اقامت کشور ترکمنستان

اقامت کشور ترکمنستان
آگاهی از شرایط کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، می تواند کمک شایانی به روند اقامت شما بکند. کشور ترکمنستان یکی از کشورهایی است که به تازگی علاقمندان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در این مطلب به راه های کسب اقامت و مدارک مورد نیاز این روند می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور ترکمنستان آشنا بشیم .

ویزا 1
مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا ترکمنستان :

  1. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  2. 2 قطعه عکس رنگی 6 در 4 زمینه سفید ( عکس پاسپورت نباشد )
  3. آدرس محل کار و سکونت و شماره تلفن مسافر
  4. رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل

انواع ویزا های کشور ترکمنستان :

  1. ویزا توریستی عادی
  2. ویزا توریستی نیمه فوری
  3. ویزا توریستی فوری
  4. ویزا خصوصی
  5. ویزا تجاری
  6. ویزا تحصیلی

نکاتی در مورد ویزا های کشور ترکمنستان :
ویزا های ترکمنستان با توجه به نوع دارای اعتبار 10 تا 1 ساله می باشند .
ویزا های توریستی مخصوص شهر عشق آباد می باشند و چنانچه قصد سفر به سایر شهرهای ترکمنستان را دارید در زمان در خواست ویزا در فرم مربوطه قید نمائید .
صدور ویزا های عادی 20 روز – نیمه فوری 15 روز و فوری 10 روز به طول می انجامد .
پس از ورود می بایستی در پاسگاه پلیس در ترکمنستان رجیستر شوید .
شما می توانید به طور زمینی از دو مرز باجگیران و اینچه برون وارد کشور ترکمنستان شوید .

