اماکن تفریحی بنین

اماکن تفریحی بنین

بنین کشوری واقع در غرب آفریقا با مرکزیت پورتونووو و ناحیه ای موسوم به ساحل غربی بنین به صورت نوار باریکی از خلیج بنین به سوی شمال کشیده شده‌است ، از شمال به کشور نیجر و از شرق به نیجریه و از جنوب به خلیج بنین، از غرب به کشور توگو و از شمال غربی به بورکینافاسو محدود است. پایتخت آن پورتو نووو است. نام پیشین این کشور داهومی بوده‌است. مساحت بنین ۱۱۲،۶۲۲ کیلومتر مربع و جمعیت این کشور ۱۰ میلیون ۳۰۰ هزار نفر است. مهم‌ترین شهرهای بنین نیز کوتونو با ۸۱۸ هزار نفر، پاراکو با ۲۲۷ هزار نفر، جوگو با ۲۰۶ هزار نفر و آبومی با ۱۲۶ هزار نفر می‌باشد.

 

کشور بنین

 

بنین از کشورهای مستعمره فرانسه در غرب آفریقا بوده است ، این کشور در ۱ اوت ۱۹۶۰ از فرانسه زیر نام داهومی اعلام استقلال کرد. ماتیو کریکو در سال ۱۹۷۲ قدرت را در دست گرفت، و در سال ۱۹۷۵ نظام تک‌حزبی به نام حزب انقلاب مردمی بنین در این کشور برقرار کرد که خود رهبر آن بود. در ۱۹۸۹ و با فروپاشی شوروی زمینه‌های حرکت به سوی یک حکومت انتخابی فراهم شد.

فشار اقتصادی و ناآرامی‌های فزاینده کرکو را مجبور کرد در ۱۹۹۰ کنفرانسی ملی را برگزار کند. نتیجه کنفرانس قانونی اعلام شدن فعالیت احزاب سیاسی در این کشور در سال ۱۹۹۰ و هم‌چنین برگزاری انتخابات در ۱۹۹۱ بود. در انتخابات ۱۹۹۱ کرکو شکست خورد، قدرت را به شکلی صلح‌آمیز واگذار کرد و نخست‌وزیر پیشین نیکفور سوگلو به ریاست جمهوری رسید.

 

گردشگری بنین

 

نیکفور سوگلو با ائتلاف سه‌حزبی در مسند قدرت قرار گرفت. او در سال ۱۹۹۳ به حزب رنسانس بنین پیوست. در انتخابات سال ۲۰۰۶ میلادی یایی بونی به عنوان رئیس جمهور بنین برگزیده شد. آب و هوای آن گرم و مرطوب در جنوب همراه با باران بسیار که به آن نوعی آب هوای شبه استوایی می‌بخشد. هر چه از جنوب به سمت شمال کشور پیش برویم از مقدار بارندگی‌ها کاسته می‌شود. از این رو پوشش گیاهی آن از جنگل‌های استوایی در جنوب و بوته‌زارها در شمال در اختلاف است. صادرات بنین را نفت، پنبه، روغن نخل، دانه‌های روغنی و کاکائو تشکیل می‌دهند.

 

دریاچه نوکوئه

دریاچه نوکوئه

 

 

پارک ملی پنجاری

پارک ملی پنجاری

 

 

پارک ملی دبلیو

پارک ملی دبلیو

 

 

موزه شهر پورتونووو

موزه شهر پورتونووو

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است