اقامت کشور اکراین

اقامت کشور اکراین
وضعیت اقتصادی اکراین در چندین سال اخیر باعث شده است تا این کشور در زمره اصلی ترین تولیدکنندگان صنعتی و کشاورزی محسوب شود. اکراین از نظر منابع طبیعی بسیار غنی می باشد . مرکز وسیعی از صنایع عمدتاً در اطراف شهرهای بزرگ این کشور متمرکز شده است که این شهرها عبارتند از  کیف ، خارکف ، اودسا ، دنیپرپتروسک ، دانتسک ، زاپاروژه ، نیکلایو  و …که  باعث شده است که اکراین هم به لیست کشور های مقصد مهاجرین از سراسر دنیا اضافه شود. البته مهاجرت به اکراین مانند هر کشور دیگری پروسه خاص خود و شرایط مربوط به خود را دارد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور اکراین آشنا  بشیم .
چه کسانی می توانند به کشور اکراین مهاجرت نمایند

  • دانشجویانی که خواهان تحصیل در کشور اکراین هستند.
  • کارگران ماهر که حضور آنها به اقتصاد کشور اکراین کمک خواهد کرد .
  • سرمایه گذارانی که حداقل معادل ۱۰۰ هزار دلار در کشور اکراین سرمایه گذاری نمایند .
  • افرادی که خواهر، برادر، مادر بزرگ و یا پدر بزرگشان و یا نوه اشان دارای تابعیت کشور اوکراین باشد .
  • افرادی که در گذشته تابعیت اوکراینی داشته اند .
  • فردی که یکی از والدینش اکراینی باشند .
  • شخصی که با یک شهروند اکراینی ازدواج کند و همچنین فرزندان نابالغش
  • پناهندگانی که از لحظه درخواست پناهندگی به مدت ۳ سال پیوسته در خاک کشور اکراین بوده اند .

مدارک لازم جهت اجازه مهاجرت به کشور اکراین

  • کپی از صفحات گذرنامه
  • ۳ قطعه عکس در سایز  ۳٫۵ در ۴٫۵
  • مدرکی که محل زندگی شخص در آن مشخص شده باشد ، چه درکشور اوکراین و چه در خارج از این کشور
  •  اسناد که به ثبت رسیده در رابطه با اعضای خانواده شخص متقاضی از جمله کپی شناسنامه ، کپی قواله ازدواج ،کپی اسناد کفالت و فرزند خواندگی و…
  • مدرکی معتبر از دستگاه های دولتی مبتنی بر سلامت شخص متقاضی از بیماریهای مزمن و واگیر دار، اعتیاد به مواد مخدرو الکل ،گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه کیفری از دستگاه های قضایی کشوری که شخص متقاضی در آن اقامت دارد.

ویزای کشور اکراین

مهاجرت به اکراین از طریق تحصیل
دانشگاه های اوکراین به صورت دولتی ویا  خصوصی اداره می شوند. دانشگاه های اوکراین در سطح ین المللی اعتبار فراوانی برخوردار هستند .
زبان آموزش در کشور اوکراین در سه زبان اکراینی ، روسی و انگلیسی می باشد . دانشجویان در صورتی که نتوانند در رشته مورد نظر خود به زبان انگلیسی تحصیل کنند می توانند دوره های آموزش زبان روسی که مدت آن ۹ ماه می باشند شرکت کنند و بعد از پایان دوره در رشته مورد نظرشان که به زبان روسی است مشغول به تحصیل شوند .
جالب است بدانید در این دوره ها کشور اکراین برای رفاه حال دانشجویان خوابگاه و بیمه دانشجویی در نظر گرفته است .
تحصیل در زمینه های علوم پزشکی در کشور اکراین  از محبوبیت خاصی برخوردار است اما متاسفانه وزارت بهداشت کشور ایران مدرک پزشکی آن کشور اکراین را تایید نمی کند .بنابر این اگر قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارید در صورت بازگشت به ایران نمی توانید در این زمینه کار کنید .
مهاجرت کاری به کشور اکراین
اخذ ویزای کاری در کشور اوکراین به چند روش امکان پذیر است که همه آنها مشروط به دریافت اجازه کار درکشور اکراین می باشد .
_کار مورد نظر توسط کار فرما ۳ ماه در کشور اوکراین و ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی نماید و اگر شخصی خواهان کار مورد نظر نبود . شخص متقاضی می تواند اجازه کار در کشور اوکراین را دریافت نماید .
_ شخص متقاضی از طریق تحصیل می تواند وارد کشور اوکراین شده و در زمان دانشجویی به کار نیمه وقت بپردازد و زمینه لازم را جهت کار تماموقت برای بعد از اتمام تحصیلات خود فراهم سازد .
_شخص متقاضی از طریق ویزای جستجوی کار که مدت زمان مشخصی دارد وارد کشور اوکراین شود و به جستجوی کا ر در این کشور بپردازد و در صورت عدم موفقیت می بایست به کشور خود باز گردد .
در نهایت کشور اکراین یکی از چهار بخش مهم تشکیل دهنده شوروی سابق بوده است و البته می توان گفت اکراین در به وجود آمدن امپراطوری شوروی هم نقش بسزایی داشته است. این کشور با جمعیتی بالغ بر ۴۹ میلیون نفر می باشد که در سالهای گذشته با کاهش جمعیت رو به رو شده است. و به همین دلیل سیاست بازی در جذب مهاجر برای کار و یا تحصیل در اوکراین و …نسبت به دیگر کشورها و همسایگان اروپایی خود دارند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است