اقامت کشور هلند

اقامت کشور هلند
هلند کشور بسیار زیبایی است و دارای امکانات رفاهی مناسب برای زندگی و تحصیل می باشد، امروزه افراد زیادی خواستار مهاجرت به این کشور می باشند. در این مقاله به انواع مهاجرت و قوانین مربوط به آن می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور هلند بیشتر آشنا بشیم

قوانین تولد فرزند در هلند
یکی از سوالاتی که معمولاً در ذهن موکلین ما شکل می گیرد، شرایط بچه دار شدن در هلند و تولد فرزند و نوزاد در هلند است. هرگاه طفلی بعد از اول ژانویه 1985 از پدر و مادر هلندی و یا از مادری که هنوز ازدواج نکرده باشد متولد گردد وی تبعه هلند محسوب خواهد شد. اما هرگاه طفلی که از پدر هلندی و مادر غیر هلندی که هنوز با همدیگر ازدواج نکرده اند بدنیا آمده باشد در صورتی تابعیت هلند را تحصیل خواهد نمود که تحت سرپرستی پدر باشد.
در دسامبر سال 2008 طرحی برای حمایت از کودکانی که از مادر هلندی متولد شده بودند به مجلس عوام ارسال که در ژانویه 2010 با کثریت آرا مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت و در ژوئن 2010 نیز مورد تایید نمایندگان محلس سنا قرار گرفت. بعد از تصویب این قانون (1873 R) مشکل بسیاری از افرادی که از پدر خارجی و مادر هلندی بدنیا آمده بودند حل شد.

انتخاب تابعیت
انتخاب اختیاری تابعیت هلند، در مقایسه با تحصیل تابعیت از طریق تقاضا، آسان تر و سریع تر صورت می گیرد. گرچه این روش نیز یکی از راه های تحصیل تابعیت بصورت ساده محسوب می گردد. ولی برای تحصیل تابعیت از این طریق، متقاضی باید دارای اجازه اقامت هلند و همچنین شرایط زیر باشد:

  • شخصی که در هلند، آروبا، کورکاوو، یا سنت مارتین بدنیا آمده باشد و به طور مداوم از زمان تولد در آنجا اقامت داشته باشد.
  • شخصی که در هلند، آروبا، کوراکاوو، یا سنت مارتین بدنیا آمده باشد، و به طور متوالی مدت سه سال در آنجا اقامت کرده باشد، و تابعیت کشور دیگری را نداشته ( یعنی بدون تابعیت ) و یا تحصیل نکرده باشد.
  • شخصی که از چهارسالگی بطور قانونی در هلند، آروبا، کوراکاوو، یا سنت مارتین اقامت داشته باشد.
  • شخصی که با تبعه هلندی ازدواج کرده باشد و سه سال از ازدواج آن ها نیز گذشته باشد و بطور قانونی در هلند، آروبا، کوراکاوو، یا سنت مارتین بطور قانونی حداقل بمدت 15 سال اقامت داشته باشد.
  • شخصی که شصت و پنج سال سن یا بیشتر داشته باشد و بطور قانونی بمدت 15 سال در هلند، آروبا، کوراکاوو، یا سنت مارتین اقامت داشته باشد.
ویزای هلند
???????

تولد در خاک هلند
هرگاه طفلی که در هلند از والدین خارحی بدنیا آمده باشد و پدر یا مادر آن ها نیز در هلند بدنیا آمده باشد یا متولد شده باشد، وی هلندی محسوب خواهد شد.

تابعیت از طریق تقاضا
برای تحصیل تابعیت هلند از طریق تقاضا شرایط زیر لازم است:

  • متقاضی هیجده سال سن یا بیشتر داشته باشد.
  • دارای اجازه اقامت دائم هلند باشد.
  • بمدت پنج سال اقامت قانونی در هلند ، آروبا ، کوراکاوو ، یا سنت مارتین داشته باشد.
  • قادر به خواندن، نوشتن، صحبت کردن و فهمیدن زبان هلندی باشد. برای اثبات این موارد از متقاضی امتحان به عمل خواهد آمد.
  • در مدت چهار سالی که متقاضی برای تحصیل تابعیت اقدام نموده تباید مرتکب هیچ جرم مهمی شده باشد.
  • از اول مارس 2009 به بعد کسانی که تابعیت هلند را تحصیل می نمایند باید سوگند یاد نماید که به قانون اساسی وفادار بوده و به حقوق و آزادی های عمومی احترام بگذارند.

