اماکن تاریخی رم ایتالیا

اماکن تاریخی رم ایتالیا
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تاریخی رم ایتالیا آشنا  بشیم .
کلسئوم 

کلسئوم و مشهورترین بنای رومی

کلسئوم و مشهورترین بنای رومی  است که هیچ وقت نمی توانید بدون دیدن کلسئوم واقعا ادعا کنید که به رم رفته اید . کلسئوم مشهورترین بنای رومی با بیش از ۱٫۹۰۰ سال قدمت است که به عنوان تئاتر Flavius هم شناخته می شود . بعد از سقوط رم این بنا متروکه می شود و به عنوان یک انبار قرون وسطایی مورد استفاده قرار می گیرد . خوشبختانه نزدیک به ۴۰ درصد از آمفی تئاتر اصلی هنوز پابرجاست و هنگامی که از شمال غربی به آن نگاه می کنید هنوز هم مثل یک ساختمان کامل دیده می شود .

مقر واتیکان در رم

مقر واتیکان در رم

واتیکان مقر کلیسای کاتولیک روم و میدان فوق العاده ی سن پیتر محسوب می شود . آن همچنین خانه بزرگترین کلیسای دنیا ، کلیسای سن پیترو ، یکی از بزرگترین موزه های دنیا ، موزه واتیکان و کلیسای سیستین است. کلیسایی که دارای زیباترین سقف ساخته شده توسط بشر می باشد و توسط هنرمند نابغه ، میکل آنژ نقاشی شده است .

فواره های تروی

فواره های تروی

فواره های تروی در قرن ۱۸ میلادی و در کنار قنات Acqua Virgo به عنوان جایگزین یک فواره قدیمی تر و بسیار کوچکتر که در قرن ۱۵ ساخته شده بود ، بنا گردید. این فواره غالبا با سنگ هایی که از Tivoli ، محلی در ۳۵ کیلومتری آنجا ، آورده شده بود، ساخته شده و مشرف به چندین مجسمه با شکوه از Fillippo della Valle  و Pietro Bracci است.

پله های اسپانیایی

پله های اسپانیایی

در بالای این پله ها شما می توانید از یکی از مطلوب ترین مناظر شهر جاودان (رم) لذت ببرید . این پله ها در اوایل قرن ۱۸ میلادی ساخته شده اند و به میدان اسپانیا و کلیسای Trinita dei Monti متصل می شود . این مکان از گذشته محل محبوبی برای گرد همایی های مختلف مردم ایتالیا و همچنین گردشگران محسوب می شود .

کلیسای سانتا ماریا   Santa Maria Maggiore

کلیسای سانتا ماریا 1 2

کلیسای سانتا ماریا احتمالا در سال ۴۰۰ میلادی در رم ساخته شده است. زمان تکمیل آن نیز در زمان پاپ سیکتوس سوم انجام شده است. این کلیسا نخستین بار توسط پاپ لیبروس ساخته شده و به مریم مقدس اهدا شده است. بسیاری از مومنان مذهب کاتولیک اعتقاد دارند که شبی که جسم مریم مقدس به بهشت عروج کرده است، برف می باریده است و طراحی پلان توسط مریم باکره هدایت شده است. کلیسای جامع سانتاماریا یکی از کهنسال ترین و قدیمی ترین کلیساهای شهر رم در کشور ایتالیاست. این کلیسا به مریم مقدس اختصاص داده شده است. همچنین باید بدانید، این کلیسا به طور موقت، زمانیکه وضعیت قصر لاتران رو به وخامت نهاده بود، محل زندگی پاپ های کاتولیک بوده است. اما بعدها، محل اقامت پاپ ها به شهرک واتیکان در قصر واتیکان منتقل شد.
موزه‌های کاپیتول رم  Capitoline Museums Rome

موزه‌های کاپیتول رم

موزه های کاپیتول یکی از قدیمی ترین موزه های ملی در جهان هستند. این موزه یکی از غنی ترین مجموعه های باستان است و یکی از مهم ترین دیدنی های رم به شمار می رود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. با تور اروپا به ایتالیا و شهر رم سفر کنید و از این موزه منحصر به فرد دیدن کنید. موزه‌های کاپیتول روی تپه‌ی کاپیتولین شهر رم واقع شده‌اند و مجموعه‌ای از سه ساختمان هستند که طرحشان را میکل‌آنژ ریخته. تاریخ این موزه‌ها به سال ١۴٧١ میلادی برمی‌گرد؛ هنگامی که پاپ سیکستوس چهارم، چند پیکره‌ی برنزی را به شهر هدیه کرد.

