اقامت و ویزای تایوان

اقامت کشور تایوان

طبق گزارش اکسپت اینسایدر، این کشور جزیره ای کوچک بهترین کیفیت زندگی را برای مهاجران در میان سایر کشورها دارد و در همه زیرشاخص ها امتیاز بالایی را کسب کرده است، اما بالاترین امتیاز این کشور در زیرشاخص بهداشت و درمان و رفاه بوده که در رتبه دوم قرار گرفته است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور تایوان بیشتر آشنا بشیم . تایوان از جمله کشورهای آسیای است که برای همه ی گردشگران و مسافران از هر قشر و مذهبی، مقصدی مناسب است. از آن جا که به تازگی تایوان شرایط مناسبی برای سفر مسلمانان فراهم کرده است، این کشور جذابیت هایش برای گردشگران هر قشری بسیار زیادتر شده است. این کشور که در جنوب غرب آسیا قرار دارد، محیط طبیعی و جاذبه های فوق العاده ای دارد.

تایوان یکی از کشورهای آسیایی است که در حال حاضر در خاک ایران فاقد سفارت است، ولی شهروندان ایرانی برای سفر به آنجا نیاز به ویزا دارند.

کلیه شهروندان ایرانی که برای تحصیل، تجارت، شرکت در نمایشگاه‌ها و موارد مشابه قصد سفر به این کشور را دارند، باید برای انجام مصاحبه و دریافت ویزا به سفارت تایوان در دبی مراجعه یا از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام کنند.

اقامت تایوان

انواع اخذ ویزای تایوان

روش اول اخذ ویزای تایوان :

چنانچه متقاضیان در قالب تورهای نمایشگاهی سازمان توسعه و تجارت تایوان (تایترا) درخواست نماید آژانس های مسافرتی ،  با اخذ مدارک مرتبط با نمایشگاه مربوطه از متقاضی اقدام به درخواست ویزا از سفارت تایوان نموده  و ویزای تایوان بصورت Evisa  در ایران و قبل از سفر ایشان تحویل می گردد.در اینصورت متقاضی موظف به حضور در نمایشگاه و ارائه تصویر کار رجیستری ورود به نمایشگاه می باشد.

روش دوم اخذ ویزای تایوان :

چنانچه به هر دلیل امکان سفر به امارات متحده عربی و یا ترکیه جهت مصاحبه و انتظار اخذ ویزا را نداشته باشند می توانند مدارک مورد نیاز را به همراه فرم های مربوطه به ویزای تایوان را به همراه یک وکالت نامه به برخی از آژانس های معتبر مسافرتی تحویل داده و چنانچه مشکل خاصی در مدارک و سوابق فرد متقاضی وجود نداشته باشد پس از سپری شدن  شده مدت زمان ، اقدامات توسط  همان آژانس و  در کنسولگری تایوان در سایر کشورها صورت گرفته و ویزا در مرکز به متقاضی تحویل گردد. بدیهی است در حین پروسه انجام کار اصل پاسپورت مسافر باید در اختیار آژانس قرار گیرد.

روش سوم اخذ ویزای تایوان :

متقاضیان مدارک مورد نیاز ویزای تایوان را در اختیار یک آژانس معتبر  قرار داده و اپلیکنت های  مربوطه تکمیل شده و برای مسافر تعین وقت مصاحبه در کشورهای  دیگر صورت می گیرد و متقاضی باید راسا” به کشور تعین شده سفر نموده و با تحویل مدارک و انجام مصاحبه در کنسولگری تایوان ویزای خود را اخذ نماید.
توضیح : ویزای تایوان برای اتباع ایرانی ویزای بیزنس بوده و ارائه دعوتنامه  از سوی مسافران که مشخص نماید به چه دلیلی و در چه تاریخ قصد سفر به تایوان را دارند، الزامی می باشد.

 مدارک لازم ویزای تایوان :

