اقامت کشور سوئد

اقامت کشور سوئد
افرادی که از طریق کار موفق شده اند به سوئد مهاجرت کنند ویزایی با اعتبار ۲ سال به آن ها اعطا می شود و پس از اتمام آن اگر هنور مهاجر دارای کاری ثابت در سوئد بود ویزای او ۲ سال دیگر تمدید می شود و با پایان ۴ سال اقامت موقت می تواند درخواست اقامت دائم به این کشور را بدهد. افرادی که بتوانند این ۴ سال را با موفقیت پشت سر گذارند به آن ها از سال پنجم اقامت داده می شود و آن ها از آن پس شهروند سوئد محسوب شده و از همه ی امکانات و مزایای شهروندان سوئد برخوردار خواهند بود.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور سوئد بیشتر آشنا بشیم .

استکهلم سوئد

مهاجرت از طریق کار
افراد زیادی خواهان مهاجرت و مشغول به کار شدن در سوئد هستند و دوست دارند با مدرک تحصیلی خود که از ایران کسب کرده اند در سوئد مشغول به کار شوند. این افراد برای مهاجرت و اقامت به وسیله ی کار نیاز به دعوتنامه از طرف یک کارفرمای معتبر در سوئد دارند و تا کارفرمایی مسئولیت آن ها را بر عهده نگیرد نمی توانند از این طریق مهاجرت نمایند.
برای پیدا کردن کار در این کشور هم باید دارای شرایط ایده آلی باشید تا مهارت شما برای کارفرما اثبات گردد و به نیروی کار شما نیاز داشته باشند. به افرادی که مهاجرت از طریق کار مدنظرشان است پیشنهاد می کنیم پیش از مهاجرت با استفاده از روش مکاتبه ای و یا مجازی با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند و از کار خود در کشور مقصد مطمئن باشند و سپس اقدام به مهاجرت کنند و یا ابتدا با سفرهای کوتاه مدت با محیط ها و شرایط کاری در این کشور و کارفرمایانی که کارشان به رشته ی تحصیلی آن ها مربوط است ارتباط بر قرار کرده و آشنا شوند.
مهاجرت از طریق کار بدون پشتوانه ی مالی و دعوتنامه ی کارفرما هرگز توصیه نمی شود زیرا احتمال عدم موفقیت در این روش زیاد است. اما اگر با همه ی تلاش هایتان موفق به کسب توجه کارفرمایان نشدید پیشنهاد می کنیم به وکیلان خبره مهاجرت به سوئد مراجعه نمایید تا در صورت توانایی، شما را با کارفرمایان آشنا کنند (این کار را تنها وکیلان با تجربه توانایی انجام آن را دارند). توجه داشته باشید که در این کار کلاهبرداران زیادی در حال فعالیت هستند بنابراین فریب پرداخت هزینه های هنگفت را برای پیدا کردن کار به صورت تضمینی نخورید.
اگر موفق به کسب دعوتنامه و رضایت کارفرما برای جذب خود در سوئد شوید با توجه به دعوتنامه ی او می توانید به راحتی در این کشور اقامت نمایید، این روش از سخت ترین اما محبوب ترین روش های مهاجرت به سوئد می باشد.
شاید برای شما این سوال پیش آید که فرد مهاجر بدون داشتن هیچ آشنایی در سوئد چگونه می تواند از کارفرمایان دعوتنامه کسب کند؟ این کار آسان نیست اما علاقمندان می توانند از طریق وبسایت های کاریابی این کشور اقدام نمایند در این مرحله باید بسیار هوشیار باشید زیرا افراد سودجو به شما پیشنهاد خواهند داد که به صورت تضمینی برایتان کار پیدا خواهند کرد.
نکات مهم درباره مهاجرت کاری به سوئد:
– اگر با کارفرمایی صحبت کردید و از شما درخواست مصاحبه شد باید با استفاده از روش های مهاجرت موقت به سوئد بروید برای این کار می توانید درخواست ویزای کاری نمایید در این صورت به شما ۲ سال زمان داده می شود که با کارفرمایان ارتباط بر قرار کرده و کار پیدا کنید. اگر در این دو سال به موفقیت دست پیدا نکردید، می توانید ویزای خود را ۲ سال دیگر نیز تمدید نمایید اما پس از ۴ سال ویزای کاری موقت، قابل تمدید نخواهد بود.
– ویزای کاری به افرادی که قصد تحقیق در دانشگاه ها و موسسات علمی را دارند نیز تعلق می گیرد.
– مهم ترین نکته درباره ی موفقیت مهاجرت کاری اعلام نیاز یک کارفرما در آن کشور به وجود شماست.
– اگر فردی که اقدام به مهاجرت کاری نموده با خانواده ی درجه یک خود مهاجرت کند نیز مشکلی نیست و به خانواده ی او اقامت داده می شود اما هزینه ها تا پیش از پیدا کردن کار متقاضی بر عهده ی خود مهاجران می باشد.
– دانشجویان سوئد بعد از گذراندن یک ترم در این کشور می توانند درخواست اقامت از طریق کار کنند.
– در اولین مرحله ی قبول مهاجرت کاری برای مصاحبه ی فرد با کارفرما ویزای ۳ ماهه برای مهاجر صادر می شود و پس از این مدت باید دوباره ویزا تمدید شود.
– توجه کنید که اداره مهاجرت سوئد در زمینه ی پناهندگان سو استفاده گر بسیار قوی عمل می کند، بنابراین سعی نکنید به اداره ی مهاجرت این کشور دروغ بگویید.
– مهاجرت از طریق کار نکات ریز زیادی دارد برای مثال اعتبار داشتن حداقل ۲ ماهه ی پاسپورت و… که وکلای مهاجرت و سفارت خانه ها این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند و در اینجا مجال پرداختن به این مسائل نمی باشد زیرا با توجه به شرایط افراد تغییر می کنند.

