اماکن تاریخی استرالیا

اماکن تاریخی استرالیا
گشت و گذار در Southbank

گشت و گذار در سوث بانک

یکی از دیدنی‌های ملبورن که بدون هیچ تردیدی باید ببینید Southbank است که در امتداد سمت جنوبی رودخانه‌ی یارا قرار دارد. مقصدی جذاب برای طرفداران هنر، میزبان گالری ملی ویکتوریا، مرکز هنرهای ملبورن به علاوه‌ی سالن کنسرت و مرکز رسیتال (تک نوازی) که تقریبا هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند. علاوه بر این‌ها برج یوریکا (بلندترین برج مسکونی که با ۳۰۰ متر ارتفاع مناظری شگفت‌انگیز از شهر را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد) هم در این منطقه واقع شده است. این منطقه همچنین میزبان مرکز خرید Southgate و چندین کافه و رستوران است.
نکته‌ها:

  • برای تماشای شهر از بالای برج یوریکا باید مقداری هزینه بپردازید. این برج تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه شب باز است.

خیابان Collins

خیابان کالینز

یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های ملبورن که مکانی عالی برای خرید کردن بشمار می‌رود. از طراحی‌های معروف و با کیفیت گرفته تا برندهای بومی استرالیایی تقریبا برای هر سلیقه‌ای می‌شود در اینجا چیزی پیدا کرد. مطمئن شوید که حتما از فروشگاه‌های زیر زمینی دیدن کنید چرا که قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری دارند. به علاوه می توانید در انتهای فوقانی خیابان کالینز یک بازار کوچک با مارک‌های چشم‌نواز و یک عذاخوری به همراه غذای خوشمزه که همه‌ی این‌ها  در یک بنای خیره‌کننده‌ی شیشه ای با فلز صیقل‌خورده  قرار دارند، پیدا کنید.
نکته‌ها:

  • یک تراموای رایگان درست در بالا و پایین خیابان کالینز جابجا می‌شود. اگر خسته شدید می توانید در آن بنشینید و کمی استراحت کنید!

بازار کوئین ویکتوریا (ملکه ویکتوریا)

بازار کوئین ویکتوریا

کوئین ویکتوریا به دلایل خوبی مشهورترین بازار ملبورن است که درست در مرکز شهر قرار دارد. این بازار بزرگ پر از غذاهای خوشمزه تازه، فروشگاه‌های بوتیک لباس و کافه است. مکانی عالی که هر کسی در سفر به ملبورن باید از آن بازدید کند. اگر برای میل یک وعده ناهار دلچسب دنبال مکانی خوب می‌گردید از این بازار غافل نشوید.

گالری ملی ویکتوریا

گالری ملی ویکتوریا

به طور حتم یکی از بزرگترین گالری‌های ملبورن گالری ملی ویکتوریا است. این گالری شامل برخی از زیباترین آثار هنری در تمام استرالیا می‌شود. تکه‌های هنری فراوان تاریخی و معاصر، از مصر باستان، یونان، رم  و دوره‌ی  پیش کلمبیایی گرفته تا نقاشی‌های اروپایی و بریتانیایی که قدمت آن‌ها به قرن ۱۲۰۰ تا عصر حاضر بر می‌گردد، شما را به تحسین وا می‌دارد. علاوه بر آن، با دارا بودن خیره کننده‌ترین مجموعه‌‌ها در سراسر استرالیا، این گالری جایی است که در سفر به ملبورن حتما باید ببینید.
نکته‌ها: اگر از شلوغی خوشتان نمی‌آید، در روزهای اول هفته از این مکان بازدید کنید.

بازدید از زندان قدیمی ملبورن

زندان قدیمی ملبورن

زندان قدیمی ملبورن در سال ۱۸۴۱ تاسیسس شد. این زندان تاریخی افسانه‌ای به خوبی حفظ شده است و امروزه موقعیتی را فراهم آورده است تا با واقعیت خشن تاریخ استرالیا بیشتر آشنا شویم. این زندان در دل خود داستان‌هایی از جنایتکار بدنام، ند کلی و ۱۳۳ اعدام بین سال‌های ۱۸۴۲ تا ۱۹۴۲ (سال تعطیلی زندان) ، پنهان کرده است. اگر به چنین داستان‌های علاقمند هستید بازدید از این مکان را به هیچ وجه از دست ندهید.
نکته‌ها:

  • گاهی رویدادهای خاصی همچون برگزاری جشن هالووین در این زندان اتفاق می‌افتد که می توانید به صورت آنلاین از زمان آن‌ها مطلع شوید.

