اماکن تاریخی سوئد

اماکن تاریخی سوئد
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تاریخی سوئد بیشتر آشنا بشیم .
محله قدیمی

محله قدیمی استهکلم

قدمت این محله به دهه ۱۲۰۰ میلادی بازگشته و پر از مناظر دیدنی، جاذبه‌، کافه و رستوران‌های با کیفیت و همچنین بوتیک و مغازه است. محله قدیمی یا «گامْلا اِستان» (Gamla Stan) یک موزه زنده است که در قلب شهر نفس می‌کشد. برای خیلی‌ها اینجا اولین توقف سفر ماجراجویانه در شهر خواهد بود. قطعاً هیچ راهی سریع‌تر و بهتر از بازدید اینجا برای رویارویی با روح استکهلم و آشنایی با فرهنگ غالب شهر نیست. می‌توانید از مغازه‌های متعدد این قسمت شهر، سوغاتی‌ و هدیه‌های جالبی تهیه کنید.
با پرسه زدن در هزارتوی کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ محله قدیمی به دوران قرون وسطی سفر خواهید کرد. طاق‌ها و نقاشی‌های قدیمی در پشت ورودی‌های زیبا پنهان‌ شده‌اند. اگر در زمستان به این شهر سفر می‌کنید، حتماً به بازار کریسمس هم سر بزنید. این بازار مانند تجربه یک داستان رویایی است. کلیسای جامع استکهلم، موزه نوبل و کاخ سلطنتی همگی در اینجا قرار دارند و بازدید از آن‌ها بسیار واجب است. اگر به کاخ سلطنتی رفتید حتماً سعی کنید تعویض گاردها را تماشا کنید.

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی استهکلم

بازدید از کاخ سلطنتی (Sverige’s Kungahus) به تنهایی می‌تواند یک روز شما را پر کند. این کاخ که در لب آب، در کمربندی محله قدیمی قرار دارد، محل رسمی اقامت شاه سوئد است. جالب است بدانید اقامتگاه ملکه در جایی دیگر، در جزیره‌ای زیبا به نام «دروتنینگهلم» به معنی جزیره ملکه قرار دارد. در این بنا می‌توانید غنا و شکوه امپراتوری سوئد را ببینید. کاخ سلطنتی یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های اروپا بوده و بیش از ۶۰۰ اتاق و ۵ موزه را در خود جای داده است. تاریخ ساخت این بنای بزرگ به قرن هجدهم و سبک باروک بازگشته و یک گوهر گران‌قدر محسوب می‌شود. تاج نقره‌ای ملکه کریستینا، موزه عتیقه‌جات، اسلحه‌ خانه، خزانه و موزه سه تاج (Tre Kronor) در این مجموعه نگهداری می‌شوند. همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد، بازدیدکنندگان می‌توانند تعویض گاردهای سلطنتی را تماشا کنند.

موزه واسا

موزه واسا

کشتی جنگی باورنکردنی «واسا» (Vasa) به جای آنکه افتخار ناوگان امپراتوری سوئد باشد، نسخه اولیه فاجعه کشتی تایتانیک در قرن‌ها بعد بود و در سال ۱۶۲۸ در میانه راه غرق شد. طی عملیاتی که در سال ۱۹۶۱ صورت گرفت، لاشه کشتی بیرون آورده شد و امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند این شکوه نجات یافته قدیمی را تماشا کنند. سه تیرکی که روی سقف موزه قرار دارند تنها جاذب گردشگران نیستند؛ آن‌ها دقیقاً به همان ارتفاع و شکل تیرک‌های اصلی کشتی ساخته شده‌اند. موزه واسا پربازدیدترین موزه سوئد به شمار می‌رود. سالانه بیش از یک میلیون نفر برای تماشای ده نمایشگاه متفاوت این موزه به آن سر می‌زنند.

