اقامت کشور ایرلند

شرایط اخذ اقامت دائم در ایرلند
به طور کلی، شما می توانید پس از  5 سال اقامت قانونی در ایرلند برای اقامت دائم خود درخواست را ارسال کنید. این مورد شامل دارندگان اجازه اشتغال نیز میگردد. برای کارشناسان و نیروهای کار ماهر تنها بعد از دو سال اقامت قانونی در این کشور می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند، پس از دریافت اجازه اقامت دائم شهروند نیاز به دریافت اجازه کار ندارد.
بنابراین دقت کنید که حتما پس از ورود به کشور ایرلند اجازه قانونی خود را ثبت کنید. تا تمام زمانی که در این کشور هستید محاسبه گردد. این عمل بسیار مهم است و سعی کنید هرگز آن را تاخیر نیندازید زیرا باعث عوارض جدی برای شخص درخواست دهنده خواهد شد. شخصی که به موقع برای ثبت ورود و اخذ مجوز های لازم خود اقدام میکند می تواند در اسرع وقت اقامت دائم خود را اخذ کند.
حتما قبل از اقدام جهت مهاجرت به ایرلند در رابطه با هزینه زندگی در این کشور اطلاعات لازم را کسب کنید.
اخذ تابعیت و شهروندی در ایرلند
پس از پنج سال اقامت مستمر و بدون نقض قوانین در ایرلند، شما ممکن است واجد شرایط اخذ شهروندی دائم در این کشور شوید. به عنوان یک شهروند در ایرلند شما حق دریافت گذرنامه ایرلندی را دارید و همچنین برای رای دادن در انتخابات ایرلندی شما به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا می توانید شرکت کنید. و همچنین با داشتن ویزای ایرلندی شما می توانید به راحتی در سراسر اروپا سفر کنید.
اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در ایرلند
هر شخصی که قبل از 31 دسامبر 2004 در ایرلند متولد شود به صورت اتوماتیک تبعه ایلند محسوب خواهد شد مشروط بر اینکه یکی از والدین وی در خاک ایرلند متولد شده و از مأموران دیپلماتیک نباشد (در زمان تولد طفل)
اعمال این قانون (اعمال سیستم خاک) در ایرلند فقط در مورد اشخاص ی صورت خواهد گفت که تا قبل از قانون مصوب سال 2004 در خاک ایلند متولد شده باشند و چنانچه شخصی بعد از اول ژانویه 2005 در خاک ایرلند متولد شود به صورت اتوماتیک بعنوان تبعه ایرلند محسوب نخواهد شد مگر اینکه دارای شرایط ذیل باشد:

  • تبعه ایرلند باشد
  • تبعه بریتانیا باشد
  • شخصی که مقیم ایرلند بوده و شرایط تحصیل ایرلند را دارد باشد؛
  • شخصی که بصورت قانونی به مدت 3 تا 4 سال در ایرلند زندگی کرده باشد (زمان تحصیل و پناهندگی شامل این مدت زمان محسوب نمی شود).

ویزای ایرلند

از طریق نسب
طفلی که از والدین ایرلندی به دنیا می آید بدون توجه به محل تولد وی، ایرلندی محسوب می گردد، فرزندانی که در خارج از ایرلند از والدینی خارج از ایرلند بدنیا آمده اند متولد گردند در صورتی تابعیت و اقامت در ایرلند را دارا خواهد شد که در دفتر ثبت تولد وزارت خارجه، یا سفارت ایرلند در آن کشور (کشور محل تولد طفل) و یا اینکه حوزه امور خارجه در دوبلین ثبت شده باشد.
تابعیتی که از طریق نسب تحصیل می شود ممکن است به صورت غیرقطعی باشد و زمانیکه والیدن طفل تقاضای تابعیت برای فرزندانشان را بکنند در آن صورت تابعیت فرزندان آن ها قطعی می گردد.

تابعیت از طریق فرزند خواندگی ایرلند

مقررات اعطای تابعیت از طرق فرزندخواندگی بستگی به پذیرفتن کامل بچه به فرزند خواندگی چه در ایرلند و چه در کشوری دیگر دارد. براساس قانون ایرلند، به شخصی که به فرزند خواندگی پذیرفته شده اعطاء می گردد. چنانچه طفلی که از طرف اتباع ایرلندی به فرزند خواندگی پذیرفته شده خارجی باشد در صورت تابعیت و اقامت در ایرلندی به وی داده خواهد شد که قانون تابعیت کشور متبوع آن طفل اجازه فرزند خواندگی پذیرفته شده خارجی باشد در صورت تابعیت و اقامت در ایرلند به وی داده خواهد شد که قانون تابعیت کشور

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در ایرلند

از 17 جولای تا 30 ژوئن 1986 چنانچه زت خارجی با مرد ایرلندی ازدواج می نمود فوراً بعد از ازدواج می توانستند برای تابعیت و اقامت در ایرلند اقدام نماید. اما از اول جولای 1986 به بعد، زن خارجی که با مرد ایرلندی ازدواج می نماید در صورتی می تواند تابعیت و اقامت در ایرلند را کسب نماید که حداقل 3 سال از ازدواج آن ها گذشته باشد. این مقررات در مورد مردان خارجی که با زن ایرلندی ازدواج می نمایند نیز اعمال خواهد شد.