  •  اصل گذرنامه با حداقل 7 ماه اعتبار (پاسپورت مسافر امضا شود)
  • دعوتنامه نامه (روی سربرگ شرکت دعوت کننده باشد ومشخصات کامل شرکت ،اسم شخص دعوت کننده قیدگرد
  • جواز کسب ، روزنامه رسمی ، مدارک شغلی معتبر یا گواهی اشتغال به کار(به لاتین و مهر لاتین و با ذکر سمت ، تاریخ شروع به کار و حقوق به دلار)
  • نامه درخواست ویزا ( به لاتین و مهر لاتین با ذکر سمت و شماره پاسپورت و تاریخ شروع بکار و دلیل سفر و مدت اقامت)
  • گواهی تمکن مالی آخرین مانده حساب به دلار( بالای 5000دلار) و  پرینت گردش حساب 3 و یا 6 ماه گذشته
  • 3 قطعه عکس 4*3رنگی جدید پشت زمینه سفید( حداکثربرای 3 ماه گذشته)
  • (LC, INVOICE, T/T, PAYMENT) سوابق کاری با طرف تایوانی
  • بیزینس کارت (کارت ویزیت به لاتین)
  • فرم تعهد نامه
  • رزرو هتل و  ووچر هتل
  • پر کردن فرم مشخصات فردی
  • تکمیل و امضا اپلیکنت
  • Authorization Letter
    ((توضیح اینکه تایوان برای اتباع ایرانی ویزای توریستی صادر نمی کند و تمامی درخواستها درارتباط با بیزینس و یا شغلی و حرفه ای می باشد به همین دلیل لازم است که در خواست دهندگان دعوت نامه معتبر از طرف تایوانی داشته باشند تا صدور ویزا امکان پذیر باشد .))

مدت زمان اقامت ویزای تایوان :

ویزای تایوان بسته به نوع مدارک ارائه شده و افسر مربوطه در کنسولگری 14 و یا 30 روزه می باشد.

اقامت و ویزای کشور تایوان

انواع ویزای تایوان

ویزای تایوان طبق هدف سفر دارای سه نوع ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزای تحصیلی است. البته کشور تایوان در حال حاضر برای شهروندان ایرانی، ویزای توریستی صادر نمی‌کند و فقط برای مسافرانی که به قصد تجارت به این کشور می‌خواهند سفر کنند، ویزا صادر خواهد شد؛ به همین دلیل لازم است که در خواست‌دهندگان باید دعوت‌نامه معتبر از طرف تایوانی داشته باشند.

همچنین، ویزای تایوان بر اساس دفعات ورود دارای دو نوع است:

  • ویزای یکبار ورود (تک سفره/Single)
  • ویزای چندبار ورود (چند سفره/Multiple): این نوع ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که برای اهداف تجاری به تایوان سفر می‌کنند و باید مدرکی از جانب کارفرما برای اثبات هدف از سفر به تایوان را ارائه کنند.

اعتبار ویزای تایوان

ویزاهای تک سفره معمولا به مدت سه ماه تا یک سال برای اقامت‌‌های ۱۴، ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه معتبر هستند؛ ویزاهای چند سفره (فقط با اهداف کاری) از زمان صدور تا ۶ ماه معتبر هستند.

برای مسافرانی که قصد بازدید یک روزه از تایوان را دارند یا از طریق تایوان ترانزیت می‌شوند، نیازی یه دریافت ویزا ندارند، مشروط بر اینکه مدرکی دال بر دارا بودن بلیط سفر بعدی یا مدرک سفر رسمی برای عدم خروج از سالن ترانزیت را ارائه کنند. البته برای مسافرانی که قصد اقامت بیش از ۶ ماه (اقامت در کنار خانواده، استخدام، تحصیل، ماموریت یا دیگر اهداف تایید شده) را دارند، می‌توانند برای ویزای اقامت درخواست ارائه کنند.

نکاتی در زمینه سفر و اقامت به تایوان:

به منظور اقامت در تایوان به طور مثال در شهر تایپه هتل های ۲ تا ۵ ستاره ی بسیاری وجود دارد که با توجه به طیف قیمت های متنوعی که دارد دست مسافران را برای انتخاب هتل با شرایطی از لحاظ امکانات و هزینه مدنظر دارند نیز باز می گذارد.

توجه داشته باشید که کشور تایوان به دلیل آب و هوای مرطوبی که دارد پس از مدتی در خانه ها و هتل های این کشور تاثیر می گذارد پس سعی کنید که در هتل های تازه ساز اقامت داشته باشید.

به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد. توجه داشته باشید که در اقامتگاه هایی که تابلو ندارند نیز نروید چرا که این اقامتگاه ها غیر قانونی هستند.

درباره ی غذاهای تایلندی همواره یک مسئله بسیار معروف است و آن این است که شما نمی دانید قرار است چه چیزی را میل کنید! در واقع شما نمی دانید که غذایی را که برایتان آورده اند از چه موادی تشکیل شده و چگونه پخته شده است اما، تنها چیزی که می توانید از آن اطمینان داشته باشید این است که این غذاها، طعمی فوق العاده دارند.

 

در مقالات مربوط به تایوان در سایت ، میتوانید اطلاعات بیشتری در زمینه گردشگری ، انواع غذاها و هزینه های زندگی و سفر به تایوان مطلع شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است