انواع مختلف ویزای کاری کشور هلند (GVVA)
اگر بخواهیم به انواع ویزای کاری کشور هلند بپردازیم، باید گفت که کشور هلند دارای یک سیستم سادۀ ویزای کاری می باشد. این به این معنا می باشد که تمامی متقاضیانی که خارج از اتحادیۀ اروپا می باشند، و قصد انجام کار در کشور هلند را برای مدت بیش از ۳ ماه را دارند، نیاز است که برای در واقع نوعی درخواست ترکیبی اجازۀ اقامت و همچنین کار اقدام نمائید. البته باید خاطر نشان نمائیم که سایر کشورهای حوزۀ شنگن نیازمند این اجازۀ کاری نمی باشند. و آگهی های ذکر شده در بالا مشمول حال این افراد نمی شود.

در مورد انواع ویزای کاری کشور هلند نیز باید گفت که سه راه حل اصلی برای استخدام کارکنان خارجی در کشور هلند وجود دارد، که این موارد عبارتند از:
ویزای ترکیبی اجازۀ کار و اقامت
این نوع ویزا از جمله ویزاهایی می باشد که مناسب برای افرادی است که از اتباع کشورهایی خارج از اتحادیۀ اقتصادی اروپا می باشند که قصد کار و اقامت در کشور هلند بیشتر از ۳ ماه را در خاک این کشور دارند. اصطلاحاً این نوع ویزای کاری با علامت اختصاصی (GVVA) مشهور می باشد.
 
اجازۀ کاری نوع TWV
این نوع از ویزای کاری که مطابق با استانداردهای در نظر گرفته شده از سوی کشور هلند می باشد، حتماً باید با نوعی اجازۀ اقامت را از سوی دولت هلندترکیب شوند. و مناسب برای افرادی می باشد که صلاحیت لازم برای دریافت ویزای کاری نوع اول (GVVA) را دارا نمی باشند. که این ویزا شامل موارد زیر می باشند:

  • اتباع خارج از اتحادیۀ اقبصادی اروپا، که تصمیم به مهاجرت به کشور هلند به منظور انجام کار را دارند برای مدت کمتر از ۳ ماه را دارند.
  • ویزای کار دانش آموزان
  • کارگران و کارمندان فصلی
  • اجازۀ کار پناهجویان
  • کارمندان شرکتهای بین المللی که در کشور هلند دارای شعبه می باشند
  • اتباع کشور کرواسی

کارت آبی اتحادیۀ اروپا
کارت آبی یا همان blue card نیز کارتی است که، به مهاجرین این امکان را می دهد که در کشور هلند و یا برخی دیگر از کشورهای اروپایی برای مدت بیشتر از ۹۰ روز زندگی و کار نمایند. اما لازم است که بدانید این نوع ویزا مناسب برای افرادی می باشد که از لحاظ کاری شرایط خاص و مناسبی را دارا باشید.
بد نیست بدانید، بعد از اینکه با اجازۀ اقامت کاری حدود ۵ سال در کشور هلند اقامت داشته باشید، می توانید برای اقامت دائم خود اقدام نمائید.

 
افرادی که اجازۀ کار در کشور هلند دارند
در صورتیکه به عنوان دانش آموز یا دانشجو در کشور هلند باشید، در کارت اجازۀ اقامت شما قید خواهد شد که امکان اجازۀ کار در حین تحصیل را دارند که  برای دانش آموزان و دانشجویان مقطع لیسانس مدت ۱۰ ساعت در هفته، برای مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت و برای مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته امکان اجازۀ کار دارند. که این مشاغل به صورت پارت تایم می باشند. همچنین در صورتیکه شما به عنوان همراه وارد خاک کشور هلند می شوید امکان اجازۀ کار در این کشور را خواهید داشت. که این امر در کارت اقامت آنها قید خواهد شد.
علاوه بر آن افرادی که با یک فرد هلندی نیز ازدواج می کنند نیز اجازۀ کار در این کشور را خواهند داشت. همچنین است در مورد پناهندگان که در صورتی که این اجازه را داشته باشند می توانند برای کار اقدام نمایند و مورد دیگر نیز پناهجویان هستند که در صورت که بتوانند مراحل قانونی پناهندگی را طی نمایند به صورت قانونی برای اشتغال به کار اقدام نمایند.
 

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است