اقامت کشور بلژیک

اقامت کشور بلژیک
کشوربلژیک درسمت غرب اروپا واقع شده است و یکی از اعضای برجسته‌ی اتحادیه اروپا به حساب می آیدکه میزبان تعدادی از نهادهای اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی از جمله ناتو است.پایتخت کشور بلژیک، شهر بروکسلمی باشد.بلژیک در حال حاضر یکی از اعضای شنگن محسوب می شود.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با ااقامت کشور بلژیک بیشتر آشنا بشیم
انواع ویزاهای اقامت در بلژیک
به طور معمول ۳ نوع ویزا در مهاجرت به بلژیک وجود دارد
Visa c برای مهاجرت به بلژیک
این ویزا به شما اجازه میدهد تا ۹۰ روز در یک دوره ی ۱۸۰ روزه در بلژیک بمانید . این نوع ویزا اغلب برای مسافرت و اهداف توریستی استفاده می شود .
Visa D برای مهاجرت به بلژیک
این نوع ویزا برای کار و اقامت بیش از  ۹۰ روز در بلژیک صادر میشود . اغلب برای مهاجرت به بلژیک از این نوع ویزا استفاده میشود . برای گرفتن این نوع ویزا شما باید ابتدا یک اجازه ی کار در بلژیک را کسب نمایید .
کارت آبی اروپایی برای مهاجرت به بلژیک
این نوع ویزا نیز برای زندگی و کار بیش از ۹۰ روز ، اما بطور خاص برای کارهای با مهارت بالا صادر میگردد . برای اخذ این نوع ویزا شما باید حداقل مدرک لیسانس و یک قراردادبا یک شرکت بلژیکی با پرداخت حداقل ۵۰۹۷۴ یورو داشته باشید .
محل ثبت نام برای اقامت / کارت شناسایی بیگانگان (خارجی) در بلژیک 
یک شخص غیر از ملیت اتحادیه اروپا باید با بخش محلی خود در ۸ روز اول رسیدن به بلژیک ثبت نام نماید . حتی اگر آنجا به طور موقت جا داده شده باشد ، تا دو هفته بعد از انتقال به یک اقامتگاه دائمی باید یک درخواست برای دریافت کارت شناسایی فرستاده شود . برای درخواست کارت شناسایی اگر شما عضو اتحادیه اروپا باشید یا نه ، شما و اعضای خانواده ی خود با سن بیشتر از ۲۱ سال باید هر شخص خودش به شهرداری مراجعه نماید . کودکان زیر ۲۱ سال کارت شناسایی ( نام ) خواهند گرفت ، در حالی که کودکان بین ۱۲ تا ۱۵ سال می توانند کارت کودکان یا یک کارت شناسایی بزرگسال دریافت نمایند . کارت شناسایی خارجی ( بیگانگان ) هرسال قابل تمدید است و افراد باید ۸ روز قبل از انتقال به محل اقامت دائمی درخواست یک کارت جدید نمایند .

ویزای بلژیک

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل 
ویزای دانش آموزی و مجوزها :
اخذ ویزای تحصیلی در بلژیک بسته به شرایط و ملیت متقاضی متفاوت است . جز اینکه شما از اتحادیه اروپا  (EU) ، محدوده ی اقتصادی اروپایی ( EEA , EU ، به علاوه ایسلند ، لهستان و نروژ ) یا سوئد هستید ، نیاز به یک ویزای بلژیک برای تحصیل دارید . از قبل شما میتوانید برای یک ویزای تحصیلی بلژیک درخواست دهید ، اگر چه شما به طور معمول نیاز به پذیرفته شدن در یک دانشگاه شناخته شده یا موسسه ی تحصیلی بلژیکی دارید .
دانش آموزان EU /EEA / سویس :
دانش آموزان EU , EEA و سویس برای ادامه تحصیل در بلژیک نیاز به ویزا و مجوز ندارند و فقط باید در یک دانشگاه یا موسسه شناخته شده در مقاطع بالاتر رشته ی اصلی خود در بلژیک ثبت نام شوند و سرمایه کافی برای مطالعه در بلژیک و پوشش بیمه سلامت داشته باشند .
شهروندان غیر EEA /EU/ سویس :
ملیت های دیگر کشورها که قصد تحصیل در بلژیک برای مدتی بیش از ۹۰ روز را داشته باشند ، باید ویزای نوع D را با مراجعه به سفارت بلژیک در کشور خود قبل از رسیدن اخذ نمایند . در واقع متقاضیان اگر در یک موسسه شناخته شده در مقاطع بالاتر بلژیکی ثبت نام کرده باشند ، حق اخذ ویزای تحصیلی بلژیکی را خواهند داشت .
برای صلاحیت داشتن اخذ ویزای تحصیلی بلژیک باید موارد زیر را برآورده نمایید :