گورستان تاریخی ورانو در رم

گورستان تاریخی ورانو در رم

گورستان ورانو در اوایل قرن نوزدهم در رم تاسیس شده است . این گورستان به قربانیان جنگ جهانی اول ، گورستان یهودیان و گورستان کاتولیک تعلق دارد. گورستان وارنو در حدود ۸۳ هکتار وسعت دارد و یکی از دیدنی های رم به شمار می رود که گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. گورستان ورانو شامل دخمه های باستانی مسیحی است . این گورستان در طول سالهای  ۱۸۰۷-۱۸۱۲ هنگامی که ناپلئون پادشاه ایتالیا بود ، توسط معمار جوزپه والادیه مدرن و بازسازی شد. چهره های معروفی از جمله انیو بالبو ، چارلز کنت اسکات ، آلبرتو موراویا ، الساندرو مورسچی ، در این مکان به خاک سپرده شده اند. این گورستان یکی از دیدنی های ایتالیا در شهر رم محسوب می شود.
ویلا آدریانا Villa Adriana

ویلا آدریانا

ویلای امپراطور “هادریان” که در منطقه تیوولی در ۲۰ مایلی شرق شهر تاریخی «رم» – پایتخت ایتالیا – واقع شده است، قدمت ۱۸۰۰ ساله دارد و در زمان حکومت امپراطور هادریان به همراه ۳۰ ساختمان دیگر در زمین به مساحت ۲۵۰ هکتار محلی برای استراحت وی و خانواده‌اش بوده است. ویلای هادریان مجموعه‌ای از معماری‌های گوناگون به‌ویژه معماری یونانی و مصری را به نمایش می‌گذارد. این ویلا امروزه یکی از مهم تریندیدنی های رم به شمار می رود. این ویلا بزرگترین نمونهٔ رومی از باغ‌های اسکندری است که چشم‌اندازی مقدس را به‌وجود می‌آورد. این ویلا که یکی از آثار تاریخی شاخص تمدن رم باستان به شمار می‌رود و در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده، در زمان اوج رونق خود از امکانات رفاهی فراوان ویژه امپراطور استفاده هادریان بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به چند کاخ، کتابخانه‌، حمام آبگرم،‌ تئاتر‌، کلزیوم‌، حیاط بزرگ و دورنمایی از یک باغ با فواره‌های زیبا اشاره کرد.
کتابخانه ملی رم 

کتابخانه ملی رم

کتابخانه ملی رم که نام رسمی آن کتابخانه مرکزی ملی امانوئل دوم است با همتای خود، یعنی کتابخانه ملی شهر فلورانس، در زمینه تهیه کتابشناسی‌هایی از منابع ایتالیایی و خارجی همکاری نزدیک دارد. کتابخانه ملی مرکزی رم ابتدا در کالج رم آنتیک، جایی که قبلا نیز کتابخانه بود برپا شد. بعد از گذشت یک قرن در ۳۱ ژانویه سال ۱۹۷۵ محل جدید کتابخانه در فضای وسیع و باستانی کسترو پرتوریو افتتاح شد. با تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های ایتالیا در رم لذت ببرید. کتابخانه ملی رم، یکی از مجموعه‌های بسیار جالب و مشهور در سراسر جهان است. این مجموعه حاوی نسخه‌های خطی، دستنوشت‌‌های نویسندگان، کتاب‌ها، عکس‌ها و طراحی‌های مربوط به رم از قرن ۱۶ به بعد است. منابع اولیه این کتابخانه، مجموعه‌های شامل نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ قدیم و کتاب‌های معمولی چاپی از کتابخانه‌هایی بود که زمانی به فرقه‌های مذهبی تعلق داشت.
موزه ماکسی رم MAXXI – National Museum

موزه ماکسی رم

کار ساخت موزه ماکسی ایتالیا از سال ۱۹۹۸ شروع شد و بیش از ۱۰ سال اتمامش زمان برد. این موزه در محله فلامینکو رم واقع شده است. کار برنامه ریزی و تامین هزینه های این مجموعه توسط وزارت میراث فرهنگی ایتالیا انجام شده است . با تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا در رم لذت ببرید. موزه ملی ماکسی اولین موزه ملی هنرهای معاصر رم می باشد ، ساخت این موزه توسط گروه معماری زاها حدید (Zaha Hadid) پس از یک دوره ده ساله به پایان رسید و درهای آن اکنون به روی عموم باز است . این خانم معمار انگلیسی – عراقی در سال ۲۰۰۴ موفق به دریافت جایزه معتبر در زمینه معماری شد. این موزه از دیدنی های ایتالیا به شمار می رود.

