اماکن تاریخی اسپانیا

اماکن تاریخی اسپانیا

اسپانیا کشور تاریخی است که از گذشته ها اماکن زیادی را در خود جای داده است که از دوران سنگی تا یونان باستان ادامه دارد. در این مطلب به مراکز تاریخی اسپانیا می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تاریخی اسپانیا بیشتر آشنا بشیم

آثار باستانی یونان باستان در اسپانیا

الیکانته

الیکانته

الیکانته (به اسپانیایی: Alicante) یا الیکانت شهری در اسپانیا است. آلکانته مرکز استان الکانته و آلاکانتی کومارکا می‌باشد و در جنوب بخش خودمختار والنسیا قرار دارد. این شهر از بنادر تاریخی مدیترانه است. جمعیت این شهر در حدود ۳۳۴٬۴۱۸ نفر است و بر اساس ارزیابی سال ۲۰۱۰ دومین شهر بزرگ والنسیا نیز می‌باشد.

رسس

رسس

رسس (به اسپانیایی: Roses, Girona) یک شهرستان در اسپانیا است که در استان خرنا واقع شده‌است. رسس ۴۵٫۹۱ کیلومترمربع مساحت و ۲۰٬۱۹۷ نفر جمعیت دارد و ۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.

سائونتو

سائونتو

سائونتو (به اسپانیایی: Sagunto) (تلفظ:[saˈɣunto]) شهری بندری است در استان والنسیا در شرق اسپانیا با جمعیت ۶۵٬۰۰۵ نفر. این شهر در ۳۰ کیلومتری شمالوالنسیا قرار دارد. در سائونتو آثار تاریخی متعددی وجود دارد.

سائونتو

سائونتو 1 1

سالو شهری ساحلی در ناحیهٔ بایش کمپ در استان تاراگنای کاتالونیا است.

کادیس

کادیس

کادیس (اسپانیایی: Cádiz) یا قادص مرکز استان کادیس اسپانیا است. جمعیت آن ۱۳۰٬۵۶۱ نفر و مساحتش ۱۲ کیلومتر مربع است.م

مالاگا

مالاگا 1

الاگا (به اسپانیایی: Málaga) شهری است در بخش خودمختار اندلس در جنوب کشور اسپانیا مرکز شهرستانی به همین نام. با جمعیت ۵۶۱۲۵۰ خود در سال ۲۰۰۷ ششمین شهر پر جمعیت سراسر اسپانیاست. در منتهی‌الیه غرب دریای مدیترانه و در ۱۰۰ کیلومتری تنگهٔ جبل الطارق واقع شده است. منابع عربی و اسلامی نام این شهر را ملاقه و مالقه گفته‌اند. مالاگا یکی از بنادر بزرگ (هاب پورت) اروپا می‌باشد.

سازه‌های خرسنگی در اسپانیا

ال اسو

آل سو

ال اسو دهستانی در استان آبیلای اسپانیا است. در این دهستان ۲۲۹ نفر زندگی می‌کنند. مساحت این دهستان ۱۸٫۵۱ کیلومتر مربع است.

محل‌های رومی در اسپانیا

برج هرکول

برج هرکول

برج هرکول یک فانوس دریایی بازمانده از روم باستان است که در فاصله ۲٫۴ کیلومتری مرکز شهر لاکرونیا در شمال غربی اسپانیا قرار گرفته است.

کاخ الجعفریه

کاخ الجعفریه

کاخ الجعفریه یا دارالسرور نام کاخی است که در اندلس واقع شده است. دارالسرور احتمالاً نام اصلی کاخ تابستانی بنوهود بود. بانی این کاخ ابوجعفراحمدابن سلیمان ملقب به المقتدربا آن را در اثنای نیمهٔ دوم سدهٔ پنجم ه. ق/یازدهم م. بر سواحل رود ابرودر جانب غرب پایتخت، ساراگوسا(سرقسطه) ساخت نام کنونی آن، الجعفریه از کنیهٔ همین بانی اخذ شده است. او نیرومندترین فرمانده در ثغر شمال، و یکی از مهمترین ملوک الطوایف اندلس بود. ابوجعفر علاقه داشت که به خود همچون شاعر، منجم و ریاضی‌دان بنگرد، و از هنرمندان و دانشمندان در کاخ الجعفریه استقبال می‌کرد. ابوجعفر اندکی پیش از مرگ، قلمرو خود را میان پسرانش، که قادر به مقاومت در برابر یورش مرابطون نبودند، تقسیم کرد. در ۵۱۲ ه. ق/۱۱۱۸ م. سرقسطه بار دیگر به دست مسیحیان افتاد. حاکمان جدید این قصر را تصرف کردند، و بسته به سلیقه خود تغییراتی پدید آوردند، ولی این تغییرات جزیی بودند. مرمت‌های سده بیستم بخش‌های گسترده‌ای از الجعفریه را به صورتی که در دورهٔ بنوهود بود، برگرداند.

