اقامت کشور هند

اقامت کشور هند
مهاجرت یکی از امرهای مهم زندگی امروزه شده است و اکثر مردم مایل هستند که محل زندگی خود را تغییر داده برای بهبود وضعیت زندگی، رفاه اجتماعی، تحصیل و غیره. در این مطلب به راه های اقامت کشور هندوستان می پردازیم و امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور هند آشنا بشیم .

ویزای توریستی

طبق دستور العمل های موجود دولت هند ویزای توریستی منحصرا به اتباع خارجی اعطاء می شود که در هند اقامت یا اشتغال ندارند و تنها هدفشان از دیدار هند تفریحی بازدید از جاهای دیدنی دیدار دوستان و اقوام و غیره است. هیچ گونه فعالیت دیگری تحت عنوان ویزای توریستی اجازه داده نمی شود. همچنین ویزای توریستی غیرقابل تمدید و تغییر است.

ویزای توریستی برای مدت یک ماه با امکان یک بار ورود صادر می شود. با وجود این اقامت طولانی تر را می توان با برنامه های سفر تحصیلی درخواست نمود که شامل رزرو بلیط هواپیما/قطار و غیره، و همچنین رزور هتل می باشد. علاوه بر این اتباع خارجی که ویزای توریستی دارند و پس از اولین ورود به هند در نظر دارند ازکشور دیگری به دلیل گردشگری محل های مرتبط با سفر دیدن نمایند و پیش از خروج مجددا وارد هند می شوند، به آنها ویزای دو یا سه بار ورود، بر حسب مورد ( بر حسب نیاز ) از طرف سفارت مطابق با ارائه برنامه سفر و اسناد تایید کننده (رزرو های بلیط) اعطاء می شود.

اقوام نزدیک مثل خواهر – برادر ، پدر و مادر و غیره اتباع خارجی در هند که دارای پروانه اقامت می باشند صلاحیت دریافت ویزای توریستی با اعتبار سه ماه را دارند. این اشخاص باید مدرک اثبات رابطه خویشاوندی با تبعه خارجی دارنده پروانه اقامت در هند را ارائه نمایند و یک نسخه از آن را در زمان ارائه تقاضا نامه ضمیمه نمایند.

مدت زمان بررسی تقاضای ویزای توریستی  حداقل 7 روز کاری می باشد. اتباع خارجی که جهت درمان پزشکی به هند سفر میکنند باید منحصرا از طریق ویزای درمان و نه ویزای توریستی وارد هند شوند.

ویزای هند
انواع ویزا برای هند

  • ویزای توریستی (Tourist visa)
  • ویزای تحصیلی (student visa)
  • ویزای تجارتی (business visa)
  • ایکس ویزا (X-Visa\ Entry Visa)
  • ویزای تحقیقاتی (research visa)
  • ویزای استخدامی(employment visa)
  • ویزای پروژه (project visa)

هرچند هند با بیش از یک میلیارد جمعیت جای مناسبی برای پیدا کردن شغل و درآمد زایی نیست اما بعد از ویزای توریستی پرطرفدارترین ویزا برای هند ویزای تحصیلی ان است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی تنها لازم است با مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم اقدام کنید . در مقطع کارشناسی ارشد ، کافیست مدرک کارشناسی با معدل بالای ۱۲ داشته باشید در اخر برای ورود به دانشگاه در مقطع دکترا و سایر دوره های تحقیقاتی (research visa) زمان بیشتری لازم خواهید داشت.
علاوه بر تحصیل در دوره های دانشگاهی امروزه افراد زیادی هستند که برای گذراندن دوره های یوگا و یا گیاه خواری به هند می روند. این افراد هم می توانند خیلی زود ویزای تحصیلی بگیرند و اقدام کنند.
در کنار این افراد ی که به دنبال تحصیل و پیشرفت هستند خوانواده ها قرار دارند که می خواهند عزیزانشان را در دوره های تحصیلی در هند همراهی کنند این افراد می توانند با اخذ ایکس ویزا به هندوستان بروند.
هزینه زندگی در هند به طور متوسط حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار در ماه خواهد بود البته اگر کسی را برای هم خانگی داشته باشید این هزینه ها کمتر خواهند شد. حتی برای خرید لوازم منزل هم به سرمایه بالایی نیاز نخواهید داشت و انتقال وسایل از ایران به هند به صرفه نخواهد بود.
همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که برای سفر به هند از طریق ویزای تحصیلی یا ایکس ویزا دولت هندوستان از شما تعهدنامه ای خواهد گرفت مضمون بر اینکه در مدت اقامت خود در هند حق اشتغال نخواهید داشت.

