اماکن تاریخی نامیبیا

اماکن تاریخی نامیبیا

کشوری به عنوان مستعمره آلمان

 

دیدنی های نامیبیا

 

آلمان هیچ­‌گاه به عنوان یک کشور مستعمراتی قدرتمند مانند انگلیس و اسپانیا و پرتغال شناخته‌ نشد. هرچند آلمانی‌ها ادعا­هایی در آفریقا و گینه داشتند. نامیبیا نیز یکی از این سرزمین‌ها بود. هم‌اکنون نیز زبان آلمانی به طور فراگیر در این کشور استفاده می‌شود. حدود ۳۰۰,۰۰۰ نفر از نژاد­های آلمانی، هنوز در نامیبیا زندگی می‌کنند، مخصوصا در شهر­های «سواکوپموند» (Swakopmund) و «لودرتیز» (Ldertiz).

تاثیر آلمان، تاریخ کشور را شکل داده hست، اما گروه‌های مستعمراتی، یک سری جرم‌هایی را علیه قبیله‌های محلی انجام دادند که برای این کار­، دولت آلمان در سال ۲۰۰۴ به طور رسمی از آنان عذرخواهی کرد.

پایتخت آرام ویندهک

 

پایتخت آرام ویندهک

 

وقتی راجع به شهر­های پایتختی قاره­‌ آفریقا از جمله قاهره یا ژوهانسبورگ فکر می‌کنم، فقط شلوغی و پر جنب‌وجوشی شهر را به یاد می‌آورم. اما شهر ویندهک فرق می‌کند.

ویندهک، در مرکز جغرافیایی کشور واقع شده و حدود ۳۵۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. «کلیسای مسیح» (Christuskirche) و باغ‌های پارلمان، مکان‌های خوبی برای بازدید هستند. فروشگاه‌های محلی و خونگرم بودن مردم، برایم خیلی جالب بود.

 

شهر ساحلی سواکوپموند

 

شهر ساحلی سواکوپموند

 

شهر برجسته‌ی دیگری که در نامیبیا قرار دارد، سواکوپموند است که در ساحل نامیبیای غربی قرار گرفته است. «موند» (mund)، یک کلمه‌ی آلمانی به معنی دهن و «سواکوپ» (swakop)، اسم رودخانه‌ای است که به اقیانوس آرام می‌ریزد و شهر به این دلیل، این‌چنین نام‌گذاری شده است.

اگرچه سواکوپموند، چهارمین شهر بزرگ در نامیبیا است، فقط ۴۵ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.

در ماه‌های تابستان، سواکوپموند یک مقصد محبوب برای گردشگران و دوستداران ساحل است. همچنین این شهر به خاطر مکان‌های قهوه‌خوری کوچک، معماری آلمانی و ساحل‌های عالی خود نیز معروف است. غذاهای دریایی این شهر، بسیار خوشمزه هستند.

من در هتل «سواکوپموند استرند» (Swakopmund Strand) نیز اقامت داشتم که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اقامت در این شهر است.

 

مردم هیمبا

 

مردم هیمبا

 

مردم «هیمبا» (Himba)، موهای خود را با روبان یا قیطان می‌بندند و آن‌ها را با چسب «اتجیزه» (Otjize)، رنگ می‌کنند و حالت می‌دهند و به همین دلیل معروف هستند. این قبیله‌ی نیمه کوچ‌گر، در منطقه­ «کوننه» (Kunene Region) از نامیبیا زندگی می‌کنند که در شمال قرار دارد.

استفاده از خاک­ رس در موهایشان، آن‌ها را از آفتاب سوزاننده محافظت می‌کند. آن‌ها همچنین یک ترکیب خاصی از سرشیر و خاک ­رس را روی پوستشان می‌کشند تا حشرات و پشه‌ها را دور نگه دارد. این ماده پوست را از گرما نیز درامان نگه­ می‌دارد.

 

لودرتیز بخشی از کشور آلمان در آفریقا

 

لودرتیز بخشی از کشور آلمان در آفریقا

 

نامیبیا، مستعمره‌ی آلمان بود. از جمله شهرهایی که توسط آلمانی‌ها ساخته و بنا شد، شهر «لودرتیز» (Ludertiz) بود.

شهر «هاربر» (Harbour) که در جنوب «والویزبی» (Walvis Bay) قرار گرفته، خانه‌ا‌ی برای معماری و میراث آلمان است. «فلسنکیرچه» (Felsenkirche)، کلیسایی است که در بالای کوه قرار گرفته و بر کل شهر و خلیج، احاطه دارد. این شهر در دوران تب الماس در آغاز قرن ۱۹ نیز بسیار معروف بوده است.

 

شهرستان کاتاتورا

 

شهرستان کاتاتورا

 

برخی از مردم از گردش‌هایی لذت می‌برند که برای بقیه‌ی مردم جذاب نیست. اما برای من، بازدید از شهرستانی در کنار «شهر کیپ» (Cape Town) ، در سال ۲۰۱۳، یک تجربه‌ی عجیبی بود.اما مهم است که تاریخ و شرایط دوران «آپارتایر» (Apartheid) و تبعیض‌نژادی را در آن دوران درک کرد.

نامیبیا، استقلال را در سال ۱۹۹۰ از آفریقای جنوبی به دست گرفت. این کشور تحت تاثیر قانون جدا­کردن شهروندان سیاه و سفید قرار گرفت.

همسایگی شهرستان «کاتاتورا» (Katatura)، پذیرای گردشگران است تا اولین تجربه‌ی خود را در آن داشته باشند و سپس یک گردشی را در درون شهرستان کاتاتورا، ارائه می‌دهد.

 

شهر ارواح در کولمانسکوپ

 

شهر ارواح در کولمانسکوپ

 

۱۰۰ سال قبل، سربازان آلمانی در شهر «کولمانسکوپ» (Kolmanskop) به خوش‌گذرانی می‌پرداختند. این شهر کمی با لودرتیز فاصله دارد و در دوران تب الماس نیز بسیار محبوب بوده است.

این شهر، اولین شهر دارنده‌ی تراموای برقی در آفریقا بود. اما امروزه، این‌چنین نیست. در واقع کولمانسکوپ به شهر ارواح تبدیل شده که این شهر را به یکی از پربازدیدترین شهرهای کشور تبدیل کرده است. نیروی صحرا باعث شده تا گردشگران هنگام بازدید از خانه‌های متروکه، تا زانو در شن فرو بروند.

هنرهای اصلی متعلق به کشور نامیبیا در مرکز هنر

 

نقاشی نامیبیا

 

همه دوست دارند برای عزیزانشان از کشور نامیبیا سوغاتی بخرند. مخصوصا سوغاتی‌هایی که از قاره‌ای مانند آفریقا آمده‌ باشند.

باید بگویم هنری که به قاره‌ی سیاه تعلق دارد، از زیباترین و مرموزترین هنرهای جهان است. «مرکز هنر نامیبیا» (Namibia Craft Center)، که در ویندهک قرار دارد، نمایانگر هنر کل کشور است و ۴,۰۰۰ شغل برای مردم این کشور ایجاد کرده است. از جمله آثار دستی می‌توان سبد­های بافته شده، دانه‌های کنده‌کاری‌شده «ماکالانی» (Makalani) و جواهرات ساخته‌شده از پوست تخم شترمرغ را نام برد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است