لئون

لئون

لئون (اسپانیایی: León) مرکز استان لئن در بخش خودمختار کاستیا-لئن اسپانیا است. جمعیت آن ۱۳۵٬۰۵۹ نفر (۲۰۰۷) و مساحتش ۳۹٫۲ کیلومتر مربع است.مردم اصیل شهر به زبان لئونی تکلم می‌کنند.

مکان‌های ماقبل تاریخ در اسپانیا

غار آلتامیرا

غار آلتامیرا

غار آلتامیرا (به اسپانیایی: Cueva de Altamira) غاری در ۳۰ کیلومتری غرب شهر سانتاندر، در شمال کشور اسپانیا که در دیوارها و سقف آن تصاویر حیوانات نقاشی شده و از آثار هنری عصر حجر می‌باشد.
هنگامی که سنیور مارسلینور دوسوتواولا در املاک خود در ناحیهٔ آلتامیرا در شمال اسپانیا گردش می‌کرد غاری را در آن جا مشاهده کرد. از هزاران سال پیش سنگهایی افتاده و در غار را بسته و رسوبات غاری درز آنها را محکم کرده و گویی بدر آن مهر زده بود. در نتیجهٔ دینامیتهایی که برای خراب کردن ساختمانی در آن نواحی بکار بردند ناگهان سنگهای دهانه پس رفت و غار نمایان گردید. سه سال بعد هنگامی که سوتواولا برای تماشا به درون غار رفت نظرش متوجه علامات عجیبی شد که بر دیوارهای غار نقش شده بود، یکروز دختر کوچک این سنیور نیز همراه او به غار رفت و چون مانند پدرش ناچار نبود سرش را خم کند تا به سقف غار نخورد، چشمانش را متوجه سقف ساخت و در آن جا نقش یک گاو وحشی نظرش را جلب کرد و چون دقت کرد دید بسیار خوب رسم و رنگ آمیزی شده است. پس از آن سقف دیوارهای غاررا مورد دقت قرار دادند و نقاشیهای فراوان دیگر در آن یافتند. در سال ۱۸۸۰ م. سوتواولا گزارشی از مشاهدات خود را انتشار داد و باستان شناسان گزارش او را با شکی که از مختصات ایشان است استقبال کردند؛ یکی از دانشمندان قدم رنجه فرموده از غار دیدن کرد و نتیجه این شد که گفتند این نقوش تقلبی است و این نظر مدت سی سال به همین حال باقی بود. پس از آن تصاویر دیگری درغارهای دیگر کشف شد که در نتیجهٔ مجاور بودن با افزارهای خارایی غیر صیقلی و استخوان و عاج صیقلی شده همه پذیرفتند که مربوط به دوره‌های ما قبل تاریخ است و در این موقع بود که دریافتند نظر سوتواولا درست بوده است، ولی در این هنگام دیگر آن شخص زنده نبود. آنگاه زمین شناسان به آلتامیرا آمدند و به اجماع اظهار عقیده کردند که رسوباتی که بر روی بعضی از نقشهاست مربوط به عهد حجر قدیم می‌باشد. آنچه امروز مورد قبول ا ست آن است که نقاشیهای آلتامیرا و قسمت اعظم آثار هنری که از دوران ماقبل تاریخ برجای مانده مربوط به دورهٔ ماگدالنی است یعنی در حدود ۱۶۰۰۰ سال قبل از میلاد تاریخ آن است. همین طرز نقاشیهایی که ازحیث تاریخ جدیدتر است در غارهای متعددی در فرانسه اکتشاف شده و همهٔ آنها بازماندهٔ عصر حجر قدیم است. آثار نقاشی بر دیوار غارها به عنوان آثار مردمان پیش از تاریخ به آسانی پذیرفته نشد. همهٔ مؤلفین از این اکتشاف مارسلینو سانز دو سوتولا[۲] که نخست با عدم قبول عامه روبرو شد یاد کرده‌اند. وی در سال ۱۸۷۹ در غار مشهور آلتامیرا مشغول حفریات بود. دخترک ۸ ساله‌اش کمتر از پدر مجذوب دستاوردهای رسی و سنگی برآمده از دل خاک بود و برای همین در حین تماشای دیواره و سقف غار متوجه اشکال جانوران شد. دوسوتولا بر این اعتقاد بود که این تصاویر متعلق به هزاران سال پیش است، اما بسیاری از دانشمندان این عمل را به گاوچران‌های همان حوالی نسبت دادند که برای سرگرمی و تفریح به ترسیم این اشکال پرداخته‌اند. اما با کشف تصاویری مشابه در غارهای حاشیه اقیانوس اطلس از سال ۱۸۸۳ تا ۱۹۰۱ نظر محافل علمی دگرگون گشت. با بکارگیری روش‌های پیشرفته قدمت این نقاشی‌ها به اثبات رسید.

