اماکن تاریخی قرقیزستان

اماکن تاریخی قرقیزستان

برج Burana 

برج بارانا

در جنوب Tokmok و نزدیک به شهر بیشکک واقع شده است و برای یک گردش روزانه  مناسب می باشد، این برج در واقع یک مناره است که ازقرن 10 درشهر Karakhanid از توابع Balasagun باقی مانده است. همچنین در کنار برج، یک صف جالب ازbalbals   سنگ قبر سازان ترکی وجود دارد.

بیشکک

بیشکک قرقیزستان

پایتخت قرقیزستان یک شهر آرام با بلوارهای گسترده، پارکهایی با درختان پر برگ و نمایش واضح و روشن ازبرف در کوه آلاتو درجنوب شهر میباشد. هرچندکه این مناظرخاص محدود است، اما  این شهر محل دلپذیری برای انجام کسب و کار با دارا بودن هتل های خوب و رستوران ها و موزه های جالب مانند موزه تاریخی می باشد.

Kochkor

کوچکور

این بازار کوچک شهر یک مرکز مهم برای صنعت توریسم قرقیزستان به حساب می آید. برای گشت و گذار در دریاچه Song-Kol به راحتی از این مکان می توان اقدام نمود، بطوریکه بعد از شب میتوان به چمنزار jailoo در منطقه Salala-Saz و دریاچه کوچک و جواهر مانند KolUkok سفر نمود.

کوه  Osh, Solomon’s

کوه اوش

شهر Osh درجنوب این کشور واقع شده است و دارای یک نماد سنگی است که به نام تخت سلیمان معروف است زیرا تصور بر این است که پادشاه افسانه ای یکبار آنجا خوابیده است. در بالا یک معبد کوچک به نام خانه Babur قرار دارد که یک مکان زیارتی مهم برای ازبک ها به شمار می رود.

مجتمع Talas, ManasOrdu 

مجتمع تالاس

نزدیک به شهر تالاس یک مجتمع بزرگ یادبودی قرار دارد که مربوط به Manas قهرمان افسانه ای قرن 10 قرقیزستان می باشد. اگر چه معلوم نیست که آیا Manas در همین مکان به خاک سپرده شده است یا خیر ولی مقبره ای دراینجا قرار دارد که این مکان از احترام زیادی برای بسیاری ازمردم قرقیزستان برخوردار است.

بازار Osh

بازار اوش

بازار OSH  یکی از جاذبه های اصلی قرقیزستان می باشد که سر و صدای اردک ها و مردمی که در اطراف این بازار مشغول خرید و فروش می باشند، هرج و مرج و سر و صدای زیادی را در این مکان ایجاد می نماید. این بازار یکی از بزرگترین مراکز برای خرید سوغات و یا هر چیز دیگر بوده و می توانید زیر نور افتاب و در فضای باز خرید کرده و با مردم آسیای مرکزی بیشتر آشنا شوید.

Petroglyphs

پتروگلیپس

سرتاسر قرقیزستان می توان کنده کاری بر روی سنگها با قدمت تاریخی را یافت اما موارد قابل دسترسی آنها نزدیک به شهر Cholpon-Ata در ساحل شمالی دریاچه Issyk-Kul میباشد. بازدید موزه Simaluu-Tash جایی که هزاران اثر سنگی تراشیده در حدفاصل بین دو یخچال در بالای دره Freghana قرار گرفته اند. یک مکان مقدس با قدمت نزدیک به 2000 سال قبل از میلاد که اکنون نیز مورد احترام مردم تین شان می باشد.
 
کاروانسرای Tash Rabat

کاروانسرای تاش رباط

کاروانسرای Tash Rabat که در ارتفاع 3500 متری دامنه کوه به صورت نیمه خرابه در مسیر ارتباطی با چین قرار گرفته است. این کاروانسرا در قرن 15 میلادی در محلی که احتمالا صومعه مسحیان نسطوری بوده، ساخته شده است. کاروانسرای Tash Rabat به همان اندازه که جذابیت دارد، به عنوان یک نقطه شروع خوب برای پیاده روی تلقی می گردد.
 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است