ویزای کشور ترکمنستان
توصیه به رانندگان محترم عازم ترکمنستان
با توجه به قوانین موجود در کشور ترکمنستان؛ از آنجائیکه رانندگان تحت پوشش شرکت های حمل و نقل حامل کالاهای اتباع ترکمنستان؛عازم این کشور میباشند به منظور اجتناب از مشکلات احتمالی ذکر چند نکته به عنوان توصیه ایمنی پیشنهاد میگردد.
1- رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و قوانین داخلی این کشور از جمله توقف کامل هنگام رسیدن به چراغ سبز چشمک زن که عدم رعایت این امر باعث عمده تصادفات رانندگان ایرانی در ترکمنستان می باشد؛ حرکت با سرعت مطمئن؛ حرکت در مسیر ترانزیتی مشخص و عدم تردد در داخل شهرها و تهیه نیازهای شخصی از فروشگاههای مسیر راه و توقفگاهها؛ در صورت تردد کامیون در داخل شهر کارت ماشین توسط پلیس ضبط شده و راننده ملزم به پرداخت 120 دلار جریمه می گردد. خودداری از صحبت کردن با تلفن همراه به هنگام رانندگی و مراجعه به موقع به محل اقامت خود در شب قبل از ساعت 20.
2- حمل یا همراه داشتن مواد مخدر حتی به مقدار بسیار کم جرم محسوب شده و مجرم به موجب قانون محکوم به زندان شده و وسیله نقلیه و اموال او به عنوان وسیله جرم به نفع دولت ترکمنستان مصادر می گردد. لذا از قبول هرگونه بسته و نیز سوار نمودن و ارتباط با افراد ناشناخته جدا پرهیز نمائید. علاوه بر این از حمل کالاهای ممنوعه مانند اشیاء عتیقه و پوشاک و اجناس بدون اظهار نامه گمرکی خودداری نمائید.
3- رانندگان محترم ضمن رعایت دقت لازم در حفظ و نگهداری مدارک هویتی و اسناد و مدارک خودرو در صورت خرابی خودرو و ضرورت ترک آن جهت تامین لوازم ، ضروری  است مراتب را به نزدیکترین پاسگاه پلیس اطلاع داده و از گذاردن مدارک فوق الذکر در خودرو اجتناب نمایند.
– ماموران ثبت آویر تا ساعت 23 ملزم به بررسی مدارک راننده می باشند لذا در صورت مظنون بودن ماموران آویر به رانندگان و ضرورت بررسی مدارک و استنطاق آنان ، مراتب می بایست  با اعلام  به  نمایندگی جمهوری  اسلامی  ایران  ،‌  حضور نماینده  اطلاعات ( K.G.B) ، پلیس و ثبت آویر انجام گیرد.
– با عنایت به محدودیت مدت روادید رانندگان ( موضوع بند 8 ) و نیز جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی اصلح است رانندگان ضمن همراه داشتن مشخصات ، آدرس و شماره تلفن دقیق صاحب کالا در مقصد ، درج دقیق و درست شماره ها در برگه CMR ، طوری برنامه ریزی نمایند که در ایام کاری هفته (‌دوشنبه لغایت جمعه ) در محل حضور یافته تا با مشکلات ناشی از تعطیلی پایان هفته مواجه نگردند.
4- قبل از حرکت علاوه بر بررسی تجهیرات فنی خودرو؛ از وجود هرگونه نقص در برگه CMR از جمله ناخوانا بودن آن مطمئن شوید.
5- ضمن توجه به مدت اعتبار روادید و وجود برگه خالی در گذرنامه برای سفر به کشور ثالث؛ از ارائه مدارک به افراد ناشناخته و تمدید مدارک توسط افراد غیر مسئول خودداری نمائید.
رانندگان محترم ضمن رعایت دقت لازم در حفظ و نگهداری مدارک هویتی و اسناد و مدارک خودرو در صورت خرابی خودرو و ضرورت ترک آن جهت تامین لوازم ، ضروری  است مراتب را به نزدیکترین پاسگاه پلیس اطلاع داده و از گذاردن مدارک فوق الذکر در خودرو اجتناب نمایند.
– ماموران ثبت آویر تا ساعت 23 ملزم به بررسی مدارک راننده می باشند لذا در صورت مظنون بودن ماموران آویر به رانندگان و ضرورت بررسی مدارک و استنطاق آنان ، مراتب می بایست  با اعلام  به  نمایندگی جمهوری  اسلامی  ایران  ،‌  حضور نماینده  اطلاعات ( K.G.B) ، پلیس و ثبت آویر انجام گیرد.
– با عنایت به محدودیت مدت روادید رانندگان ( موضوع بند 8 ) و نیز جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی اصلح است رانندگان ضمن همراه داشتن مشخصات ، آدرس و شماره تلفن دقیق صاحب کالا در مقصد ، درج دقیق و درست شماره ها در برگه CMR ، طوری برنامه ریزی نمایند که در ایام کاری هفته (‌دوشنبه لغایت جمعه ) در محل حضور یافته تا با مشکلات ناشی از تعطیلی پایان هفته مواجه نگردند.
6- علاوه بر هماهنگی با صاحب کالا برای تخلیه به موقع بار؛ به ایام تعطیل در کشور ترکمنستان (سال نو میلادی؛ عید فطر؛ عید قربان؛ عید نوروز؛ سالگرد استقلال و دیگر ایام ) توجه شود زیرا توقف بیش از 5 روز نیاز به ثبت در اداره اتباع بیگانه توسط صاحب بار داشته و در غیر این صورت راننده به میران 500 دلار جریمه خواهد شد و ممکن است مهر تخلف در گذرنامه وی درج شود ودر صورت تکرار ممنوع الورود گردد.
7- رعایت نکات ایمنی از جمله قفل نمودن باک؛ جعبه ابزار و درب کانتینر کامیون؛ رها نکردن کامیون در جاهای نامناسب؛ حضور در کنار کامیون به هنگام بازرسی و تخلیه بار؛ عدم سکونت در منازل افراد و عدم شرکت در مجالس غیر متعارف.
