جاذبه های انگلستان

جاذبه های انگلستان
با سفر به انگلیس در واقع شما به چهار ناحیه منحصر به فرد، که تحت سلطه سیاسی و اقتصادی بریتانیا هستند؛ برای سفر و گردش پا می گذارید، انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی ،انگلستان با همه وسعتش منتظر گردشگران از سرتاسر جهان با هر سلیقه و ذائقه ای است.انگستان بزرگترین سرزمین در قلمرو بریتانیا می باشد و همین طور بزرگترین شهر اروپا با جاذبه های تاریخی که به ثبت یونسکو رسیده اند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  جاذبه های انگلستان بیشتر آشنا بشیم

برج لندن

برج لندن

برج تاریخی لندن در اصل نامی‌ست که بر روی مجموعه‌ای از ۲۲ برج گذاشته‌اند، از مرموزترین آثار تاریخی دنیاست و در کنار رود تیمز قرار دارد. این برج که قبلا یک دژ رومی بوده‌است، بعد‌ها به شکل برجی که می‌بینید در آمده و در بازدیدتان علاوه بر ساختمان قدیمی برج، می‌توانید زره‌ها و جواهرات تاریخی شاهزادگان انگلیسی را هم ببینید. برج لندن را به خاطر قتل‌ها و شکنجه‌های زیادی که در آن انجام‌شده به «برج خونین» هم می‌شناسند و شاید حتی قدم‌زدن در فضای رازآلود ساختمان‌هایش، کمی ترسناک به نظر بیاید. حتی داستان‌هایی از ارواح سرگردان اطراف برج لندن شنیده شده که البته هیچ‌وقت برای کسی ثابت نشده‌اند.

تیت مدرن

تیت مدرن

تیت مدرن ساختمان بزرگی‌ست با گالری‌های مختلف که آثار هنری معاصر در آن قرار دارد. تیت مدرن بهترین انتخاب است برای یک بعدازظهر بارانی تا چیزهای جدیدی پیدا کنید؛ آثار هنری که چشم همه‌مان بهشان آشناست، عکس‌هایشان را دیده‌ایم و حالا فرصت داریم تا از نزدیک هم ببینیمشان. این ساختمان هفت‌طبقه، هر سلیقه‌ای را سرگرم می‌کند؛ از دنیای جادویی سورئال تا اعجاب کوبیسمی و دادائیسمی. اگر حتی با این اسم‌ها بیگانه‌اید هم، تیت مدرن شما را با خودش همراه می‌کند. فضای متنوع این ساختمان و آثارش برایتان حتما جذاب خواهد بود. فقط کافیست از ایستگاه “بلک فریارز” وارد خیابان “بنک ساید” بشوید تا تیت مدرن را ببینید.

چشم لندن

چشم لندن

چرخ‌وفلک عظیم و بی‌نظیری در قلب لندن که در سال ۱۹۹۹ ساخته شده‌ است و با ارتفاع ۱۳۵ متری‌اش از بزرگترین چرخ‌وفلک‌های دنیاست. چشم لندن که به چرخ هزاره‌ها معروف است، در قسمت شرقی رود تیمز قرار دارد و به شما امکان تجربه‌ای تکرارنشدنی را می‌دهد؛ تماشای منظره‌ی شهر لندن در نیم ساعت از بالای یک چرخ و فلک بزرگ. در بالای چشم لندن می‌توانید ساختمان‌ها، خیابان‌ها و مکان‌هایی که پیش از این در لندن دیده‌اید و یا قصد دیدنش را دارید، پیدا کنید. البته تجربه‌ی سوار شدن این چرخ و فلک و دیدن لندن از ارتفاع چهل متری، تجربه‌ی ارزانی نیست اما این فرصت در جای دیگری و با قیمت دیگری برایتان تکرار نمی‌شود.

دهکده گرینویچ

گرینویچ

دهکده گرینویچ که نصف‌النهار‌مبدا از آن می‌گذرد و از دست ساخت و سازهای لندن جان سالم به در برده، همه چیز را در کنار هم دارد؛ فضای سبز، موزه، ساختمان‌های تاریخی، رستوران و محیطی سرگرم‌کننده برای چند ساعت متفاوت در کنار خانواده یا حتی تنها. معروف‌ترین معماران شهر در گرینویچ اثری از خودشان به جا گذاشته‌اند و موزه‌ها و گالری‌هایش به شما چیزهای جدیدی نشان می‌دهد. گرینویچ در هر وقتی از روز و سال دیدنی‌ست؛ برای گذراندن یک بعد از ظهر خانوادگی، یک غروب عاشقانه، تماشای فستیوال‌ها و مناسبت‌هایی که در روزهای مختلف سال در گرینویچ برگزار می‌شوند. همچنین می‌توانید در رودخانه، کشتی‌سواری کنید و از آرامش دریا لذت ببرید. ایستگاه قطار گرینویچ برای رفتن به گرینویچ کارتان را راحت‌تر می کند.