یورگوردِن

یورگوردِن

«یورگوردن» (Djurgården) یک اقیانوس آرامش در قلب شهر استکهلم است که گردشگران و اهالی شهر را به یک اندازه به خود جذب می‌کند. این جمعیت به ویژه در روزهای بلند ماه‌های تابستان و شب‌های کوتاهش بیشتر می‌شود. اینجا مکانی عالی برای گردش و پیک‌نیک بوده و همچنین برخی از موزه‌ها و جاذبه‌های برتر شهر نیز در آن قرار دارند. تعدادی کافه، رستوران، اسنک فروشی، بار و هتل هم در محوطه پراکنده شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند برای طی مسیرهای داخل جنگل دوچرخه کرایه کنند و یا اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستند سوار قایق‌ شوند.
موزه تازه تأسیس «آبا» (Abba)، موزه رو باز «اِسکانسِن» (Skansen) و شهر بازی «گرونا لونْد» (Gröna Lund) هم در اینجا واقع شده‌اند. می‌توانید با استفاده از مترو و پیاده شدن در ایستگاه «اسلوسِن» (Slussen) و همچنین با استفاده از تراموا و اتوبوس یا پیاده‌روی پانزده دقیقه‌ای از مرکز شهر هم به یورگوردن برسید.

موزه اِسکانسِن

موزه اِسکانسِن

قدیمی‌ترین موزه رو باز جهان، موزه «اسکانسن» (Skansen) واقع در جزیره یورگوردن است که یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های خانوادگی به ویژه برای خانواده‌هایی با فرزندان کوچک محسوب می‌شود. در اینجا به جز موزه می‌توانید از باغ وحش استکهلم هم دیدن کنید. با وجود بیش از ۱۵۰ ساختمان متفاوت که از کل کشور گردآوری شده و به این ناحیه منتقل گردیدند، می‌توانید نمایی از کل سوئد را یکجا ببینید. خانه‌‌های اربابی، نانوایی، کلیسای چوبی و زیبای «سِگلورا» (Seglora) و یک سفالگری بخشی از این ساختمان‌ها هستند. در باغ وحش نیز می‌توانید گوزن شمالی، خرس، گرگ، شیر دریایی و سیاه‌گوش‌ها را تماشا کنید. یک قسمت سرگرم کننده برای کودکان هم در نظر گرفته شده است.

موزه عکاسی

موزه عکاسی

«فوتوگرافیسکا» (Fotografiska) موزه عکاسی معاصر استکهلم بوده و گلچینی از نمایشگاه‌های مختلف را طی سال به نمایش می‌گذارد. یک رستوران، کتاب فروشی و سوغاتی فروشی هم در اینجا وجود دارند و از طبقه بالا می‌توانید یکی از زیباترین نماهای موجود از شهر را تماشا کنید. در سال‌های اخیر تعداد بازدیدکنندگان موزه به طور قابل توجهی افزایش داشته و امروزه یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های عکس دنیا به حساب می‌آید.

شهرداری (تالار شهر)

شهرداری استهکلم

ساختمان شهرداری (Stadshuset) که در کنار آب قرار گرفته و سه تاج طلایی در نوکش دارد، یکی از ساختمان‌های نمادین استکهلم بوده و در بسیاری از عکس‌ها و کارت پستال‌های شهر به چشم می‌خورد. این بنا در سال ۱۹۲۳ همزمان با عید نیمه تابستان سوئد بازگشایی شد. مراسم معتبر نوبل هر سال در این تالار برگزار می‌شود. با بازدید از ساختمان شهرداری استکهلم این شانس را خواهید داشت تا از بالای برج معروفش شهر را تماشا کنید.

موزه مدرن

موزه مدرن سوئد

با بازدید از موزه مدرن (Moderna Museet)، با یکی از بهترین مجموعه‌های هنر قرن بیستم تا به امروز اروپا روبرو خواهید شد. نقاط برجسته این موزه آثاری از «پیکاسو»، «دالی»، «ماتیس» و «دِرکِرت» هستند. در این موزه هر چیزی از هنر مدرن اولیه تا هنر معاصر را می‌توانید ببینید. موزه مدرن در جزیره زیبای «کِپسهلمِن» (Skeppsholmen) توسط «رافائل مونِئو» معمار اسپانیایی طراحی شده است. علاوه بر مجموعه دائمی، نمایشگاه‌های موقتی، ورکشاپ کودکان، یک مغازه، کتابخانه و یک رستوران عالی با نمای یورگوردن هم در این موزه وجود دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق از ساعات کاری موزه و هزینه ورودی به وب‌سایت رسمی موزه مدرن سر بزنید.

