اماکن تفریحی جمهوری دموکراتیک کنگو

اماکن تفریحی جمهوری دموکراتیک کنگو

جمهوری کنگو، کشوری در مرکز قاره آفریقاست که احتمالا شناخت چندانی از آن ندارید و شاید تا به حال حتی نمی دانستید که این کشور در قاره آفریقا قرار گرفته است! کنگو علی رغم داشتن جاذبه های گردشگری هیجان انگیز، اما زیرساخت های کافی برای حمایت از گردشگری ندارد. با اینکه گاهی جرم و جنایت در کشور اتفاق می افتد اما اینجا جایی امن برای گردشگران خارجی است. با این حال نبود جاده های مناسب گاهی رسیدن به مکان های حیرت آور کشور را سخت می کند برای همین گردشگران فقط به دو تا از بزرگ ترین شهرهای این کشور یعنی «برازاویل» و «پوینته نویر» می روند، هر دوی این شهرها فرودگاه بین المللی و مسیرهای راه آهن دارند.

 

برازاویل (Brazzaville)

 

کنگو

 

برازاویل پایتخت و بزرگ ترین شهر جمهوری کنگو است و  برای همین اسم آن همیشه در لیست جاذبه های دیدنی کنگو قرار دارد. شاید چیزی که باعث جذابیت و درعین حال رونق این شهر شده رودخانه پرآب کنگو است جایی که تنها نقطه دنیاست که دو مرکز شهر در دو سوی رودخانه در مقابل هم قرار دارند. بیشتر گردشگران به این شهر می روند تا در میان جنگل های بارانی گشت و گذار کنند اما این شهر جاذبه های زیادی دارد که گردشگران را کاملا برای مدت چند روز سرگرم می کنند. کلیسای جامع سنت آن، قصر مردم، برج نابمبا و … تعدادی از جاذبه های این شهر هستند که گردشگران همین که پا به این شهر می گذارند سراغ آن ها را می گیرند.  در شهر بازارها و رستوران های زیادی هم هست و چشم اندازهای جذاب در اطراف رود کنگو گردشگران زیادی را در هنگام غروب به این سمت از شهر می کشاند. در چند متری خارج این شهر آبشارهای «لیوینگ استون» قرار دارد جایی که رود Djoue به رود کنگو می رسد.

 

دره دیوسو (Diosso Gorge)

 

دره دیوسو کنگو

 

دیوسو یکی از شهرهای جمهوری کنگو است که در ۲۵ کیلومتری شمال شهر «پوینته نویر» قرار دارد. اگر از شهر «پوینته نویر» سوار ماشین شوید بعد از حدود یک ساعت همین که شهر «دیوسو» را رد کردید چشم انداز دیدنی ای را  در جایی بین روستا و ساحل در مقابل چشمانتان می بینید: مناظری از دره ای رنگارنگ با رنگ های درخشان زرد، صورتی و نارنجی. شاید باورتان نشود در کشوری مثل جمهوری کنگو که در آن چندان خبری از توسعه و پیشرفت نیست یک همچین جاذبه طبیعی ای وجود داشته باشد، می توانید ساعت ها در کنار این دره بنشینید و این رنگ های خیره کننده را تماشا کنید. سعی کنید تا هنگام غروب در کنار این دره بمانید چون هر چه غروب نزدیک تر می شود رنگ های این دره درخشان تر می شوند و زیبایی بیشتری به خود می گیرند.

 

 بازار توتال (Marché Total) در برازاویل

 

بازار توتال

 

این بازار بزرگ ترین و شلوغ ترین بازار کنگو است و تقریبا هر نوع اجناسی که فکرش را بکنید می توانید درآن پیدا کنید. این  بازار مخصوصا به داشتن میوه ها، سبزیجات و محصولات غذایی تازه و ارزان معروف است. در این بازار اصلا نگرن گران فروشی نباشید چون قیمت ها ثابت است و برچسب آن ها بر روی محصولات خورده است.

 

قصر مردم (People’s Palace)

 

قصر مردم کنگو

 

در هنگام قدم زدن در خیابان های منطقه «کینشاسا» به بنایی با معماری جذاب می رسید که نشان می دهد اینجا جاذبه ای تماشایی است. این قصر در گذشته اقامتگاه تابستانی پادشاهان بود اما در سال ۱۸۳۰ به اشغال ارتش فرانسه درآمد و بعدها محل حکومت دولت شد. این قصر در سال ۱۸۴۶ مورد نوسازی قرار گرفت اما مرمت های اصلی روی کاخ در سال ۱۹۱۶ انجام شد. بعد از استقلال کنگو اسم کاخ را کاخ مردم گذاشتند و کارهای دولتی و فرهنگی در آن انجام می شود.

 

کلیسای سنت آن (Sainte-Anne)

 

کلیسای سنت آن

 

این بنای مدرن که شاهکار هنری معمار Roger Erell است در سال ۱۹۴۹ ساخته شده است. معمار برای ساخت این بنا ایده های معماری غربی را با سبک های محلی ترکیب کرده و شاهکاری را به وجود آورده که امروز بعد از گذشت حدود ۷۰ سال همچنان از شاهکارهای معماری شهر است. این بنا کاملا از دیگر بناهای شهر متمایز است و با سقف سبز رنگ و درهای حکاکی شده اند حسابی جلب توجه می کند.

 

تالار شهر (Hôtel de Ville)

 

تالار شهر کنگو

 

در شهری مثل برازاویل حتما یک تالار شهر وجود دارد که بتوان به چشم جاذبه دیدنی به آن نگاه کرد. این تالار در کنار رودخانه کنگو قرار دارد و هر کس که تا به حال به فرانسه رفته باشد می تواند متوجه شباهت های آن به معماری فرانسوی شود.

 

منطقه حفاظت شده گوریل Lésio Louna

 

منطقه حفاظت شده گوریل

 

تا به حال گوریل ها را از نزدیک دیده اید؟ حتما انتظار دارید اگر روزی گذرتان به یکی از کشورهای آفریقایی افتاد حتما آن ها را بببینید. اگر اینطور است به کنگو بروید، در ۱۴۰ کیلومتری شمال برازاویل منطقه حفاظت شده ای مخصوص گوریل ها وجود دارد. با رفتن به این محل گوریل های زیادی را می بینید که در جزیره در حال شنا و غذا خوردن هستند و بچه گوریل ها هم در شیرخوارگاه نگهداری می شوند! در این محل به غیر از تماشای گوریل ها می توانید از آرامشی که در جزیره حکم فرماست لذت ببرید و ساعاتی را با شنا کردن بگذرانید.

 

بنای یادبود برازا (Brazza Memorial)

 

بنای یادبود برازا

 

برازاویل را یک کاشف ایتالیایی – فرانسوی تاسیس کرد، کسی که پیکرش در سال ۲۰۰۶ برای خاکسپاری به این شهر آورده شد. امروز مقبره او به یک بنای یادبود تبدیل شده که خیلی ها در بازدید از این شهر از آن دیدن می کنند. در بیرون این بنای یادبود یک مجسمه سفید رنگ از برازا گذاشته شده که جذابیت این محل را بیشتر کرده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است