کلیسای جامع سنت پل

کلیسای جامع سنت پل

کلیسای جامع سنت پل که پرطرفدارترین کلیسای انگلستان است و گنبد زیبای آن با ۱۱۳ متر ارتفاع دومین گنبد بزرگ دنیاست، در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده و تبدیل به یکی از پربازدید ترین مکان‌های دیدنی شهر لندن شده است. این کلیسای بزرگ اتاق‌های زیادی دارد که معروف‌ترین و عجیب‌ترین اتاق آن اتاق نجواست؛ اگر در کنار یک دیوار آرام حرف بزنید، صدای شما در فاصله ۳۲ متری و در کنار دیوار مقابل شنیده می‌شود. هر سال مراسم‌ مختلفی در کلیسای جامع سنت پل برگزار می‌شود که تعداد زیادی توریست را به سمت خودش جذب می‌کند. وقت‌گذرانی در این کلیسا و عکاسی از فضای اسرارآمیزش را حتما دوست خواهید داشت.

برایتون

برایتون

برایتون در ساحل ساسکس از اواسط قرن ۱۹ به یک تفریحگاه ساحلی محبوب تبدیل شده است. بخش عمده ای از محبوبیت آن به دلیل نزدیکی به لندن است که با داشتن مسافران روزانه خود بسیار محبوب است. بخش ساحلی دارای خانه‌های قدیمی ویکتوریایی دلپذیر است که امروزه امکانات رفاهی توریستی را ارائه می‌کند. بازدید کنندگان علاقه مند به پیاده روی بر روی کاخ اسکله معروف و یا تحسین باغ سنتی انگلیسیی هستند. این شهر دارای یک زندگی پر جنب و جوش شبانه است، و همچنین خانه بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران است.

باث

باث

باث نام خود را به این دلیل گرفته است که توسط رومیان در ۶۰ میلادی، به دلیل چشمه‌های آب گرم در اینجا حمام‌هایی ساخته‌اند. این شهر اوج محبوبیت خود را در سال جورجیایی به دست آورد زمانی که ثروتمندان در اینجا برای چشمه های معدنی می‌آمدند. علاوه بر مشهور بودن به خاطر آب، شهر همچنین یک نمونه عالی از معماری جورجیایی است. این شهر امروزه دارای عرصه فرهنگی فعال، با تئاتر زنده و ناهار خوری خوب است. این شهر در جنوب غربی انگلیسی یک پایگاه خوب برای بازدید از استون هنج یکپارچه است.

کمبریج

کمبریج

کمبریج یک شهر تاریخی است که در حدود ۸۰ کیلومتری شمال لندن قرار دارد و خانه دانشگاه کمبریج، یکی از دانشگاه‌های برتر در جهان است. دانشگاه در سال ۱۲۰۹ تاسیس شد. دانش آموزان خود حدود ۲۰ درصد از ۱۲۳۰۰۰ جمعیت شهر را تشکیل می دهند. پس از تور دانشگاه، مسافران ممکن است برای قایق سواری به River Cam بروند، از مجموعه عظیمی از آثار باستانی موزه فیتزویلیام بازدید کنند، و یا در سراسر پل ریاضی که برخی ادعا می کنند بهتر از پل‌های ونیز است پیاده روی کنند.

آکسفورد

آکسفورد

قدمت آکسفورد به ساکسون انگلستان برمی گردد هنگامی که آن به عنوان Oxenaforda و یا مکانی که در آن گاوها از رودخانه عبور می‌کرد، شناخته می‌شد. امروز آن به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در جهان انگلیسی زبان‌ها شناخته می‌شود، که قدمت به قرن ۱۲ باز می‌گردد. این شهر جنوب شرقی انگلستان، مرکز شهرستان آکسفوردشایر است، همچنین دارای بقایای قلعه نورمن و کلیسای جامع مسیح که یک کلیسای کوچک کالج است و کلیسای جامع قرار گرفته در یکی از ساختمان است. از آنجا که دانش آموزان از سراسر جهان برای تحصیل به اینجا می‌آیند، آکسفورد شهر تنوع قومی فراوان است.

یورک

یورک

یورک شهر محصور شده با میراث غنی است که در محل تلاقی رودخانه‌های اوس و فاس واقع شده‌ است. بسیاری از مناظر هیجان انگیز برای جلب توجه بازدید کنندگانی به رقابت می‌پردازند که آنها در امتداد خیابان های سنگ فرش شده در شهر قدم می‌زنند. یکی از نشانه‌های شهر، یورک مینیستر است. این محل فرماندهی کلیسای جامع با آثار قابل توجهی از هنر پر شده است. برج قرون وسطی کلیفورد که توسط ویلیام فاتح ساخته شده بود و توسط هنری سوم در قرن ۱۳ بازسازی شد، منظره‌ای بزرگ برای نمای پانوراما در اطراف شهر است.

استون هنج

استون هنج

استون هنج یکی از محبوب ترین مکان‌ها برای بازدید در انگلستان است که یک بنای تاریخی ماقبل تاریخ در ویلتشایر است. از حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد، دوران نوسنگی و برنز مردم شروع به آوردن سنگ‌های غول پیکر از ولز و مارلبرو داون کرده‌اند. استون هنج تا ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد تکمیل شد. یک سفر به استون هنج بهترین ترکیب با سفر به ماقبل تاریخ اوبیوری تا شمال است، که حتی یک دایره سنگی بزرگتر دارد که با محدودیت کمتر و گردشگران کمتر است.

 

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است