اماکن تاریخی در پرو

اماکن تاریخی در پرو
ماچو پیچو (Machu Picchu)

ماچو پیچو

شاید این مکان دیگر کلیشه شده باشد، ولی کلیشه شدن آن دلیل دارد. تا صحبت از پرو می شود، همه یاد ماچو پیچو می افتند. وقتی به این مکان باورنکردنی می رسید، منظره آن نفس شما را می برد. اگر صبح زود خودتان را به آنجا برسانید، می توانید شاهد طلوع زیبای خورشید از سمت دروازه خورشید باشید و سپس از هوانیا پیچو بالا بروید.

کوسکو و دره مقدس (Cusco and the Sacred Valley)

کوسکو و دره مقدس

در حالیکه از این شهر بیشتر به عنوان دروازه ای به سوی یکی از عجایب هفتگانه دنیا استفاده می شود، ولی خود آن هم چیزهای زیادی برای دیدن دارد. کوسکو در ارتفاع بالاتری از ماچو پیچو قرار دارد. خیابان های سنگفرش آن مسیر رسیدن به مکانی تاریخی را هموار می کنند. می توانید پیاده یا با اتوبوس به سمت کریستو بلانکو بروید و نمای شگفت انگیزی از شهر را ببینید و بازارهای جالب را سیر کنید و در پلازا دو ارماس استراحت کنید.

پیورا (Piura)

پیورا پرو

در خط ساحلی شمالی کشور پرو، سواحل و پلاژهای آرامش بخش و زیبایی وجود دارد. ماهیت ماجراجویانه سفر در پرو باعث می شود که وقتی به سواحل مانکورا، پونتا سال یا تامبز می روید، واقعاً احساس آرامش کنید. ارنست همینگوی هم در هنگام فیلمبرداری فیلم “پیرمرد و دریا” یک ماه در دهکده ماهیگیری کابو بلانکو ماند.

چاچاپویاس (Chachapoyas)

چاچاپویاس

جنگل مرتفع چاچاپویاس که در منطقه همیشه مه آلود پرو واقع شده است، منظره ای مرکب از کوه هایی خشن و جنگلی سبز و انبوه دارد. افراد کمی به این منطقه دورافتاده می روند و شاید دلیلش این باشد که دو روز طول می کشد تا به این منطقه برسید. ولی اگر رفتید، می توانید یکی از مکان های درجه یک دنیا مانند خرابه های پیش از دوره اینکاها را ببینید که روی قله انبوهی واقع شده اند و آبشارهای گوکتا، یکی از بلندترین آبشارهای دنیا را ببینید.

آریکوئیپا (Arequipa)

آریکوئیپا

این مکان که با عنوان شهر سفید شناخته می شود، معماری منحصر بفردی دارد و دومین شهر بزرگ پرو محسوب می شود. ویژگی اصلی آن این است که آتشفشان های زیادی دارد و چشم ای ابدی در آن وجود دارد که هر وقت از سال می توانید از آن دیدن کنید. این مقصد گردشگری زیبا ساختمان هایی دارد که عموماً از سنگ های آتشفشانی ساخته شده اند و مرکز تاریخی آن بیش از ده سال است که میراث جهانی نامیده شده است. کلیسای جامع آریکوئیپا، بسیار مشهور است و شروع خوبی برای شروع سفر به تنگدره کولکا است.

اوکساپامپا (Oxapampa)

اوکساپامپا

دهکده ای آلمانی در وسط سلوا آلتا در پرو، یکی از مقاصد زیبای گردشگری است. در اواسط سال 1800 بود که شرایط ضعیف معیشتی در اروپای مرکزی باعث شد که حدود 10 هزار نفر به این مناطق بکر سفر کنند. بسیاری از آنها برای جشنواره سلوامونوس به اینجا آمدند و با اتوبوس حدود 15 ساعت راه تا لیما است. البته وقتی آنجا برسید، متوجه می شوید که غذای خوبی دارد و مردم آن مهمان نوازند و مناظر اطراف، آبشارها و فضای سبز و وحشی آن، برای کمپینگ و پیاده روی عالی است.

هواکاچینا (Huacachina)

هواکاچین

تا حالا شن سواری کرده اید؟ اگر این تفریح را انجام نداده اید، می توانید آن را اولین بار در پرو امتحان کنید. هواکاچینا این تفریح تازه را دارد و از آن گذشته مردابی سبز-آبی و تپه های شنی بزرگ دارد که مناظری باورنکردنی خلق کرده اند. این منطقه تعریف و نماد یک شهر توریستی است و ارزش بازدید را دارد. در این مکان به شما خیلی خوش می گذرد و همچنین مناظر زیبایی را خواهید دید.
یکی از عجایب هفتگانه دنیای جدید در کشور پرو واقع است پرو کشوری اعجاب انگیز است که هزاران سال پیش یکی از پیشروترین تمدن‌های جهان بوده است.
پرو معمولا برای گردشگران ایرانی کشوری ناشناخته است اما هم اکنون این کشور جایگاه ویژه ای در گردشگری جهانی دارد به خصوص که ماچو پیچو به عنوان یکی از عجایب دنیای جدید در آنجا قرار دارد.
فصل‌ها در پرو را از نظر آب و هوایی می‌توان به دو زمان تقسیم کرد. یکی فصل باران و یکی فصل بدون باران و خشک‌تر. این تقسیم بندی تنها از نظر بارش است ولی دمای هوا بیشتر بستگی به ارتفاع محل دارد. مناطق مرتفع‌تر دمای پایین‌تری دارند.
فصل توریستی پرو از بهار تا تابستان است که در ارتفاعات «اندین» (Andean) فصل کم بارش است. از همین رو بهترین زمان برای استفاده از طبیعت کوهستان‌های پرو است. از زمستان تا اوایل بهار فصل بارش‌های سنگین است و استفاده از طبیعت را کمی با مشکل روبرو می‌سازد ولی این زمان توریست‌ها و خود مردم پرو را به سمت سواحل این کشور روانه می‌کند. در باقی اوقات سال دریا اکثراً طوفانی است.
در جنگل‌های شرقی همواره باران می‌بارد و بارانی ترین فصل‌های آن منطقه آذر ماه تا خرداد است. ولی با این حال توریست‌ها و علاقه‌مندان به گشت و گذار در جنگل در تمام سال به این مناطق سفر می‌کنند. در نوار ساحلی پرو دمای هوا در اکثر اوقات متعادل است. بیشترین دما حدود 30 درجه سانتی‌گراد و کمترین 20 درجه است که شب‌ها معمولاً به این دما می‌رسد. در مناطق دیگر در زمستان‌ها هوا کمی سردتر می‌شود و روز‌ها به حدود 15 تا 20 درجه می‌رسد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است