  • تحصیل باید حرفه ی اصلی شخص در طول اقامت در بلژیک باشد .
  • شخص متقاضی باید منابع کافی برای حمایت در طول اقامت در بلژیک را داشته باشد .
  • شخص متقاضی باید تحت پوشش بیمه سلامت باشد .
  • آنها نمی توانند یک تهدید برای امنیت عمومی باشند .

برای اثبات پذیرش موسسه ، متقاضی باید یکی از شرایط زیر را فراهم نماید  :

  • اجازه رسمی ثبت نام

یک تصدیق که نشان دهد شما برای تحصیلات از پیش اقدام نموده اید . تصدیق باید وضعیت هایی که شما برای تکمیل ثبت نام هنگام مهاجرت به بلژیک نیاز دارید را شفاف سازی کنید .

  • مدرک ثبت نام برای ورود به امتحان
  • کپی مدارک و گواهی های تحصیلی
  • گواهینامه ی طبی و مدرک عدم سوء پیشینه کیفری برای افراد بیشتر از سن ۲۱ سال
  • ممکن است از شما خواسته شود که یک نامه درمورد دلیل برای انتخاب آن دوره خاص یا انتخاب بلژیک و مهاجرت تحصیلی به بلژیک درخواست شود . ممکن است نیاز باشد مدارک خود را به زبان های آلمانی  فرانسه و هلندی توسط یک مترجم معتمد ترجمه کرده و آن را قانونی کنید . توضیحات بیشتر توسط وزارت خارجه بلژیک و راهنمای کامل ویزا و مجوز بلژیک .

