اماکن تفریحی تانزانیا

اماکن تفریحی تانزانیا

تانزانیا را نگین همیشه سبز شرق آفریقا می نامند. سرزمینی با دشت هایی که در افقی بی نهایت از جانوران وحشی و چهارپایان عظیم الجثه پوشیده شده و سرزمینی که مالک بزرگترین پارک های حیات وحش جهان است. در گرونگرو گله های شیر در کنار زرافه های گردن دراز و فیل های عظیم الجثه زندگی می کنند. در یک سو بوفالوهای خشمگین قرار دارند و در سویی دیگر گوزن های یالدار در حال دویدن هستند. اینجا سرزمین درختان قهوه و بوته های چای است، با سواحل سفید اقیانوس هند، کوه های همیشه پر برف کلیمانجارو و قبایل بدوی ماسایی. همه اینها جاذبه های گردشگری کشور تانزانیا را بسیار چشم نواز کرده اند.

جاذبه های توریستی تانزانیا بسیارند که دریاچه های تانزانیا نیز جزو آنها هستند و شامل دریاچه های ویکتوریا، تانگانیا و مالاوی می شوند. کشورهای همسایه تانزانیا کنیا، اوگاندا، رواندا، بوروندی، کنگو، زامبیا، مالاوی و موزامبیک هستند. پایتخت تانزانیا دودوما و بزرگترین شهر آن دارالسلام می باشد. نام قدیم تانزانیا، تانگانیا یا زنگبار بوده که بعدها به نام فعلی تغییر یافته است.

در زنگبار شیرازی هایی زندگی می کنند که در کنار سیاه پوست های بومی روزگاری زیر تازیانه بردگی ستم دیده اند و امروزه با فرهنگ سواحیلی خود آزادانه در شرق آفریقا زندگی می کنند. تانزانیا نقطه اتصال میراث طبیعی و فرهنگی آفریقا است، اینجا جادوی سبز آفریقای وحشی، آفریقای مهربان و آفریقای سیاه است.

اگر به دنبال مقصدی لوکس و مجلل با بناهای تاریخی و معماری قدیمی هستید و یا از آن جمله افرادی هستید که از دیدن طبیعت و حیوانات و تماس با آن ها حس خوبی ندارید، بدون شک تانزانیا مقصد مناسبی برای شما نیست. اما اگر عاشق ماجراجویی در قلب طبیعت، لمس حیات وحش، درک فرهنگ بدون آفریقایی، شنا و غواصی در سواحل مرجانی و البته دیدار شیرازی های مقیم تانزانیا؛ که خود را هم وطنان آفریقایی ما می دانند؛ هستید تانزانیا شما را شگفت زده خواهد کرد و از سفر به قلب آفریقا لذت خواهید برد.

می گویند: “چهارفصل آن زیباست” ؛ به شرط اینکه گیر افتادن در باران های سیل آسای اواخر زمستان تا اواسط بهار نیز برایتان جذاب و مفرح باشد. در غیر این صورت بهترین زمان برای سفر به تانزانیا فصل تابستان خواهد بود. زمانی که ابرها دست از بارش های مداوم برداشته و هوا به خنک ترین میزان خود رسیده است. اگر قصدتان تنها دیدار از پارک های حیات وحش تانزانیا است، قبل از سفر، زمان مهاجرت حیوانات و تراکم آن ها در مناطق موردنظر را بررسی نمایید.

 

تانزانیا

 

جشنواره ها و رویدادها

  1. جشنواره موسیقی و فرهنگ سواحیلی (Sauti za Busara) در ماه فوریه در زنگبار برگزار می شود.
  2. فستیوال صعود به قله کلیمانجارو (Kilimanjaro Marathon) در ماه فوریه یا مارس در دامنه های اطراف Moshi انجام می شود.
  3. جشنواره فیلم و موسیقی کشور تانزانیا و دیگر کشورهای اقیانوس هند (Festival of Dhow Countries) که به مدت دو هفته در ماه جولای برگزار می گردد.
  4. جشن سال نوی اقوام “شیرازی” (Mwaka Kogwa) در زنگبار که به مدت 4 روز در اواخر ماه جولای برگزار می گردد.
  5. جشنواره رقص، موسیقی، شعر و آکروبات (Bagamoyo Arts Festival) که به مدت یک هفته در اواخر ماه سپتامبر برگزار می گردد.

