اقامت کشور روسیه

اقامت کشور روسیه
طبق قوانین جدید مهاجرتی روسیه، مهاجران، با به دست آوردن ۷۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیازکل، اقامت روسیه را دریافت خواهند نمود.  مثلا  جوانان زیر ۴۵ سال، اتوماتیک وار ۲۰ امتیازکسب می کنند چون روسیه کشوری است با جمعیتی پیر که نیاز به نیروی جوان دارد .در مورد سطح تحصیلات ۲۵ امتیاز دیگر نیز در صورت داشتن درجه ی دکتری علمی، ۲۰ امتیاز به آنها تعلق می گیرد که مدرک فوق لیسانس دارند و۱۵ امتیاز برای متقاضیان دارای مدرک لیسانس . داشتن دعوتنامه از کارفرما ۱۰ امتیاز، تسلط به زبان روسی ۱۰ امتیاز و داشتن بستگان درکشور روسیه نیز به ۵ امتیازخواهد داشت. پس شانس گرفتن اقامت روسیه برای یک جوان تحصیل کرده با مشخصات گفته شده، بالاتر ازافراد مسن و بدون تحصیلات است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور روسیه بیشتر آشنا بشیم

شرایط اقامت روسیه
هر سال در عرض 2 ماه از تاریخ دریافت TRP خود، شهروندان خارجی باید به اداره محلی FMS اقامت شهروندی و تابعیت روسیه خود را تأیید کنند و باید با تکمیل فرم اطلاعیه ای که توسط فرمان دولتی روسیه  به شماره 21 17 ژانویه 2007  اراده شده است, این کار را انجام دهند. یک گواهی درآمد، کپی از اظهارنامه مالیاتی یا سایر مدارک که میزان و منبع درآمد  فرد خارجی را دریک سال پس از دریافت TRP تایید می کند, باید همراه با فرم اطلاع رسانی ارائه شود.
مجوز اقامت دائم (PRP) روسیه
در خواست های PRP ممکن است زمانی ثبت شوند که:

  • اجازه اقامت موقت بیش از6 ماه قبل از درخواست دریافت شده است.
  • اجازهاقامت موقت هنوز هم بیش از 6 ماه اعتبار دارد.
  • PRP هابه مدت 5 سال اعتبار دارد.
  • PRP, FMSرا ظرف مدت 6 ماه از تاریخ ثبت درخواست ها برای PRP صادر می کند.
  • PRP ها ممکن است برای 5 سال بدون محدودیت در تعداد زمانهای تجدید تمدید شوند.
  • درخواست های PRP و تمدید مدت آنها باید در دفتر محلی  FMS روسیه انجام گردد.
  • شهروندان خارجی متقاضی برای PRP باید ابتدا در روسیهحداقل 1 سال بر اساس یک TRP اقامت داشته باشند.

مجوز اقامت دائم در روسیه

  • درخواست برای اجازه اقامت دائمی (ضمیمه شماره 3 , قوانین پذیرش تایید شده توسط FMS شماره 215 از تاریخ 22 آوریل 2013) – در 2  نسخه؛
  • چهار عکس سیاه و سفید یا رنگی (اندازه 35 × 45 میلی متر)؛
  • گذرنامه (اسناد شناسایی)؛
  • اسنادی که تأیید در دسترس بودن یک منبع قانونی درآمد مانند ثبت شرکت در روسیه را می دهد که اجازه می دهد تا متقاضی در روسیه با حداقل معاش زندگی کند، یا سند تایید کننده معلولیت متقاضی (گواهی نامه درآمد شخصی، گواهی محل کار، گواهی مجوز، مدارک مستمری؛ اثبات درآمد افراد وابسته؛ سند تأیید پرداخت مالیات بر درآمد فردی به صورت پیش پرداخت ثابت که طبق قوانین روسیه باشد یا هر سند دیگر که معلومات را تایید می کند یا دریافت درآمد از فعالیت های غیر قانونی را ممنوع کرده است) ؛
  • اسنادی که موجود بودن محل سکونت  را مطابق با قانون روسیه ارائه می دهد، اگر اطلاعات موجود در این سند در اختیار مقامات دولتی و محلی قرار نگرفته باشد (که توسط شهروندان خارجی متقاضی 3 سال پس از ورود آنها به روسیه درخواست می گردد)؛

