اقامت کشور ژاپن

اقامت کشور ژاپن
ژاپن کشوری است که قوانین تابعیت آن مبتنی بر اصل خون است، بدان معنی که اعطای تابعیت از خون ناشی می‌شود نه اینکه هرگاه کسی در خاک آن کشور متولد گردد بتواند تابعیت آن کشور را تحصیل نماید.
راه‌های تحصیل تابعیت و اقامت در ژاپن
از طریق تولد
در ماده 2 قانون تابعیت آمده است که: طفل در موارد زیر دارای تابعیت و اقامت در ژاپن خواهد بود:
– هرگاه در زمان تولد طفل، پدر یا مادر وی تبعه ژاپن باشد؛
– هرگاه پدر طفل قبل از تولد وی فوت نماید و تابعیت و اقامت در ژاپن را داشته باشد طفل نیز تابعیت و اقامت در ژاپن را تحصیل خواهد نمود؛
– هرگاه والدین طفل نامعلوم و یا اینکه بدون تابعیت باشند و طفل در خاک ژاپن متولد گردد وی تابعیت و اقامت در ژاپن را تحصیل خواهد نمود.

از طریق تقاضا
اشخاصی که تابعیت و اقامت در ژاپن را ندارند در صورت داشتن شرایط زیر می‌توانند تابعیت این کشور را تحصیل نمایند:

  1. افرادی که به مدت پنج سال یا بیشتر به صورت مداوم در ژاپن اقامت داشته باشند؛
  2. متقاضی باید دارای حداقل بیست سال سن یا بیشتر بوده و دارای اهلیت استیفا نیز باشد؛
  3. متقاضی باید دارای تمکن مالی کافی برای اداره زندگی‌اش بوده یا اینکه فردی مسئولیت اداره مخارج وی را بر عهده گیرد؛
  4. متقاضی بدون تابعیت بوده یا اینکه اثبات نماید که تابعیت اصلی خود را از دست داده است؛
  5. متقاضی تحصیل تابعیت هرگز نباید اقدام به تشکیل حزب سیاسی و یا مشارکت در احزاب سیاسی بر خلاف قانون اساسی ژاپن کرده باشد.

از طریق سرمایه گذاری
ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان و چهارمین شریک تجاری ایالات متحده است، و مقصد مهم سرمایه گذاری مستقیم  برای ایالات متحده مستقیم است. دولت ژاپن به صراحت سرمایه گذاری مستقیم خارجی را ترویج و برنامه های رسمی ایجاد کرده است. تعهد دولت ژاپن برای      بهبود اجرای سیاستهای سرمایه گذاری خارجی، ناهموار بوده است. سهام ژاپن از سرمایه گذاری مستقیم خارجی،در پایان سال ۲۰۱۱ ،درصد از تولید ناخالص ۳٫۹ درصد بوده است. سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی از سال ۱۹۹۰ افزایش یافته است. سرمایه گذاری خروجی  در شرکت های ژاپنی در حال حرکت به سمت بالا است در طول سال ۲۰۱۲ در نگهداری وجه نقد زیاد همراه با ارزش های سهام کم و ادغام فعالییت و کسب خود را فعالیت در خارج از کشور پشتیبانی می شود. فعالیت های سرمایه گذاری جهانی در ژاپن یک افزایش جزئی در  در سال۲۰۱۲ در معاملات نشان داده اند ، پایان دادن به روند رو به پایین پنج ساله است. در سال۲۰۱۱  آمار برای سرمایه گذاری مستقیم  خارجی در ژاپن نشان می دهد که خروج خالص در حدود ۱٫۷ میلیارد است. ژاپن همچنان با چالش های رشد پایین، کاهش قیمت ها، و افزایش سن جمعیت و کاهش نیروی کار مواجه است. نرخ بیکاری ژاپن از ۴٫۶٪ نسبت به بسیاری از دیگر اقتصادهای توسعه یافته، نسبت به استانداردهای داخلی نسبتا بالا است.وزارت اقتصاد تجارت و صنعت (METI)  سازمان تجارت خارجی شبه دولتی (جترو) سازمان های سرب مسئول کمک شرکت های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در ژاپن هستند. بسیاری از دولت های استانی و شهرستان ها نیز تمایل به جذب سرمایه گذاران خارجی در ژاپن  را دارند، اما فاقد بسیاری از ابزارهای مالی ایالت آمریکا برای جذب سرمایه گذاری و خطرات مرتبط با سرمایه گذاری در بسیاری از کشورهای دیگر، مانند سلب مالکیت و تابعییت نگرانی در ژاپن ندارند. دولت ژاپن در حد نیازهای متعادل صادرات و یا سایر اقدامات سرمایه گذاری مستقیم خارجی مرتبط با تجارت به دنبال سرمایه گذاری در ژاپن را تحمیل نمی کنند. ژاپن در سال ۲۰۱۲ در شاخص فساد سازمان شفافیت بین المللی  در رتبه ۱۷  با امتیاز ۷۴اعلام شده است. علاوه بر ملاحظات کسب و کار مربوط به سرمایه گذاری در اقتصاد بالغ با افزایش سن جمعیت، سرمایه گذاران خارجی به دنبال حضور در بازار ژاپن، به دنبال یک شرکت ژاپنی از طریق تصاحب شرکت های بزرگ در ژاپن هستند.

