ب: طفلی که پدر و مادر وی تابعیت ارمنستان را تحصیل کرده باشند و کمتر از چهارده سال سن داشته باشد تابعیت ارمنستان را کسب خواهد نمود.
ج: هر طفلی که توسط یکی از اتباع ارمنستان به فرزند خواندگی پذیرفته شده باشد.

ویزای ارمنستان

اخذ تابعیت و اقامت ارمنستان از طریق تقاضا
ممکن است تابعیت ارمنستان در صورت وجود شرایط زیر به دست آید:
الف: متقاضی دارای هجده سال تمام باشد.
ب: متقاضی سه سال قبل از تقاضایش در ارمنستان سکونت داشته باشد.
ج: متقاضی باید به زبان ارمنی مسلط بوده و قادر به ارتباط با عموم مردم باشد.
د: متقاضی باید با قانون اساسی آشنایی داشته باشد.
کسانی که دارای شرایط زیر باشند از داشتن شرایط فوق مستثنی می‌باشند
– شخصی که با تبعه ارمنستان ازدواج کرده باشد و یا قبل از ازدواج رسمی از وی بچه‌ای داشته باشد و یا پدر و مادر وی تبعه ارمنستان باشند.
– اشخاصی که والدین آن‌ها تبعه ارمنستان بوده یا متولد در خاک این کشور باشند مشروط به اینکه در مدت سه سال قبل از رسیدن به سن هجده سال تقاضای تحصیل تابعیت ارمنستان را کرده باشند.
– شخصی که از طریق تولد در خاک ارمنستان، تبعه این کشور گردیده و در آنجا نیز سکونت داشته باشند.
– شخصی که تابعیت اصلی خود را رسماً ترک نموده و برای تابعیت ارمنستان اقدام کرده باشد.
– اخذ یا تحصیل تابعیت ارمنستان فقط با موافقت رئیس جمهوری این کشور امکان‌ پذیر است.
تحصیل
ایروان یک شهر دانشگاهی است که دارای ۱۵ دانشگاه می باشد؛ درصد کم نابهنجاری های اجتماعی مانند سرقت، هتک ناموس و دزدی این شهر را تبدیل به شهری با امنیت بالای فردی و اجتماعی کرده است.
این دانشگاه ها در رشته های مختلف کشاورزی، علوم پایه، هنر، مهندسی، بیوتکنولوژی، علوم انسانی و اکثر رشته های تخصصی پزشکی دانشجو می پذیرد؛ که پذیرش آن مشروط به قبولی در آزمون ورودی می باشد، تحصیلات رایگان شامل کسانی می شود که نمره ی کافی در این آزمون را کسب کرده باشند، البته این مورد شامل خارجیان نمی شود و آنان باید شهریه بپردازند.
دوره تحصیلی لیسانس ۴ سال و دوره تحصیلی کارشناسی ارشد پیوسته آن ۵ سال است و مدرک دیپلم دبیرستان برای ورود به آن لازم است. دوره دکترا حداقل ۳ سال زمان می برد و برای ورود داشتن مدرک کارسناسی ارشد الزامی است.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، اصل شناسنامه، اصل دیپلم یا اصل گواهی آن، اصل ریز نمرات دوران دبیرستان، شش قطعه عکس رنگی و گواهی سلامت پزشکی می باشد.
هزینه زندگی:
هزینه های زندگی و نیز تورم در نسبت به بسیاری از کشور ها بسیار ارزان بوده به طوری که اجاره کردن یک منزل یکخوابه در ایروان با سیصد دلار  امکان پذیراست و هزینه های آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت به زحمت با رعایت صرفه جوئی از پنجاه دلار تجاوز می کند. برای اجاره کردن خانه در ایروان نیاز به دادن پول پیش نیست صرفا با دادن اجاره یک ماه و نیز یک ماه دیگر به عنوان گارانتی برای پرداخت هزینه های آب و برق و گاز اجاره صورت می گیرد. اکثر خانه ها به همراه وسایل مورد نیاز و اولیه زندگی اجاره داده می شود. هزینه حمل و نقل نیز  کم هزینه می باشد و وسایل نقلیه ی عمومی در سراسر شهر وجود دارد و بلیط این وسایل نقلیه عمومی صد درام یعنی حدود هشتصد تومان ایران است که می توان هر مسیری را با آن  طی کرد. همچنین باید افزود که هزینه زندگی در خارج از شهر ایروان تا صد دلار کاهش می یابد. بنابراین زندگی در ارمنستان صرف هزینه چندانی را نمی طلبد.
از دست دادن تابعیت ارمنستان
از دست دادن تابعیت ارمنستان ممکن است به صورت ارادی یا غیر ارادی باشد.
الف) ترک غیر ارادی یا سلب تابعیت ارمنستان
موارد زیر موجب سلب تابعیت ارمنستان می‌شود :
زمانی که تبعه ارمنستان برای مدت هفت سال در خارج از کشور زندگی نماید و نام خودش را نیز در سفارت ارمنستان در آن کشور ثبت نکرده باشد.
هرگاه شخصی که بر اثر تقاضا، تابعیت و اقامت ارمنستان را تحصیل کرده باشد و مدارک مورد استفاده وی جعلی و یا غیر واقعی باشند.
ب) ترک ارادی تابعیت ارمنستان
موارد ترک تابعیت به صورت ارادی عبارتند از :

  1. شخصی که به صورت اختیاری تابعیت کشوری دیگر را تحصیل کرده باشد تابعیت ارمنی خود را از دست خواهد داد مگر در مورد کسانی که به حکم دادگاه به اقدام علیه امنیت ملی یا اقدامات مخالف با مصالح کشور محکوم شده باشد.
  2. اشخاصی که زیر چهارده سال سن داشته و والدین وی تابعیت ارمنستان را ترک کرده باشند و تابعیت کشوری دیگر را تحصیل نموده باشند.

وضعیت ثبت شرکت و خرید ملک در ارمنستان
طیق اطلاعات به دست آمده روش ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی در ارمنستان دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. بنابراین ثبت شرکت در ارمنستان مستلزم رعایت قوانین می باشد، لذا در صورت تمایل ثبت شرکت در ارمنستان افراد میبایست حساب بانکی خود را افتتاح نمایند تا با موانعی در آینده روبرو نشوند.
اقامت در ارمنستان با خرید ملک
اقامت در ارمنستان با خرید ملک امکان پذیر است، البته خرید ملک در ارمنستان بستگی به موقعیت، مکان و کیفیت ملک دارد، نکته قابل توجه این است که حضور خریدار برای خرید ملک در ارمنستان ضروری نیست و نمایندگان افراد می توانند مقدمات خرید را فراهم آورند.

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر و زندگی در دیگر کشورها 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است