مهاجرت به بلژیک از طریق بورس تحصیلی و پژوهشگری در بلژیک
اگر شما توان مالی تحصیل در بلژیک را ندارید ، وزارت امور خارجه بلژیک جزئیات این کار را توضیح می دهد .
بعد از رسیدن به بلژیک : اجازه اقامت دائم و ثبت نام ظرف ۸ روز از رسیدن شما به بلژیک باید به شهرداری رفته و درخواست اقامت کرده و در جمعیت بیگانگان ( خارجیان ) ثبت نام کنید .
مهاجرت به بلژیک به عنوان اینتون و کارآموز
برای کار آموزی بعد از تحصیل خود اگر سن بین ۱۸ تا ۳۰ سال را دارید میتوانید به بلژیک مهاجرت نمایید و یک کمپانی باید از طرف شما درخواست مجوز کار کند . کارآموزی نمیتواند بیش از ۱ سال طول بکشد ، کار باید تمام وقت باشد و شما باید حداقل حقوق قانونی را دریافت نمایید .
مهاجرت به بلژیک از طریق ویزای کار
کشور بلژیک سه نوع مجوز کار مخصوص دارد که در ذیل به توضیح مختصری از هر کدام می پردازیم :
مجوز کاری نوع A در بلژیک
این نوع مجوز برای همه ی کارفرماها و مشاغل در بلژیک میباشد با مدت زمان نامحدود ، برای دریافت این مجوز شما باید ثابت نمایید که ۴ سال با مجوز نوع B در یک محدوده ی زمانی ۱۰ ساله در بلژیک به صورت قانونی کار کرده اید .
مجوز نوع A چگونه مجوزی است
یک سری از کارمندها برای دریافت مجوز نوع A محدودیت دارند ؛ این افراد شامل : کارمندهای با تخصص بالا _ محققان _ کسانی که دارای یک ماموریت هستند  _ تکنسین های متخصص _ افرادی که عضو یک خانواده هستند و خود آنها مجوز نوع B را دارند ودر حال اشتغال هستند ، یا کسانی که نیاز به مجوز کار ندارند .
برای دریافت مجوز نوع A ، افراد متقاضی نیاز به پر کردن یک فرم مخصوص با مجوز کار نوع B ، فیش حقوقی و مجوز اقامت
مجوز نوع B در مهاجرت کاری به بلژیک
این نوع مجوز برای یک سری مشاغل خاص و کارفرماهای خاص برای یک دوره ی تا ۱۲ ماهه ارائه و صادر میشود و قابلیت تمدید نیز دارد .
این نوع مجوز نیاز به حمایت مالی یک کارفرما دارد و کارفرما باید برای استخدام و مجوز کار افراد متقاضی درخواست نماید . این مجوز کار در بلژیک فقط برای اشتغال در همان شرکت و کمپانی و برای آن موقعیت مشخص شده اعتبار دارد . مجوز کار نوع B در کشور بلژیک در صورتی برای افراد غیر بلژیکی صادر میشود که تست بازار کار مارکت و کارگر EEA و خود کشور بلژیک در آن محدوده ی زمانی خاص وجود نداشته باشد . اما این نکته وجود دارد که در این نوع ویزا یک سری مقوله ها و شغل ها نیز وجود دارد که نیاز به درخواست و تست بازار کار نخواهند داشت مانند محققان ، کارمندان با صلاحیت بالا و متخصصین حرفه ای و تکنیکی .
در مهاجرت به بلژیک از طریق مجوز کار نوع B ، کارفرماها در صورتی که جزء یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه باشد و شامل لیست مثبت باشند ، میتوانند اقامت بلند مدت بگیرند .
به محض دریافت مجوز نوع B ، شخص متقاضی میتواند در سفارت کشور خود درخواست ویزای کار داده و برای کار کردن به بلژیک مهاجرت نماید ، و  اگر شخص متقاضی بخواهد کارفرما را تغییر دهد نیاز به مجوز جدید ویزای کار جدید دارد .
مجوز کار نوع c برای مهاجرت به بلژیک
این نوع مجوز کار برای برخی از افراد با ملیت خارجی صادر میشود که میخواهند در بلژیک یک دوره ی اقامت موقت در بلژیک داشته باشند . مانند دانش آموزان ، اعضای خانواده ی سفیران ، کنسولگری ها و یا کسانی که به دنبال پناهندگی هستند . این نوع مجوز کار برای بار اول به مدت ۱ سال صادر میگردد و پس از آن قابلیت تمدید نیز خواهد داشت .
مجوز کار حرفه ای
پروفشنال کارت : برای افرادی که ملیت آنها غیر EU وEEA و سوییس است و میخواهند خود اشتغالی و بیزنس و تجارتی در بلژیک انجام دهند حق درخواست این مجوز کار را دارند و این مجوز اجازه ی کار حرفه ای در حیطه ی همان بیزینس پلن را خواهد داشت  .

مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری :

  • بلژیک پایتخت مالی اروپا به حساب می آید و بسیاری از افراد خواهان سرمایه گذاری در این کشور می باشند . کشور بلژیک به عنوان یک کشور جذاب برای دریافت اقامت محسوب میشود و مرکز تجارت های بین المللی می باشد .
  • سرمایه گذاران می توانند به مدت ۳ سال درخواست اقامت دائم در بلژیک نمایند .
  • کشور بلژیک ،یک کشور چند فرهنگی با زبان انگلیسی تقریبا گسترده می باشد .
  • افرادی که اقامت کشور بلژیک را داشته باشند می توانند بدون ویزا به ۱۰۰ کشور دیگر مهاجرت نمایند .
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است