ویزای ژاپن

از طریق ازدواج
شرایط لازم برای ازدواج در هر کشور متفاوت است سن ازدواج در ژاپن برای مردان ۱۸ و برای زنان ۱۶ سالگی است. برای افرادی که قصد ازدواج دارند و سن انها زیر ۲۰ سال هست نیاز به اجازه ی پدر و مادر دارند. ازدواج قانونی در ژاپن حتی اگر یک یا هر دو شما شهروندان ژاپنی نباشید میتوانید اقدام کنید. اگر در ژاپن قصد ازدواج دارید باید مدارکی که مورد نیاز است را ارائه دهید. و برای ثبت ازدواج شما باید به سفارت و یا کنسولگری کشور خود مراجعه کرده و یکی از گواهی های زیر را ارائه دهید:

اسناد حقوقی برای شهروندان کشورهایی که در بالا ذکر شده نیست باید به سفارت یا کنسولگری کشور خود مراجعه کنید.برای ثبت ازدواج شما نیاز به پر کردن یک فرم ثبت نام ازدواج دارید که این فرم را میتوانید در شهر خود دریافت کنید. این فرم نیاز به مهر و امضا دارد. ثبت ازدواج در ژاپن نیاز به دو شاهد دارد اگر شما تمایل به تغییر وضعیت ویزای خود به همسر ژاپنی ملی،  اقامت بلند مدت ، اقامت دائم همسر دارید باید گواهی ازدواج صادر شده توسط مقامات کشور شخص مورد نظر را به مقامات مهاجرتی ارائه دهند.  زمانی که شما به طور قانونی ازدواج کنید، با ارائه گواهی اعلان ازدواج شما واجد شرایط برای ویزای ازدواج هستید ویزای تابعییت ژاپن اگر همسر شما یک تبعه ژاپنی باشد شما ویزای اقامت بلند مدت را میتوانید اخذ نمایید.

از طریق تحصیل
آموزش و پرورش درژاپن در مقطع متوسطه ابتدایی و پایین تر اجباری است. اکثر دانش آموزان در مقطع متوسطه  در مدارس دولتی میگذرانند. آموزش خصوصی در سطوح متوسطه و دانشگاه مورد استقبال است.قبل از مدرسه کودک در مقطع کودکستان و مهد و مراکز مراقبت باید بگذراند.مراکز مراقبت روزانه عمومی و خصوصی کودکان از سن دو تا پنج سال است. امتحان ورودی در یک مدرسه ابتدایی خصوصی متفاوت است. سال تحصیلی از ماه آوریل شروع می شود و در ماه مارس به پایان می رسد داشتن تعطیلات تابستان در ماه اوت و تعطیلات زمستان در پایان ماه دسامبر و ابتدای ژانویه است. همچنین، چند روز تعطیلات در بین سال تحصیلی وجود دارد.نظام آموزش و پرورش ژاپن در دهه های پس از پایان جنگ جهانی دوم یک بخش مرکزی در بهبود اقتصاد ژاپن و رشد سریع اقتصادی ایفا کرده است. پس از جنگ جهانی دوم، قانون اساسی آموزش و پرورش و قانون آموزش و پرورش مدرسه، وضع شد. شش سال از مدرسه ابتدایی، سه سال دبیرستان، سه سال دبیرستان، و دو یا چهار سال دانشگاه است. قانون دوم سیستم مدرسه که در اثر چندین دهه تعریف شده است. شروع در ماه آوریل سال ۲۰۱۶، مدارس مختلف سال تحصیلی با مدرسه ابتدایی و دبیرستان  باید نه سال تحصیلات اجباری را بگذرانند، برنامه ای برای این رویکرد به سراسر کشور در سال های آینده به تصویب رسید. برای تحصیل در دانشگاه ژاپن، شما نیاز به یک نامه پذیرش از یک دانشگاه  در ژاپن دارید. برای ویزای تحصیلی باید به اندازه کافی در حساب بانکی خود یا پدر و مادر برای حمایت برای مدت یک سال در موارد اضطراری و برای هزینه های مدرسه حساب نشان دهید. درخواست یک گواهی نامه از واجد شرایط بودن از وزارت دادگستری مورد نیاز است. پس از قبول، وزارت دادگستری گواهی دانشگاه را به شما ارسال میکند. به محض ورود به ژاپن  شما برای دریافت ویزای دانشجویی برای مدت یک سال نیاز به نشان دادن گواهی و نامه پذیرش  را به کنسولگری ژاپنی دارید.

