اماکن تفریحی جزایر مارشال

اماکن تفریحی جزایر مارشال
این کشور واقع در اقیانوس آرام شمالی، از ۱۱۵۶ جزیره‌ی مرجانی تشکیل شده است و ۶۸ هزار نفر جمعیت دارد. جمهوری جزایر مارشال در کنار دورافتاده بودن و مشکلات ارتباطی با سایر نقاط دنیا، به دلیل انجام آزمایش‌های اتمی کمتر موردتوجه گردشگران قرار می‌گیرد و در هرسال فقط ۵۰۰۰ گردشگر از آن بازدید می‌کنند. جزیره‌ای بکر و دورافتاده در اقیانوس؛ در نگاه اول شما را به یاد بهشتی روی زمین می‌اندازد اما این جزیره مکانی برای آزمایش سلاح‌های اتمی است. همین کافی است تا جزیره به مکانی پر از زباله‌‌های رادیواکتیو تبدیل شده باشد. ساکنین جزیره مجبور به ترک خانه‌های خود شده بودند و اکنون این منطقه زیستگاهی کاملا سهمناک برای موجودات زنده است. سطح بالای رادیواکتیو در این منطقه، قطع و یقیین باعث سرطان می‌شود.
اما این کشور همه‌ی جذابیت‌های شناخته‌شده‌ی اقیانوس آرام را دارد؛ ازجمله تالاب‌های فیروزه‌ای‌رنگ مسحورکننده مملو از صخره‌های مرجانی و محل‌های مناسب برای غواصی. بزرگ‌ترین زیستگاه محافظت‌شده‌ی کوسه‌ها در دنیا نیز در جزایر مارشال قرار دارد.
مرداب های زیبا، سکونتگاه و قبرستان سربازان، ارتفاعات دیدنی و گودال هایی که توسط بمب های هیدروژنی سال 1954 در این منطقه ایجاد شده است از جاذبه های گردشگری جزایر مارشال به شمار می آید.

کشتی های غرق شده

اماکن تفریحی جزایر مارشال

کشتی های غرق شده متعلق به جنگ جهانی دوم است که غواصان بسیاری را به سوی خود جلب می کند.

گودال های بمب هیدروژنی

بمب جزیره مارشال

نخستین آزمایش بمب هیدروژنی در سال ۱۹۵۲ توسط آمریکا انجام شد. یک سال بعد شوروی نیز این بمب را ساخت و در سال‌‌های بعد بریتانیا، فرانسه و چین نیز به تولید و آزمایش آن اقدام کردند. بمب های هیدروژنی در سال 1954 در جزایر مارشال فرود آمد و گودالهایی را برجای گذاشت.

تالاب‌های فیروزه‌ای‌رنگ

جزایر مارشال 1

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است