کوه‌های آتاپوئرکا

کوه های آتاپوئرکا
 

کوه‌های آتاپوئرکا (به اسپانیایی: Sierra de Atapuerca) نوعی تپهٔ کارست است که در نزدیکی آتاپوئرکا در کاستیا و لئون، شمال اسپانیا قرار دارد. این منطقه سرشار از سنگواره و ابزارهای سنگی است و باستان شناسان همچنان مشغول حفاری در آن اند. قدیمی‌ترین از نسل انسان که در اروپای غربی زندگی می‌کرده متعلق به این منطقه است. سنگواره‌های این منطقه متعلق به دورهٔ پارینه‌سنگی زیرین به این سو است این کوه‌ها منطقهٔ مورد علاقهٔ انسان راست‌قامت، انسان پیشگام و انسان هایدلبرگی بوده است. نمونه‌های یافت شده مربوط به ۱٫۲ میلیون تا ۶۰۰ هزار سال پیش است. کوه‌های آتاپوئرکا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

ویرانه‌ها در اسپانیا

شهر درخشان

شهر درخشان

مدینه الزهراء به معنای شهر درخشان (با شکوه) از شهرهای قدیمی اسپانیا در ناحیه اندلس و در ۳۰ کیلومتری کوردوبا (قرطبه) است که توسط عبدالرحمن ناصر در نیمه قرن دهم میلادی حوالی سال ۹۴۰ م ساخته شد. در سال ۱۹۱۱ م بقایای این شهر کشف شد و تا به حال حدود ده درصد از این شهر کشف و شناسایی شده است. این شهر به عنوان پایتخت اندلس یا همان اسپانیای مسلمان شناخته شد. شروع بنای این شهر از ۹۳۶–۹۴۰ میلادی بوده است. شهر الزهراء شامل ساختمان‌های حکومتی و مدیریتی، بوستان، ضرابخانه، کارگاه، مهمانسرا و حمام بود و دسترسی به آب در شهر بوسیله کانال کشی میسر شده بود.

دیگر اماکن تاریخی در اسپانیا

بسالو

بسالو

برای اینکه متوجه شوید کشور اسپانیا در قرون وسطی چه شکلی بوده است ، هیچ جایی بهتر از شهر بسالو پیدا نخواهید کرد. شهر بسالو در کاتالونیا واقع شده است و دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است. پل زیبای موجود در آن را که بر روی رودخانه Fluvià ساخته شده است را از دست ندهید. قدمت این پل به قرن دوازدهم بر می گردد. بازدید از کلیسای سنت پره که قدمت آن به قرن یازدهم بر می گردد نیز بسیار عالی خواهد بود. مطمئن شوید که بر روی پل پیاده روی می کنید و در مکان های آرام آن عکس می اندازید.

Ainsa

اینسا

در سایه کوه های پیرنه، یک شهر قرون وسطی به نام Ainsa قرار دارد. بهترین قسمت برای بازدید در این شهر بی شک قلعه Ainsa است که می توان آن را در یکی از انتهای پلازا سان سالوادور پیدا کرد. بخش هایی از این قلعه متعلق به قرن یازدهم است، اگرچه بیشتر بخش های ساختمان از قرن شانزدهم باقی مانده است. دو برج این قلعه به موزه منتقل شده است.

Deia

دیا

در جزیره اسپانیایی مالورکا و در قلب رشته کوه های Serra de Tramuntana، یک روستای زیبا و دلربا به نام Deià را پیدا خواهید کرد. این روستا به خاطر مناظر زیبا و نیز صخره های عمیقی که مشرف به دریای مدیترانه و باغ های زیتون بی شمار هستند مشهور و و شناخته شده بود. افرادی که عاشق ادبیات هستند این روستا را تحسین خواهند کرد زیرا میزبان نویسنده بزرگی به نام رابرت گرویز بوده است. این روستا همچنین دارای یک ورودی ساحلی به نام Cala de Deià است.

Castellfollit de la Roca

دلا روکا

در جایی که رودخانه Fluvià و Toronell به یکدیگر می رسند، یک صخره بازالتی تشکیل شده است. در این تخته سنگ، که به لطف گدازه باستان ایجاد شده ، کل شهر قرار گرفته است. زمانی که به این شهر می رسید، متوقف شوید و از مناظر زیبای آن عکس بگیرید زیرا بهترین نماها را خواهید داشت. زمانی که در شهر تخته سنگی Castellfollit de la Roca هستید زمانی را برای کاوش جاذبه هایی همچون Pont Trencat یا پل شکسته قرار دهید. بازدید از کلیسای قرن سیزدهم سنت سالوادور را فراموش نکنید.

گرانادا

گرانادا
 

شما در گرانادا سبک زندگی و معماری موروها (Moors) یا همان مسلمانان اسپانیا را کشف خواهید کرد. بی‌شک می‌توان مهم‌ترین اثر دیدنی گرانادا را «قصر الحمرا» معرفی کرد اما نمی‌توان از زیباترین قسمت این قصر که با عنوان «باغ معماری» مشهور است سخن به میان نیاورد، منظره و طراحی این باغ به حدی منحصر به فرد و زیباست که می‌توان آن را در رده زیباترین باغ‌های جهان قرار داد؛ بی‌دلیل نیست که آن را جنت (Jannat) هم می‌گویند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است