اماکن تاریخی کلمبیا

اماکن تاریخی کلمبیا
Santuario de Las Lajas (سانتوریو دو لاس لاجاس)

سانتوریو دو لاس لاجاس

دقیقا در شمال مرز اکوادور، Santuario de Las Lajas قرار دارد؛ که یکی از دل‌انگیزترین بناهای مذهبی در تمام کلمبیا میباشد. این سازه بر روی پلی که از رودخانه‌ی Guaitara (گوایتارا) میگذرد ساخته شده، و گویی مستقیما از داستان‌های باورنکردنی آمده. این کلیسای بزرگ با سبک گوتیک در اوایل قرن بیستم به لطف بخشش‌های مالی محلی‌ها ساخته شد و اکنون موزه‌ای کوچک درون ساختمان قرار دارد. از شهر مجاور یعنی Ipiales (ایپیالِس) تا Santuario de Las Lajas مسیری آسان میباشد، جایی که مسافران میتوانند به تورهای راهنمادارِ کلیسا ملحق شوند.

Monserrate (مونسِراته)

مونسِراته

شهر کلمبیایی بوگوتا به علت ارتفاع زیاد از سطح دریای آن پایتختی خاص میباشد، جایی که با بازید از Moserrate شناخته میشود. در بالای کوه Monserrate، که چشم‌اندازی به شهر دارد، کلیسایی مربوط به قرن هفدهم وجود دارد که به عنوان محل اجتماعی برای زائرین مذهبی خدمت میکند. یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه‌ی بوگوتا، سوار شدن بر قطار کابلی یا تراموای هوایی به سمت نوک Monserrate میباشد. از آنجا میتوان طلوع آفتاب بر فراز مرکز شهر بوگوتا به شیوه‌ای خارق‌العاده مشاهده کرد.

شهرک قدیمی Cartagena (کارتاجِنا)

کارتاجِنا

شاید یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کلمبیا، شهرک قدیمی تاریخیِ کارتاجِنا باشد. این شهر اولین مکان اقامت اسپانیایی‌ها در کلمبیا بود و شهرک قدیمی پر از معماری تاریخیِ استعماری میباشد. شهرک قدیمیِ دیوارشده که به نام Ciudad Amurallada (سیوداد آمیورایادا) شناخته میشود، شامل تعداد بسیاری از محله‌ها و مناطق دیدنی قدیمی‌تری میباشد. همچنین Plaza Trinidad (میدان ترینیداد) در محله‌ی Getsemani (گِتسِمانی) نیز بسیار مورد توجه بوده، زیرا قدیمی‌ترین بخش شهر استعماری و مرکزی برای رستوران‌های محلی میباشد. از ناحیه‌ی ساحلی لذت برده و ماهی سرخ‌شده به همراه Arroz de Coco (آروز دو کوکو) یا همان برنج نارگیلی را امتحان کنید.

پارک ملی تایرونا

پارک ملی تایرونا

در شمالی ترین بخش کلمبیا پارک ملی تایرونا قرار دارد، که در حاشیه‌ی دریای کارائیب قرار داشته و سواحل چشمگیر و چشم اندازی برای بازدیدکنندگان فراهم میکند. یکی از برترین نقاط در این پارک، تالاب La Piscina (لا پیسکینا) میباشد که بستری طبیعی آن را به مکانی محافظت شده برای شنا بدل میکند. هنگام زیرآبی رفتن در La Piscina میتوان خرچنگ‌ها، ماهی‌ها و پرتوماهی‌ها را میان علف‌های دریایی و در بستر مشاهده کرد. همچنین تعداد بسیاری از راه مالروهای شنی مخصوص پیاده‌روی نیز وجود دارند که به ساحل ختم میشوند و مناظری حیرت‌انگیز بر فراز کارائیب ایجاد میکنند.

کلیسای بزرگِ نمکیِ Zipaquira (زیپاکویرا)

کلیسای بزرگ نمکی

فقط به فاصله‌ی یک ساعت رانندگی از شمال بوگوتا، Zipaquira وجود دارد، شهری که به عنوان پایتخت استخراج نمک کلمبیا شناخته میشود. به علت استخراج نمک، Zipaquira به مدت طولانی مقدار بسیار زیادی از ثروت در اختیار داشت. یکی از مواردی که این موضوع را قابل توجه میکند، کلیسای بزرگ نمکی Zipaquira میباشد که کلیسایی کاتولیک درون معدن امروزیِ منسوخ‌شده بوده و تقریبا تمام آن از نمک ساخته شده است. اگرچه این کلیسا مقصد گردشگری عمده‌ای میباشد، اما هر یکشنبه از حدود ۳۰۰۰ عضو کلیسای محل پذیرایی میکند و شرکت در یک خدمت کلیسایی میتواند تجربه‌ای فراموش نشدنی شود. در اطراف کلیسا، ناحیه‌ای به نام پارک نمکی وجود دارد که بازدیدکنندگان میتوانند دیگر مناظر درون معدن را مشاهده کرده و در موزه‌ی Brine (بِراین) درباره‌ی صنعت بیشتر بدانند.

کارناوالِ شهر بارانکویا (در شمال غرب کلمبیا)

کارناوالِ شهر بارانکویا

در حالی که اغلب مردم کارناوال را وابسته به ریو دو ژانیروی برزیل میدانند، شهر کلمبیایی بارانکویا در واقع خانه‌ی دومین کارناوال بزرگ جهان میباشد. در طول کارناوال بارانکویا، شهر سرشار از جشنواره‌ها، موسیقی زنده و رژه‌های خیابانی میشود. جشن و سرور با La Batalla de Flores یا مبارزه‌ی گلها آغاز میشود، جایی که ارابه‌های رژه‌روی با گل‌هایی در طرح‌های رنگین و شکوهمند تزئین میشوند. حاضرین نیز معمولا رنگ‌های روشن یا لباس‌هایی میپوشند که نمایانگر تصویر یا افسانه‌ای در میراث کلمبیایی باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است