8- از پرداخت هر گونه وجهی به مامورین مرزی و گمرکی خارج از مقررات تعیین شده خودداری نمائید. در صورت مواجهه با چنین درخواستهایی مراتب را گزارش نمائید. تماس تلفنی هنگام برخورد با مشکل جهت پیگیری موضوع از سوی دفتر پایانه جمهوری اسلامی ایران مستقر در عشق آباد توصیه می‌شود.
9- رانندگان خطوط بین‌المللی و نیز عبوری ظرف مدت 5 روز میبایست نسبت به خروج از ترکمنستان اقدام نمایند در غیر این صورت چنانچه قصد ماندن بیش از روزهای ذکر شده را دارند میبایست نسبت به ثبت آویر اقدام نمایند.
10- با توجه به محدودیت تردد خودروهای سنگین در ترکمنستان بعد از ساعت 23؛رانندگان ایرانی میبایست قبل از ساعت 23 در محل پارکینگ و در درون وسیله نقلیه حضور داشته باشند و چنانچه بعد از ساعت 20 از محل توقف خودرو خارج شوند احتمال بازداشت؛ دادگاهی و جریمه آنان از سوی مامورین و نهادهای ذیربط در ترکمنستان بسیار است. لذا به منظور ایمنی بیشتر توصیه میگردد رانندگان قبل از موعد مقرر به محل پارک خودرو مراجعه و از خروج از پارکینگ خودداری نمایند.
11- چنانچه رانندگان ایرانی نیاز به استراحت در طول مسیر را داشته تنها مجاز به توقف در مکانهای مخصوصی که برای آنها ایجاد شده را داشته و چنانچه در خارج از پارکینگ؛ حاشیه جاده ها و یا پارکینگ رانندگان دیگر کشورها توقف نمایند از سوی پلیس استنطاق؛ جریمه و احتمال بازداشت آنان وجود دارد. همچنین مشارالیهم تنها مجاز به تردد در مسیر بارنامه بوده و نیز جهت تهیه آذوقه و تامین دیگر ملزومات مورد نیاز میتوانند از فروشگاههای موجود در پارکینگ مربوطه استفاده نمایند.
12- مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی و غیر رانندگی بطور کلی برای رانندگان ممنوع است.
13- رانندگانی که به صورت عبوری از خاک ترکمنستان عبور میکنند لازم است در طول مسیر گذرنامه و دیگر مدارک ماشین خود را همراه داشته باشند تا در صورت درخواست مدارک ازسوی مامورین و ارگانهای ذیربط در ترکمنستان از سوی مشارالیم ارائه گردد.
14- در صورت مفقود شدن گذرنامه و دیگر مدارک ماشین سریعا مراتب به اطلاع سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مرو و یا سفارت جمهوری ایران در عشق آباد و همچنین به سازمان میزبان در ترکمنستان و ارگانهای مربوطه رسانده شود تا اقدام لازم انجام پذیرد.
15- موکدا توصیه میشود چنانچه هر یک از رانندگان کشورمان در ترکمنستان با مشکلی مواجه گردید؛ قبل از انجام هر گونه عمل و تصمیم سریعا مراتب را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و یا سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در مرو و یا دفتر پایانه جمهوری اسلامی ایران مستقر در عشق آباد اطلاع داده تا اقدام لازم در خصوص رفع مشکل آنان بعمل آید.
16- شرکت های حمل و نقل و یا رانندگان تحت پوشش آنان چنانچه قصد انتقال و حمل بار از طریق شرکت مربوطه به ترکمنستان را دارند؛ نشانی دقیق و کاملی از صاحب کالا (محل سکونت یا محل کار‌) در برگه CMR درج؛ تا در صورت عدم مراجعه صاحب کالا امکان دسترسی به وی آسان باشد. همچنین قبل از عزیمت به کشور مقصد؛ هماهنگی لازم با صاحب کالا مبنی بر حضور وی در کشور مقصد بعمل آمده تا در صورت تائید وی؛ محموله به مقصد ارسال تا از سرگردانی راننده جلوگیری شود.
17- با توجه به عدم فعالیت کلیه ادارات در کشور ترکمنستان در دو روز آخر هفته (شنبه و یکشنبه )؛ توصیه میشود چنانچه رانندگان خطوط ترانزیت قصد حمل بار به کشور مذکور را دارند؛ ترتیب عزیمت خود را بنحوی اتخاذ نمایند تا ضمن حضور در روزهای کاری (دوشنبه تا جمعه) نسبت به تخلیه بار اقدام لازم انجام پذیرد.
18- مسئولیت اخذ روادید رانندگان ایرانی عازم ترکمنستان به عهده دفتر پایانه جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد می باشد و رانندگان محترم بایستی جهت اخذ روادید به این دفتر مراجعه نمایند.
19- افرادی که با جواب منفی مواجه میشوند بهمراه درخواست های خود می بایست مبلغ ده دلار به همراه تصویر گذرنامه خویش ارسال نمایند. در صورت گرفتن پاسخ مثبت این مبلغ از هزینه روادید کسر خواهد شد.
20- رانندگان محترم می بایست پس از الصاق روادید در گذرنامه؛ در اولین نوبت ورود به خاک ترکمنستان بدون هیچ گونه هزینه ای با مراجعه به دفتر پایانه یا نمایندگیهای آن در شهر های ماری؛چارجو و بندر ترکمن باشی نسبت به ممهور نمودن مهر آویر شش ماهه اقدام نمایند.
21- بدیهی است پس از ممهور نمودن گذرنامه خود به مهر آویر فقط برای یکبار به هردلیلی نیاز به حضور بیش از پنج روز در خاک ترکمنستان داشته باشند؛ می توانند طی تماس با دفتر پایانه با ادامه حضور خود از مرز خارج شوند.
“راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است