ایستگاه خیابان Flinders

ایستگاه خیابان فلایندرز

ایستگاه واقع در خیابان Flinders، نمادیک‌ترین ایستگاه قطار در شهر ملبورن به شمار می‌رود. اگر دوست دارید عکس‌هایی به یاد ماندنی به خصوص همراه با خانواده ثبت کنید، بیرون از ایستگاه توقف کنید. پس از آن می‌توانید در نزدیکی کوچه‌ای پر از کافه و نقاشی‌های خیابانی به گشت و گذار بپردازید.

خانه اُپرای سیدنی  Sydney Opera House

خانه اُپرای سیدنی

یکی از نمادهای عظیم جهان، خانه اُپرای سیدنی است که جزو میراث جهانی یونسکو و ستاره جذاب بندر پر زرق و برق سیدنی به حساب می‌آید. این ساختمان تحسین‌برانگیز به شکل صدف یا بادبان در اهتزاز بر زمینی خشک که اطراف آن را آب احاطه کرده، قرار گرفته است. گردش مهیج دریایی، گرفتن عکس فوری و آسایش در یکی از رستوران‌ها، قدم زدن در محوطه بیرونی یا سازماندهی کردن یک گردش و بازدید از این بنای باشکوه که شامل تئاتر، استودیو، اتاق‌های نمایش و سالن کنسرت است، از فعالیت‌های رایج ساختمان خارق‌العاده شمرده می‌شود.

پل بندرگاه سیدنی  Sydney Harbour Bridge

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی (در زبان مردم محلی «قلاب چنگکی») مشهورترین اثر در شهر قبل از ساخت خانه اُپرا بوده است. این پل در سال 1932 ساخته شد و هنوز هم به عنوان بزرگ‌ترین پل قوسی فولادی در جهان باقی مانده است. این پل سواحل شمالی و جنوبی بندرگاه را با یک قوس به هم متصل کرده و 134 متر بالاتر از سطح آب می‌باشد. افزایش ترافیک پل، سازندگان را ترغیب کرد که در سال 1992 تونل بندرگاه را احداث کنند، اما هنوز هم رانندگانِ علاقه‌مند دیدن منظره‌ی آبی دریا، از روی پل عبور می‌کنند.

صخره‌ها  The Rocks

کادمن کتاژ

بر روی دماغه بندر سیدنی منطقه‌ای قدیمی و صخره‌ای قرار دارد که سکونتگاه «گادیکالها» بومیان اصلی استرالیا و بعدها نخستین قرارگاه محکومان اروپایی بوده است. نام این صخره‌ها برگرفته از سواحل سنگی بخش غربی خلیج سیدنی است، مکانی که محکومان اولیه چادرهای خود را در آن برپا کردند. امروزه بیش از 100 خانه قدیمی در طول خیابانی باریک و به هم چسبیده وجود دارد، یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها خانه “کادمن کتاژ” بازمانده از سال 1816 می‌باشد.

بندرگاه دارلینگ  Darling Harbour

بندرگاه دارلین

بندر دارلینگ مرکزی جذاب برای گردشگران و ساکنین سیدنی است، این بندر که از پیشرفت خشکی در آب به وجود آمده، شامل مغازه‌ها، رستوران‌ها، نمایشگاه و قسمت‌های تفریحی می‌باشد. در اینجا خانواده‌ها مجذوب مجسمه‌های مومی خانم توسو، باغ حیات‌وحش و زندگی دریایی اکواریوم سیدنی خواهند شد، اکواریومی که مجموعه‌ای جهانی از موجودات دریایی استرالیا است.

ساختمان ملکه ویکتوریا  Queen Victoria Building

ساختمان ملکه ویکتوریا

در قسمت بالای مرکز خرید سیدنی، ساختمان رومی شکل ملکه ویکتوریا قرار دارد که توسط راه‌روهای زیرزمینی به تالار ایستگاه شهر متصل شده است. در اصل، ساخت این بنا که دارای یک گنبد در مرکز به شکل تاج و بیست گنبد کوچک‌تر در اطراف آن است، به‌منظور ایجاد فروشگاهی مابین سال‌های 1893-1898 بود. پس از چند دهه غفلت، در اوایل دهه 80 اقدام به بازسازی آن کردند.

برج سیدنی  Sydney Tower

برج سیدنی

برج سر به فلک کشیده سیدنی با ارتفاع 309 متری بلندترین ساختمان شهر است و در کنار خانه اپرا و پل بندرگاه از سمبل‌های شهر محسوب می‌شود. برج سیدنی با سر گرد طلایی، درست از مرکز خرید پر رفت و آمد شهر سر بر آورده است. آسانسور سریع‌السیر برج بازدید کنندگان را به اسکی واک که در بالاترین نقطه برج است می‌رساند. در آنجا توریست‌ها می‌توانند از طبقه شیشه‌ای از منظره پانوراما شهر سیدنی و اطراف آن لذت ببرند و یا غذاهای رستوران گردان و کافی شاپ ها را امتحان کنند.