شهروندی هند
شما از سه طریق می توانید کارت شهروندی هندوستان را بگیرید :

  • در هند متولد شده باشید
  • پدر، مادر و یا اجدادتان هندی باشند
  • و نهایتا اینکه با یک شهروند هندی ازدواج کنید
هندوستان پرجم

مدارک لازم برای اخذ ویزا هند

  • اصل گذرنامه امضا شده (۶ ماه اعتبار).
  • ۲ قطعه عکس رنگی (۴*۶) زمینه سفید .
  • اصل بلیط Confirm شده .
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه .
  • آدرس منزل و شغل و تلفن مسافر به صورت کامل و دقیق .
  • کل هزینه ویزا فر را داشته باشد .
  • هر مسافر باید گذرنامه جداگانه داشته باشد .

شرایط اخذ ویزا :

ویزا توریستی هند ۳ ماه اعتبار دارد و در این مدت شما ۳۰ روز می توانید در کشور هند اقامت کنید.

ویزا هند به صورت عادی حداقل ۲۰ روز کاری زمان لازم دارد.

اطلاعات وارد شده در فرم درخواست ویزا باید به صورت کاملا دقیق و صحیح وارد شود و هرگونه اطلاعات غلط و ناقص ممکن است به رد شدن ویزا بیانجامد.

مسافرینی که ویزا دریافت کردند تا ۶ ماه بعد از تاریخ اتمام ویزا نمی توانند برای دریافت ویزای جدید اقدام کنند.

برای اخذ ویزا هند هر نفر (صرف نظر از سن) باید یک پاسپورت جدا داشته باشد.

طبق قانون جدید سفارت هند، متقاضیان ویزای هند باید برای انگشت نگاری و مصاحبه به سفارت مراجعه کنند.

طبق قوانین جدید سفارت هند، تمامی مسافرین باید وچر اصلی و تایید شده ی هتل به همراه داشته باشند و یا آدرس دقیق محل اقامت ایشان باید کاملا مشخص باشد.

از طریق سرمایه گذاری

دولت هند در حال راه‌اندازی برنامه‌ جدیدی است که تنها در صورتی به خارجی‌های امکان اقامت 10 ساله می‌دهد که در مدت 18 ماه بتوانند سرمایه‌گذاری 1.5 میلیون دلاری انجام دهند. سرمایه‌گذاران همچنین نیازمند تولید دست‌کم 20 شغل برای شهروندان هندی در هر سال مالی هستند.
در ازای این سرمایه‌گذاری،‌ سرمایه‌گذاران ویزای ورود چندگانه و حق خرید مسکن را دریافت خواهند کرد. در مدن زمان ویزا، اعضای خانواده سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود در هند به کار و تحصیل بپردازند که تا 10 سال بیشتر قابل تمدید خواهد بود.
در حال حاضر تقریبا 20 کشور طرح‌هایی را به سرمایه‌گذاران مهاجر ارائه می‌دهند. این کشورها شامل آمریکا، کشورهای منتخب در اروپا و  برخی از جزایر دریای کارائیب هستند. سرمایه‌‌گذاری مورد نیاز از محدوده 500 هزار دلار تا چندین میلیون دلار برای کشورهای مختلف متفاوت است. در هند، این برنامه می‌تواند موجب جذب کارآفرینان خارجی‌ای شود که مشتاق به انجام کسب‌وکار در رو به رشدترین اقتصاد بزرگ دنیا هستند.
تحت قوانین کنونی، خارجی‌ها اغلب در بروکراسی پیچیده مورد نیاز برای تعویض ویزا گیر می‌افتادند. با وجود این، سرمایه‌گذاری نسبتا بالای 1.5 میلیون دلاری می‌تواند باعث کاهش تاجران در بسیاری از حرفه‌ها شود. گفتنی است برنامه گرین‌کارت 5 ساله آمریکا، به خارجی‌هایی که سرمایه‌گذاری 500 هزار دلاری انجام دهند اجازه اقامت می‌دهد. همچنین در صورت ایجاد 10 شغل در کشور سنت‌ کیتس‌ نویس در دریای کارائیب و سرمایه‌گذاری 400 هزار دلاری در بخش املاک یا 250 هزار دلاری در صنعت شکر، دولت این کشور به افراد خارجی حق اقامت اعطا خواهد کرد.

“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است