از طریق کار 
برای ویزای کار شما نیاز به  دعوت نامه ی کاری از کشور ژاپن  از طرف کارفرما دارید .ویزای کار برای  مدت سه سال است. برای ویزای کار، می توانید تا سه سال وتا زمانی که شما در ژاپن زندگی می کنید ویزا را تمدید کنید. با وجود قانون کار، کارمندان ژاپنی ساعت های طولانی کار می کنند کار کردن کارکنان با ۶۰ ساعت در هفته غیر معمول نیست. مقدار زمان کار کارمندان فرصت های خود برای پیشرفت کار گاهی اوقات از کیفیت آن مهم تر است. در ژاپن سیگار کشیدن در محل کار به(استثنا، مانند تجهیزات پزشکی) غیر قانونی نیست. کارکنان برای نشان دادن وفاداری به شرکت، در ازای برخی از درجه شغلی و منافع، مانند یارانه های مسکن، بیمه خوب، استفاده از امکانات برای تفریح، و پاداش و حقوق بازنشستگی کارکنان به کار سخت مشغول میشوند.شروع دستمزد کارکم است. زندگی.۶۴٪ از خانواده ها در سال ۱۹۸۵ برای دستمزد یا حقوق خود را وابسته، به کارگران با شرکت های کوچک و متوسط است که بسیاری از مزایا را ندارند . در شرکت های بزرگ، تفاوت زیادی بین کارکنان دائم و موقت است. سنت های کارآفرینی و امرار معاش میان بازرگانان، صنعتگران، کشاورزان، ماهیگیران است .بیکاری ایجاد شده توسط صنعت زدایی کارگران و همچنین شهر و روستا را تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که نرخ بیکاری در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی کمتر از ۳٪ از طریق اواخر ۱۹۸۰در ژاپن کم است، حدود ۴۰۰،۰۰۰ کارگران روزمزد نیروی کار ژاپن کمتر از ۱٪ در سال در ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ رشد داشته است. در سال ۱۹۹۱ که ۶۲٫۴٪ از کل جمعیت کارگر بیشتر پانزده سال سن دارند. کمی تغییر از ۱۹۷۰٫ درصد افراد شاغل در بخش اولیه (کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری) درصد نیروی کار شاغل در صنایع سنگین ژاپن در سال ۱۹۷۰( ۳۳٫۷ )  بوده است. و در سال ۱۹۷۰ بوده اند و در سال ۱۹۸۷ کاهش یافته است و  بیش از ۹۵٪ مردان حدود۳۳٫۱ بین سنین بیست و پنج و پنجاه و چهار مشغول به کار بودند و  اما در سن بازنشستگی در سال ۱۹۹۰ به پنجاه و پنج  کاهش یافته است سن بازنشستگی در ژاپن برای بسیاری از مردان به شصت سال افزایش یافته بود  زنان بیشتر به طور فعال در اوایل بیست سالگی و در سنین بین ۳۵ و ۵۴ وارد بازار کار در ژاپن میشوند. نرخ بیکاری در سال ۱۹۹۲ (۲٫۲٪)، بطور قابل توجهی پایین تر از در دیگر کشورهای صنعتی بود، پس از فروپاشی ژاپنی قیمت دارایی حباب دو برابر شد.  در حال حاضر نرخ بیکاری جوانان یک مشکل قابل توجهی در بسیاری از مناطق ژاپن است.دستمزدهای صنعت و نوع استخدام متفاوت است. دستمزد کارگران دائم در شرکت هایی که بیش از سی نفر از کارکنان و کارگران در امور مالی، املاک و مستغلات، خدمات عمومی، نفت، چاپ و نشر، و در حال ظهور صنایع با تکنولوژی بالا بالاترین دستمزد به دست آورده است. کمترین دستمزد در منسوجات، پوشاک، مبلمان، و محصولات صنایع چرم می باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

یک نظر اضافه کنید
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است