ویزای روسیه

مهاجرت به روسیه از طریق ویزای سرمایه گذاری
تجار می توانند برای ورود به کشور روسیه از طریق ویزای سرمایه گذاری روسیه اقدام کنند که می تواند برای یک دوره تا 1 ساله معتبر باشد. ویزای سرمایه گذاری می تواند تک ورودی، دو ورودی و یا چند بار ورودی باشد. ویزای تک ورودی و دو ورودی برای 1 یا 3 ماه معتبر می باشد. ویزای چندگانه 3، 6 یا 12 ماه معتبر است.
برای به دست آوردن ویزا سرمایه گذاری روسیه توسط وزارت امور خارجه روسیه، از نمایندگان منطقه و یا دفاتر محلی خاص یا از وزارت امور داخلی بایستی درخواست گردد. ویزای تجاری می تواند برای مقاصد غیر تجاری نیز استفاده شود.
لطفا توجه داشته باشید که وزارت امور خارجه روسیه درخواست های ویزای تجاری را بعد از 45 روز از تاریخ اول درخواست را پردازش کند.
برای خارجی هایی که برای اهداف سرمایه گذاری وارد روسیه می شوند، (به عنوان مثال نمایندگان دولت های خارجی، اعضای هیئت رسمی، بازدید کنندگان فرهنگی یا تبادل ورزشی و غیره) نیز این نوع ویزا صادر می شود. برخی از گردشگرانی که قصد اقامت برای بیش از 30 روز در روسیه را دارند نیز در برخی موارد از این نوع ویزا استفاده می کنند.
این ویزا برای تا 12 ماه پس از اخذ آن معتبر می باشد. با این حال، مراجعه کنندگان حداکثر تا 90 روز در یک دوره 180 روزه می توانند ویزای خود را تمدید کنند.
گواهی عدم ابتلا به  HIV برای ماند در بیش از 3 ماه در این کشور مورد نیاز است.
مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل و مهاجرت تحصیلی
یکی از انواع راه های مهاجرت به روسیه مهاجرت از طریق تحصیل در روسیه می باشد . به این منظور نیاز به اخذ ویزای دانشجویی از فدراسیون روسیه است. ویزای دانشجویی برای کل دوره برنامه تحصیل دانشجویی معتبر است. این نوع ویزا تک ورودی است.
برای به دست آوردن ویزای دانشجویی روسیه، یک دعوت نامه از یک دانشگاه یا مدرسه در روسیه مورد نیاز است.

  •  ویزای تحصیلی به دانشجویان دوره های تحصیلی و یا دوره های زبان روسیه تعلق میگیرد.
  •  این ویزا پس از صدور اولیه بین 3 ماه تا یک سال معتبر است و پس از آن دانشجو بایستی بسته به طول زمان اقامت خود در این کشور این ویزا را تمدید نماید.
  •  گواهی عدم ابتلا به  HIV برای اقامت های بیش از 3 ماه مورد نیاز است.

مهاجرت به روسیه از طریق اخذ ویزای کار و تخصص

  • این ویزا به کارکنان خارجی از شرکت های روسی اعطا می شود.
  • مدت اعتبار این ویزا از سه ماه تا یک سال با چند ورودی می باشد.
  • می تواند بر اساس مجوز کار در روسیه، اشتغال و دعوت رسمی جهت کار در روسیه صادر شود. این شرکت همچنین باید با در اختیار داشتن مجوز اقدام به استخدام اتباع خارجی کرده باشد.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج
این ویزا یک نوع جدید از ویزا جهت ورود اتباع خارجی به این کشور می باشد. افراد پس از ازدواج با یک فرد روسی می توانند از طریق این ویزا اقدام کنند. این قانون از یک ژوئن 1 سال 2015 ایجاد شده است.
این ویزا فقط برای اتباع خارجی که با یک فرد با ملیت روسی ازدواج می کنند صادر می شود.  صدور این ویزا به صورت رایگان است. این ویزا به مدت 5 سال معتبر خواهد بود. شخص دریافت کننده این ویزا هیچ محدودتی در کار، تحصیل و … ندارد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است