اقامت کشور تایلند

اقامت کشور تایلند
تایلند از جمله کشورهایی است که به خاطر رشد سریع اقتصاد، لقب ببر آسیا را به خود گرفته است. بنا به گزارش بانک جهانی،تایلنددر سال های اخیر سریعترین رشد اقتصادی جهان را داشته است. کارشناسان عوامل اصلی رشد اقتصادی تایلند را به دلایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مطرح کرده اند، و این طور تشریح می کنند که احترام به نظام سلسله مراتب، وجود روحیه برابری، حاکمیت فرهنگ کار و انضباط کاری، عدم دخالت سیاست به عنوان عنصر بازدارنده رشد اقتصادی، ثبات اقتصاد کلان، جلب اعتماد سرمایه گذاران خارجی، مدیریت مطلوب و تورم پایین از جمله این علل بوده اند.
ثبت شرکت یکی از روش های خوب برای دریافت اقامت است که اگر دقیق به اجرا درآید به احتمال زیاد در این کشور برای همیشه ماندگار خواهد شد. ساختار شرکت محدود در تایلند مشابه با ساختار شرکت با مسئولیت محدود در آمریکا (LLC) و همچنین از پراستفاده ترین نوع از موجودیت قانونی در تایلند است.
یک شرکت محدود تایلندی از لحاظ قانون یک نهاد مستقل حقوقی است که متعلق به سهامداران (حداقل سه سهامداران) و توسط مدیرعامل (حداقل یک نفر) مدیریت می شود. برای ثبت شرکت در تایلند شما نیازمند داشتن حداقل ۲ شریک تایلندی هستید که ۵۱% سهامدار شرکت شما باشند و بازای هر ۱ نفر خارجی باید ۴ نفر کارمند تایلندی در شرکت شما مشغول به کار باشند و بازای هر کارمند خارجی باید ۲ میلیون بات تایلند به سرمایه شرکت شما اضافه گردد .
بدین معنا که تا زمانی که سهامداران تایلندی حداقل دارای ۵۱ درصد از سهام شرکت باشند و خارجی یا خارجی ها می-توانند حداکثر ۴۹ درصد از سهام شرکت را دارا باشند.
هر شخص می تواند در کشور تایلند نسبت به ثبت شرکت طبق قوانین اقدام و پس از آن نسبت به تحویل مدارک مورد درخواست پلیس مهاجرت جهت اخذ اقامت اقدام نماید. شایان ذکر است اقامتی به نام اقامت ثبت شرکت معنی ندارد.

ویزای تایلند

ویزای تحصیلی
از طریق ثبت نام در موسسات زبان تایلندی و انگلیسی مورد تایید اداره مهاجرت نیز می توانید ویزا تحصیلی دریافت نمایید اما دقت داشته باشید ویزای تحصیلی نیز برای شما مجوز کار محسوب نمی گردد و برای انجام کار نیازمند اجازه کار خواهید بود.
برای دریافت این گونه ویزا باید ابتدا با ویزای توریستی به کشور وارد شوید و پس از ثبت نام در دانشگاه یا موسسه زبان واجد شرایط، مدارک مربوط به ویزا را دریافت کرده و به ایران برگردید و با مراجعه به سفارت تایلند در ایران تقاضای ویزای ۳ ماهه تحصیلی نمایید و پس از ورود به تایلند جهت تمدید آن اقدام نمایید.

ویزای بازنشستگی
این نوع ویزا برای متقاضیان با 50 سال سن تمام و بالاتر صادر خواهد شد و در صورت تمایل جهت اقامت در تایلند هر ساله قابل تمدید خواهد بود.

ویزای ازدواج
هر شخص می تواند با ازدواج با یک شخص تایلندی پس از ورود برابر مقررات، نسبت به تحویل لیست مدارک درخواستی به پلیس مهاجرت جهت اخذ اقامت اقدام نماید. این روش آسان ترین راه برای دریافت اقامت یکساله میباشد باشد
ازدواج با فرد تایلندی بطور رسمی می تواند ویزای ازدواج را برای شما ایجاد نماید اما این ویزا به هیچ عنوان مجوز کار برای شما محسوب نمی گردد و همچنان بعنوان فرد خارجی برای کار کردن باید اجازه کار همان WORK PERMIT را داشته باشید و شرایط آن برای افراد مجرد یا ازدواج کرده با فرد تایلندی هیچ تفاوتی ندارد. در ضمن ویزای ازدواج هم حداکثر ۱ ساله بوده و همه ساله باید تمدید گردد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است