visa

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
یکی دیگر از روش های معمول و ممکن برای مهاجرت به سوئد اقدام از طریق سرمایه گذاری می باشد. به طور کلی می توانیم سرمایه گذاری در سوئد را به دو قسمت اصلی زیر تقسیم کنیم:
الف) سرمایه گذاری از طریق طرح کاری (بیزینس پلن)
در این روش مهاجر ادعا می کند که نقشه و برنامه ای برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در سوئد دارد که می تواند برای این کشور سودآور باشد. این روش برای مبتکران، مخترعان و کارآفرینان بسیار مناسب است. مراحل کار بدین صورت است که ابتدا فرد یک طرح از کاری که قصد انجامش را دارد (در زمینه ی صنعتی، تجاری و…) تهیه می کند. اما در این طرح نباید همه ی جزئیات دقیقا آن طور که قرار است انجام بگیرد درج شود تنها کافی است معرف کلی طرح باشد و نشان دهد که آیا این طرح مقرون به صرف و مفید هست یا خیر. البته باید همه ی طرح واضح توضیح داده و در آن از دروغ و فرافکنی جدا جلوگیری شود.
در صورت خوب بودن طرح مهاجر، حتی بانک ها حاضر می شوند که بر ایده ی فرد متقاضی سرمایه گذاری کنند بنابراین در این روش شما نیاز به بوجه ی کمتری به نسبت روش دیگر مهاجرت سرمایه گذاری دارید. برای مهاجرت به سوئد از روش سرمایه گذاری تقریبا در کمترین حالت به ۱۵۰۰۰۰ دلار نیاز خواهید داشت که اگر دارای طرح و ایده و بیزینس پلنی موفق باشید، می توانید مقداری از این سرمایه را در ابتدا پرداخت کرده و به مرور با شروع کسب و کارتان بقیه مبلغ را به دولت سوئد بپردازید.
در این روش مهم ترین نکته، تهیه ی طرح کاری قوی و قانع کننده است که پیشنهاد می کنیم با افراد متبحر و داری تجربه در این زمینه مشورت کنید زیرا باید در طرحتان قوانین و ضوابط خاصی را رعایت نمایید.
ب) مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکجا
اگر دارای طرح کاری و ایده ی خاصی نیستید اما سرمایه ی خوبی در دست دارید، باز هم می توانید به سوئد مهاجرت کنید. زمانی که موفق شوید دولت سوئد را قانع کنید که وجود شما در آن کشور توجیه مالی خوبی دارد، می توانید به عنوان مهاجرِ سرمایه دار وارد آن کشور شوید. کمترین میزان سرمایه گذاری در سوئد نیز همان ۱۵۰۰۰۰ دلار است که در بالا اشاره کردیم با تفاوت این که باید این مبلغ را در همان ابتدا و به طور یکجا و بدون در نظر گرفتن سایر هزینه های مهاجرت از جمله مراحل مهاجرت و هزینه های ماه های ابتدایی زندگی در سوئد پرداخت نمایید و سپس اقدام به سفر به سوئد نمایید.

مهاجرت از طریق ازدواج به سوئد
قانون مهاجرت از طریق ازدواج در رابطه با سوئد نیز وجود دارد و اگر شما با یک فرد سوئدی یا مقیم در این کشور ازدواج کنید به راحتی اقامت کسب خواهید کرد و از این لحاظ مشکلی نخواهید داشت.
توجه داشته باشید که در این نوع مهاجرت باید به سوالاتی مانند زبانی که با همسرتان صحبت می کنید، همسران قبلی خود، مدت زمان زندگی با همسر فعلی، خانه ای که قرار است در آن زندگی کنید، روش آشنایی و بقای ارتباط زوجین تاکنون و… پاسخ دهید و اگر در این موارد شک و شبهه ای پیش آید به صورت موقت به فرد مهاجر اجازه ی مهاجرت داده نمی شود.
در مواقع نادری که این اتفاق رخ می دهد باید سه هفته صبر کرده و سپس درخواست تجدید نظر دهید. اگر برای بار دوم یا سوم باز هم مهاجرت شما از طریق ازدواج رد شد، می توانید به دادگاه های موجود در سوئد اعتراض کرده و حکم خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید که رد شدن مهاجرت از طریق ازدواج بسیار کم پیش می آید و این موضوع هم برای جلوگیری از کلاهبرداری دو طرف برای کسب اقامت از طریق ازدواج است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است