خیابان جرج  George Street

خیابان جرج

خیابان جرج که قدیمی‌ترین خیابان استرالیا است، روزگاری مسیر بی‌نام و نشانی بود که محکومان برای دریافت آب از آن گذر می‌کردند و امروزه به یکی از شرایان‌های عمده ترافیک در شهر بدل گشت. معماریِ برجسته و ظریف برگرفته از تمدن رومی و ساختمان‌هایی به سبک ویکتوریایی که با گنبدی زیبا و پنجره‌های از شیشه‌های رنگارنگ تکمیل شده‌اند، در این خیابان به چشم می‌خورند؛ همچنین فروشگاه‌های بی‌شماری را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

پادشاهان صلیب  Kings Cross

پادشاهان صلیب

منطقه پادشاهان صلیب با چراغ قرمزهای چند وجهی که گذشته جالبی داشته است در حدودی 2 کیلومتری شرق مرکز خرید شهر قرار دارد. این ناحیه در حدود سال‌های 1920 اقامتگاه هنرمندان بوده و تا سال 1950 مکان مورد علاقه آدم‌های ژولیده و هنرمند و در انتها هیپی‌ها شد. در خلال جنگ ویتنام زمانی که نیروهای آمریکایی برای استراحت و بازسازی خود به این منطقه وارد شدند نابودی این منطقه آهسته‌آهسته آغاز گردید. شب هنگام باربران و کارگرانی که در طول روز به‌سختی کار کرده‌اند در کافه‌ها دور هم جمع می‌شوند. اکثر علاقه‌مندان به غذا، برای شام تمایل دارند به رستوران‌های این ناحیه بیا‌یند. مابین تقاطع خیابان ویلیام و خیابان دارلینگ بیلبورد بزرگ کوکاکولا قرار دارد که به‌عنوان درواره ورودی به صلیب می‌باشد.

هاید پارک  Hyde Park

هاید پارک

در میان هیاهوی مرکز تجاری شهر سیدنی، هاید پارک مکانی امن و آرام برای آسایش است، منطقه‌ای سایه‌دار، همراه با فواره‌های جوشان و درختان انجیر مناسب برای پیک‌نیک! اینجا شبیه پارک مرکزی کوچکی است که نامش را از هاید پارک لندن گرفته است. فواره برنزی پارگ یادآور اتحاد استرالیا و فرانسه در خلال جنگ اول جهانی است، در حالی که اثر دکو وانزاک در نیمه جنوبی پارک به یاد بود احترام به قربانیان جنگ می‌باشد.

موزه هنر ولز جدید جنوبی  Art Gallery of New South Wales

موزه هنر ولز جدید جنوبی

گالری هنر ولز جنوبی (که به‌وسیله پارک زیبایی احاطه گردیده) یکی از برجسته‌ترین موزه‌های استرالیا می‌باشد. ساخت بنای این موزه به سال 1885 بازمی‌گردد و سالن‌های باشکوه به همراه مجموعه‌های ارزشمند از آثار اساتید اروپایی و هنرمندان آسیایی را در خود جای داده است. این موزه آثار هنرمندان معاصر جهان و همچنین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه هنر بومی استرالیا را دارا می‌باشد.

کلیسای سنت ماری  St Mary’s Cathedral

کلیسای سنت ماری

روبروی هاید پارک کلیسای سنت ماری (1868-1882) -جایگاه اسقف اعظم سیدنی- واقع شده است که سمبل اولین حضور مذهب کاتولیک در استرالیا می‌باشد. این بنای برجسته به سبک نئوگوتیک با مناره‌های دوقلویش بر اساس نقشه کلیسای لینکُلن ساخته شده است که در عین حال ظاهر آن حال هوای کلیسای نوتردام پاریس را به ذهن متبادر می‌سازد. درون کلیسا نقش‌های پیچیده با شیشه‌های رنگی، بافتِ نوری خاصی به فضایی درونی کلیسا بخشیده است.

محله چینی‌ها  Chinatown

محله چینی ها

استنشاق رایحه ادویه‌جات شما را به محله چینی‌ها دعوت می‌کند. در اینجا فروشگاه‌هایی برای تهیه اقلام مخصوص چینی و یا تجربه غذاهای اصیل آسیایی وجود دارد. در انتهای هر دروازه شیری ساخته شده است که این ناحیه کوچک از پیاده‌رو خیابان دیکسون تا فاصله بین بندرگاه دارلینگ و ایستگاه مرکزی مشخص می‌کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است