مراکز تفریحی

  1. تفریح های دریایی جزایر Unguja ،Pempa و Mafia
  2. سافاری پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park)
  3. سافاری پارک ملی گرونگر (Ngorongoro National Park)
  4. سافاری پارک ملی روها (Ruaha National Park)
  5. سافاری پارک ملی دریاچه مانیارا (Lake Manyara National Park)
  6. دره ریفت (Rift Valley)
  7. پارک ملی میکومی (Mikumi National Park)
  8. دیدار از شامپانزه های پارک ملی گامب استریم (Gombe Stream National Park)
  9. منطقه حفاظت شده سلوس (Selous Game Reserve)
  10. کوهستان کلیمانجارو (Mount Kilimanjaro)

 

جاذبه های گردشگری معروف تانزانیا

کوهستان کلیمانجارو

کلیمانجارو1

 

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تانزانیا، پارک ملی کوه‌ کلیمانجارو، بلند‌ترین کوه قاره آفریقا است. بر خلاف پارک‌های دیگر در شمال تانزانیا، حیوانات وحش علت اصلی بازدید از این پارک نیست، بلکه تماشای این کوه عظیم برفی و صعود به قله آن است که افراد زیادی را به سمت خود می‌کشد. کوه کلیمانجارو می‌تواند در هر زمانی برای صعود مناسب باشد، اما بهترین زمان برای اینکار از اواخر ژوئن تا اکتبر، در طول فصل خشک خواهد بود. این میراث جهانی، از زمین‌های کشاورزی در سطح پایین‌تر شروع می‌شود و به جنگل‌های بارانی و چمنزار‌های آلپی و سپس به چشم اندازی مهتابی در قله‌ها ختم می‌شود. دامنه‌های جنگل‌های بارانی زیستگاه بوفالوها، پلنگ‌ها، میمون‌ها و فیل‌ها هستند؛ ناحیه آلپی نیز مکانی مناسب برای عاشقان پرنده نگری است.

 

پارک ملی سرنگتی

پارک سرینگیتی

 

پارک ملی «سِرنگِتی» (Serengeti)، دشتی است بی نظیر و وسیع، با هزاران یا حتی میلیون‌ها حیوان که در جست و خیز هستند. این پارک، به عنوان بزرگترین پارک ملی تانزانیا، هرساله هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. در ماه می یا اوائل ژوئن، می‌توانید شاهد مهاجرت سالانه میلیون‌ها گورخر و حیوانات وحشی باشید. این مهاجرت، یکی از جذاب‌ترین رویدادهای طبیعی به حساب می‌آید. نزدیک به 500 گونه پرنده در سرنگتی ثبت شده‌اند.

 

سواحل زنگبار

زنگبار

 

مجمع‌الجزایر «زنگبار» (Zanzibar) از جزایر زنگبار و «پِمبا» (Pemba) تشکیل شده است. به جزیره زنگبار، «اونگویجا» (Unguja- در انگلیسی آنگیجا تلفظ می‌شود) نیز می‌گویند که به خاطر سواحل زیبای آن، یک مقصد پرطرفدار برای تعطیلات به حساب می‌آید. این جزیره صاحب برخی از زیباترین سواحل دنیا با شن و ماسه سفید نرم و آب کم عمق است. «شهر سنگ» در قلب زنگبار دارای خانه‌های عربی قدیمی، کوچه‌های باریک و یک بندر شلوغ شما را گشت‌ و گذار دعوت می‌کند.

پارک ملی دریاچه مینارا

پارک ملی «دریاچه مینارا» (Lake Manyara) که دو سوم آن را آب فراگرفته، شامل جنگل، چمنزار، بیشه و باتلاق می‌شود. دریاچه مینارا در زمان‌های خاصی از سال میزبان هزاران فلامینگو و پرندگان متنوع دیگری است. جمعیت بالای فیل‌ها، شیرهایی که از درخت بالا می‌روند و کرگدن‌هایی که از نزدیک‌ترین فاصله ممکن می‌توان به تماشای آنها نشست، از مهم‌ترین جاذبه‌های این پارک محسوب می شوند. البته وجود بابون‌های باهوش و بامزه، دلیل دیگری برای از دست ندادن این پارک است.