 

میدان فردوسی رم Piazzale Ferdowsi

میدان فردوسی رم

یکی از جاذبه های گردشگری رم و دیدنی های ایتالیا که باعث غرور ایرانیان است، میدان فردوسی است. میدان فردوسی در رم در منطقه لاتزیو که یکی از مناطق سرسبز شهر رم است، واقع شده است که هم گردشگاه اهالی این شهر و هم محل تردد گردشگران خارجی است. در این میدان مانند میدان فردوسی ایران تندیسی از ابوالقاسم فردوسی نصب شده است که قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد.  این مجسمه ۱۸۵ سانتیمتر ارتفاع دارد و از مرمر سفید ساخته شده است. تندیسی از جنس سنگ مرمر ساختهٔ ابوالحسن صدیقی که در سال ۱۹۵۸ طی یک مراسم رسمی در پارک ویلا بورگزه (Villa borghese) در شهر رم ایتالیا نصب شده‌است و یکی از دیدنی های رم به شمار می رود. پارک ویلا بورگزه (Villa borghese) پارک طبیعی بزرگی در شهر رم است که شامل ساختمانها، موزه ها و از جمله موزه گالریا بورگزه – galleria borghese می باشد. پیوند های فرهنگی بین دو ملت ایتالیا و ایران فقط به میدان فردوسی ختم نمی شود و در شهر رم مصادیق عینی دیگری هم از علاقه و توجه ایتالیایی ها به کشورمان را می توان یافت.

میدان ونیزی رم Venezia Square Rome

میدان ونیزی رم

پیازا ونیز قطب مرکزی رم، ایتالیا، که در آن بسیاری از خیابان های مهم رم، از جمله ویا کوآترو، ویا دل پلبیسکیتو، ویا دل کورسو به یکدیگر می رسند. این میدان یکی از مهمترین میادین رم و ایتالیا به شمار می رود. با تور ایتالیا سفر کنید و از میدان های ایتالیا دیدن کنید. میدان ها در رم بسیار مهم هستند و افراد زیادی از آنها دیدن می کنند. میدان ونیزی میدانی است که در مرکز رم، در دامنه تپه کاپیتولین و در نزدیکی فروم رومانوم واقع شده است. نام این میدان از بنای همسایه اش یعنی ساختمان ونیز، که سفارت جمهوری ونیز سابق در آن بوده بر گرفته شده است. در این میدان همچنین قبر سرباز گمنام قرار دارد که به عنوان یادگار کشته شدگان جنگ جهانی اول بنا شده و دو نگهبان دائماً از آن حراست می کنند. میدان ونیز یکی از جاذبه های گردشگری رم و دیدنی های ایتالیاست.

میدان باربرینی رم Piazza Barberini

میدان باربرینی رم

پیازا باربرینی یک میدان بزرگ در مرکز شهر رم، واقع در تپه Quirinal است. این میدان در قرن شانزدهم ساخته شده است اما بسیاری از ساختمان های اطراف آن بازسازی شده اند. عنصر مهم این میدان هم مثل همه میدانهای رم آب نما یا فواره است. با تور ایتالیا و یا تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا در این کشور بازدید کنید. بعد از اینکه در سال ۱۶۲۵ کاخ خانواده باربینی در سمت جنوب این میدان ساخته شد، این میدان، باربرینی نامگذاری شد. در اصل یک دروازه بزرگ باروک به سمت قصر در گوشه جنوب شرقی این میدان بوده که توسط پیتر دا کورتانا طراحی شده بوده است، اما برای ساخت یک جاده جدید در قرن نوزدهم این دروازه تخریب شده است. عکس ها و حکاکی های اولیه از این میدان، دروازه را نشان می دهد. میدان باربرینی یکی از دیدنی های رم به شمار می رود.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است