ویسبی (Visby)، جزیره گاتلند (Gotland)

جزیره گاتلند

ویسبی شهر محصور قرون وسطایی است که “مروارید دریای بالتیک” نامیده می شود و به عنوان شهر میراث جهانی یونسکو اعتبار خوبی به شهر قدیمی وایکینگ ها (Viking)  میدهد. ویسبی شهری تبلیغاتی مسلح در شمال اروپاست که بسیار خوب نگه داشته شده است و طبق گفته یونسکو، دیوارهایش ۷۰۰ سال قدمت تاریخی دارد. این شهر عجیب که با رزهای وحشی و خرابه‌های چند صد ساله پوشیده شده است، زندگی مدرن و ساده اسکاندیناویای امروز را پذیرفته است. در این شهر، خانه‌های مجلل و چوبی ۱۰۰ ساله در کنار خیابانهای پرپیچ و خم سنگفرش شده قرار دارند. نیازی به نگرانی درباره تمام شدن خرابه های دیدنی نیست، چرا که گاتلند ۹۰ کلیسا را در خود جای داده است که بیشتر آنها قبل از قرن ۱۲ ساخته شدهاند.

جوگاردن (Djurgården)

جوگاردن

جوگاردن جزیره ای است که کمی از مرکز استکهلم دورتر است. این پارک جزیره‌ای با مکانهای سبز، موزه ها و دیگر گزینه های تفریحی پرشده است. در آبریز جوگاردانسبران (Djurgårdsbrunncanal)  قدم بزنید و یا از چند تا از بهترین جاذبههای توریستی مانند موزه آبا (The Abba Museum)، موزه اتنوگرافی (The Museum of Ethnography)، موزه وسا (The Vasa Museum)، موزه و باغ وحش روباز، پارک تفریحی و دیگر امکانات استکهلم لذت ببرید. این جزیره همچنین برای کسانی که اهل خوردن غذاهای خوشمزه هستند و آنهایی که نیازمند فیکا (اصطلاحی سوئدی برای زمان قهوه) می‌باشند، تعداد بسیار زیادی از رستورانها وکافه‌ها را پیشنهاد میکند. اگرچه، این جزیره بسیار کوچک است، ولی چیزهای زیادی برای مشغول کردن مسافران دارد و توریست‌ها به راحتی میتوانند یک روز کامل را در آنجا بگذرانند.

آبریز گوتا The Göta Canal

آبریز گوتا

کانال گوتا، راه آبی ۱۹۰ کیلومتری که در قرن ۱۹ ساخته شده است را میتوان بهترین شاهکار مهندسی سوئد نامید. این آبریز، استکهلم را که در شمال سوئد قرار دارد به گوتنبرگ در جنوب غربی این کشور متصل میکند. همراه این آبریز ۴۷ پل و ۵۸ سد متحرک قرار دارد. در این کانال می‌توان از سواری آرام ‌بخش در کشتی مسافربری لذت برد و یا قایقی اجاره کرد و تور گردشگری خود را اداره نمود. افرادی که قایقرانی بلد نیستند و یا دنبال راهی ارزانتر برای دیدن مناطق بومی بی نظیر این کانال هستند، می‌توانند از دوچرخه ‌های همراه با راهنما برای منطقه آبریز استفاده کنند.  مهم اینکه؛ ان آبریز از ماه می تا سپتامر آماده پذیرایی از توریست ها است.
سیگتونا (Sigtuna)

سیگتونا

پیشنهاد می‌کنیم که تفرجی تاریخی در سیگتونا که قدیمی ترین شهر سوئد است، داشته باشید. سیگتونا، شهری باصفا است که در دریاچه مالارن دراوپلاند (Lake Mälaren in Uppland) در شمال استکهلم واقع شده و در زمان وایکینگ ها حدود سال ۹۸۰ بعد از میلاد مسیح کشف شد. این شهر با وجود اندازه کوچکش، به دلیل اهمیت تاریخی‌ که دارد  هنوز هم شهری پذیرفته شده در میان توریست‌ها به شمار می‌رود. مرکز این شهر قرون وسطایی با مغازه‌های هنری، رستورانهای محلی، کافه های فریبنده و مغازه های لباس ‌فروشی پر شده است. گردش در کلیساهای قرون وسطایی، خرابه ها و سنگ های طلسم شده اطراف این شهر را فراموش نکنید. کلیسای مریم مقدس ساختمانی آجری است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و مکانی مناسب برای شروع سفرتان در این شهر به شمار می‌رود.
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است