جزیره مافیا

جزیره «مافیا» (Mafia) با دنیای زیر آب شگفت‌انگیز خود، بهشت غواصان است. پارک دریایی مافیا باغ‌های مرجانی عالی، انواع فراوان ماهی، تعداد زیادی پرنده و بیش از 400 گونه ماهی را در خود جای داده است. این جزیره، مکانی برای پرورش سنتی لاک پشت سبز رو به انقراض است. مافیا همچنین یک مکان مطلوب برای ماهیگیری در اعماق دریا، به ویژه ماهی تن، مارلین، انواع شمشیرماهیان دندان دار و دیگر ماهی‌‌های بزرگ محسوب می‌شود.

شهر سنگی

«شهر سنگی» (Stone Town) قلب فرهنگی زنگبار است و از 200 سال پیش تا به حال تغییرات بسیار اندکی در آن ایجاد شده است. خانه های قدیمی عربی که دارای خیابان‌های باریک و کوچه‌های پیچیده هستند، به شهر جذابیتی منحصر به فرد بخشیده‌اند. بیشتر خانه‌های این منطقه در قرن نوزدهم ساخته شده، یعنی زمانی که زنگبار یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری سواحیلی در اقیانوس هند بود. برخی از ساختمان‌های تاریخی اکنون تبدیل به موزه‌هایی شده‌اند که شما را به بازدید از خود دعوت می‌کنند. این شهر همچنین دارای چند کلیسای قدیمی و جالب تاریخی است. پیاده‌روی در امتداد جاده کریک، بازدیدکنندگان را به سمت بخش اصلی شهر سنگ و محل بازار مرکزی دارجانی (Central Darajani Market)، بیت الامانی، تالار شهرداری و کلیسای نگلیکان (Anglican Cathedral) می‌برد. از دیگر جاذبه‌های این بخش، می‌توان به درمانگاه قدیمی با بالکن‌های چوبی و حمام قدیمی ایرانی ساخته شده در سال 1888 اشاره کرد.

دریاچه ویکتوریا

آبشار ویکتوریا

 

دریاچه ویکتوریا بزرگترین دریاچه آب شیرین در آفریقا و هم‌مرز با کنیا، تانزانیا و اوگاندا است. این دریاچه درآمد میلیون‌ها نفر از ساکنان ساحلی آن را فراهم می‌آورد. بخش‌های تانزانیایی دریاچه، معمولاً در جذب گردشگر چندان موفق نیستند، اما شهرهای «بوکوبا» (Bukoba)، «موساما» (Musoma) و «مُوانزا» (Mwanza) دارای جاذبه‌های بیشتری هستند. تماشای پرنده‌ها و ماهیگیری و گشت و گذار با قایق در اطراف دریاچه ویکتوریا از جمله تفریحات این منطقه به حساب می‌آیند. پارک ملی روبوندو

پارک ملی روحا

پارک ملی «روحا» (Ruaha) مکانی بکر با چشم‌اندازی فوق‌العاده است. عاشقان پرنده نگری می‌توانند از تماشای بالای 400 گونه پرنده که در شمال تانزانیا دیده نمی‌شوند، لذت ببرند. روخانه، دره‌های دیدنی و درختان باشکوه این پارک ملی، سوژه‌های خوبی برای عکاسی هستند. روحا، به عنوان دومین پارک ملی بزرگ تانزانیا، زیستگاه بوفالوهای بزرگ، فیل‌ها و غزال‌های وحشی نیز هست و رودخانه بزرگ روحا که از جاذبه‌های اصلی این پارک ملی محسوب می‌شود، منظره زیبایی از حیوانات مختلف را برای بینندگان فراهم کرده است.

پارک ملی کاتاوی

یکی از ویژگی‌های خیره کننده پارک ملی «کاتاوی» (Katavi)، دشت‌های وسیع آن است که توسط روخانه‌های «کَتوما» (Katuma) و دریاچه‌های فصلی از هم جدا شده‌اند. یکی از جاذبه‌های به یاد ماندنی این پارک، هجوم کرگدن به دریاچه‌ها در پایان فصول خشک است، 200 کرگدن یکباره به سمت دریاچه حمله می‌برند تا خود را سیراب کنند. کرگدن‌ها نَر بر سر قلمرو و جفت‌گیری مبارزه می‌کنند.

جزیره پِمبا

جزیره پمبا (Pemba) شمالی‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر زنگبار است. جزایر بیابانی بی‌نظیر، باغ‌های سرسبز مرجانی و اسفنج‌های رنگارنگ از جمله جاذبه‌های این جزیره هستند. شهر «چاکه چاکه» (Chake Chake)، مرکز اصلی جمعیت در پمبا، پایگاهی محبوب برای غواصان محسوب می‌شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است