کسب تابعیت و اقامت در ایرلند از طریق تقاضا

اعطای تابعیت و اقامت در ایرلند از طریق تقاضا به اشخاص خارجی، در حیطه ی اختیارات وزیذ دادگستری است و تابعیت و اقامت در ایرلند به افرادی اعطا می شود که دارای رفتار مناسب (اخلاق شایسته)، مقیم یکی از ایالت های ایرلند و همچنین قصد ادامه اقامت در ایرلند را داشته باشند.
بطور کلی تابعیت و اقامت در ایرلند به افرادی که با تبعه ی ایرلند ازدواج کرده اند بعد از 3 سال اقامت در ایرلند و به افراد عادی بعد از 5 سال اقامت در ایرلند داده خواهد شد. برای افرادی که با تبعه ایرلندی ازدواج نکرده اند اقامت آن ها می بایستی از جمهوری ایرلند بوده باشد ولی کسامی که با ایرلندی تبار ازدواج کرده اند حتماً ضروری نیست که در جمهوری ایرلند اقامت داشته باشند و چنانچه در ایرلند شمالی نیز اقامت داشته باشند به عنوان مدت زمان اقامت آن ها محسوب خواهد شد.
مهاجرت به ایرلند از طریق کار یا تخصص و ویزای کار در ایرلند
اجازه کار شامل دو گزینه: اشتغالی که شامل حقوق و دستمزد 60.000 € یا بیشتر باشد، یا اشتغال است که شامل حقوق و دستمزد از € 30،000 یا بیشتر و در یک شغل “مهم استراتژیک” باشد. این شامل شغل پرستاران، متخصصان فناوری اطلاعات و دیگر کارگران بسیار ماهر است.
کارت سبز تنها مجوز مبتنی بر اشتغال است که اجازه کار در ایرلند را می دهد، کارت سبز اجازه اقامت فرد را بعد از دو سال اقامت در این کشور بدون تخطی از قوانین را می دهد.
دیگر مجوز مبتنی بر اشتغال عبارتند از: اجازه ها و پروانه اشتغال عمومی، برای کسانی که با حقوق و دستمزد بیشتر از € 30،000 در هر شغل و یا اشتغال های  وابسته، همراه با شریک، همسر، اجازه ها و پروانه اشتغال، کار همراه با وابستگان و … باشد.

مهاجرت تحصیلی و مهاجرت به ایرلند و شرایط تحصیل در ایرلند
اگر شما یک شهروند غیر اروپایی هستید و قصد تحصیل در ایرلند را دارید ایتدا شما باید در یک دوره تمام وقت  (ILEP) ثبت نام کنید. پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه ایرلندی شما می توانید برای اخذ ویزای ایرلندی اقدام کنید. در حین تحصیل در ایرلند به شما اجازه اشتغال تا 20 ساعت به صورت  پاره وقت در هفته و یا تا 40 ساعت در هفته در طول دوره تعطیلات ( 15 دسامبر – 15 ژانویه) داده می شود.
مهاجرت به ایرلند از طریق ویزای سرمایه گذاری
اگر شما یک شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستید و میخواهید به ایرلند مهاجرت کنید، برنامه مهاجرت سرمایه گذاری به ایرلند یکی از ساده ترین روش های مهاجرتی به ایت کشور می باشد.
برای این منظور شما باید مجوز سرایه گذاری در این کشور را اخذ کنید و بعد از اخذ مجوز می توانید برای اخذ ویزای خود اقدام کنید. اجازه کسب و کار برای یک دوره اولیه 12 ماهه داده میشود.
اگر شما قصد مهاجرت به ایرلند را دارید و در خارج از ایرلند در حاله اداره یک شرکت، کارخانه و … هستید و قصد دارید کسب و کار خود را پس از مهاجرت به این کشور نیز ادامه دهید شما به راحتی می توانید از طریق .یزای سرمایه گذاری اقدام کنید.
شما بایستی برای اخذ ویزای کسب و کار یا سرمایه گذاری خود از 3 ماه قبل از تاریخ سفر خود به کشور ایرلند اقدام کنید.
الزاما برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور ایرلند شما بایستی ابتدا مجوز کسب و کار یا سرمایه گذاری در ایرلند را ابتدا کسب کنید.
فعالیت های زیر در کشور ایرلند با داشتن این ویزا مجاز نیست

  • انجام کار های دیگر با کسب حقوق یا بدون حقوق
  • دسترسی به هر نوع بودجه عمومی

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • محمد
    تیر 17, 1397 در 7:29 ق.ظ

    با درود فراوان بر شما.
    بسیار ممنون از اطلاعاتی که در اختیار همگان گذاشته اید .
    با توجه به اطلاعاتی که در خصوص این کشور کسب کرده ام بسیار دوست دارم که به اتفاق خانواده یک سفر تفریحی و یا اقامت همیشگی داشته باشم.

    • saeidkazemi56
      تیر 17, 1397 در 1:35 ب.ظ

      با سپاس از شما که از وب سایت ما بازدید کردین. امیدواریم در کنار خانواده سفر خوبی را به ایرلند تجربه کنید . و تجربیاتتون در سفرهای قبلیتون را با ما در میان بزارید . تا با نام خودتون در سایت ه همه علاقه مندان به سفر ارائه بدیم .

یک نظر اضافه کنید
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است